a_senior Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Tu jest dość niexle opisane jak stosunek szerokości przodu do tyłu wpływa na zachowanie nart (Tip and Tail Relationship/Taper): http://www.psia.org/...9footprints.asp Dzieki. Niezle. Zacytuje czesc traktujaca o stosunkowo szerokim dziobie i tyle narty. Autoir uzywa pojecia "taper" - zwezenie, stożkowatosc, w tym przypadku taper jest maly: Small Taper Tip and tail dimensions may be the same. In general, however, the tip is 6 to 8 millimeters wider than the tail. Characteristics: - Allow both ends of the ski to support the turn. Both the tip and the tail contribute to turn radius, much like a four-wheel-drive vehicle simultaneously engages all four wheels. - Allow you to use more of the ski. With the tip and tail both lending more support to the ski's middle section, the ski-to-snow contact is relatively substantial. In other words, much like an oversized tennis racquet or golf club, this type of ski has a large "sweet spot," which is more forgiving of imprecise movements. - Allow you to stay on task. Once you start a turn the ski seems to want to stay engaged and keep turning. However, these skis tend to have one predominant turn radius. - Are easy to operate. These skis provide a lot of confidence and security as you feel the skis are working for you rather than against you. Jak dla mnie troche zaskakujace, zwlaszcza ostatni akapit. Wylowilem jeszcze jedna ciekawostke, a wlasciwie zlosliwosc odnosnie Performance Carving Skis, innymi slowy typowych carvingow: Are popular in Europe with the "Boomer" generation. Because so many Europeans favor groomed pistes, these skis get high marks because they really shine when the run is buffed. Janie K. cos pod Ciebie. I mnie tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Dzieki. Niezle. Zacytuje czesc traktujaca o stosunkowo szerokim dziobie i tyle narty. Autoir uzywa pojecia "taper" - zwezenie, stożkowatosc, w tym przypadku taper jest maly: Small Taper Tip and tail dimensions may be the same. In general, however, the tip is 6 to 8 millimeters wider than the tail. Characteristics: - Allow both ends of the ski to support the turn. Both the tip and the tail contribute to turn radius, much like a four-wheel-drive vehicle simultaneously engages all four wheels. - Allow you to use more of the ski. With the tip and tail both lending more support to the ski's middle section, the ski-to-snow contact is relatively substantial. In other words, much like an oversized tennis racquet or golf club, this type of ski has a large "sweet spot," which is more forgiving of imprecise movements. - Allow you to stay on task. Once you start a turn the ski seems to want to stay engaged and keep turning. However, these skis tend to have one predominant turn radius. - Are easy to operate. These skis provide a lot of confidence and security as you feel the skis are working for you rather than against you. Jak dla mnie troche zaskakujace, zwlaszcza ostatni akapit. Wylowilem jeszcze jedna ciekawostke, a wlasciwie zlosliwosc odnosnie Performance Carving Skis, innymi slowy typowych carvingow: Janie K. cos pod Ciebie. I mnie tez. w tym akapicie chodzi o to ze jezeli masz prawie rowny tip i tail, wieksza czesc narty rpowadzi skret czy jest zaangazowana w skret. z tym sie wiaze tzw sweet spot: czyli w ogolnym tlumaczeniu, wybaczanie bledow postawy: czyli taka narta toleruje wiecej niedobranej postawy gdyz zazebia sie cala dlugoscia i nie jest tak "nerwowa" jak racing. w sytuacji gdy taper jest wiekszy (szeroki dziob a stos waski tail) musisz bardzo precyzyjnie sterowac naciskiem przodu. tutaj przod w wiekszosci decyduje o skrecie i prowadzeniu skretu to o typowym carvingu: tez stwierdzenie ze jest to "one trick pony" : czyli narta stworzona wylacznie do wycinania jednego typu skretu: to mi sie tez podoba:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
a_senior Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Dzieki za wyjasnienia, bo owe "sweet spot" i "one pony..." bynajmniej dla mnie jasne nie byly. To co mnie jednak zaskoczylo to stwierdzenie, ze duze i w miare rowne wymiary przodu i tylu w sumie ulatwiaja jazde. Wydawalo mi sie, ze szeroki tyl wymusza pewien promien skretu i utrudnia zeslizg, co czyni jazde trudniejsza, a w kazdym razie wymaga wiecej uwagi od jadacego. Jeszcze jedna uwaga. Zastanawia mnie dla czego jeszcze nikt nie wpadl na to zeby w testach nart podawac ich wlasciwosci fizyczne czyli sztywnosc podluzna i poprzeczna, robi sie tyle czesto bzdurnych testow gdzie opinie sa baaaaaaaaardzo subiektywne a takiego prostego badania nikt nie robi. Chyba jest cos co ugodziloby w producentow i nie sa oni zainteresowani takimi wynikami ... Tez sie nieraz nad tym zastanawialem. Niewatpliwie trudno jednoznacznie podac te wszystkie parametry, nie ma norm, itp. Ale dlaczego w katalog i opisach nart na stronach producentow wystepuje tyle pustoslowia, tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomformat Napisano 12 Października 2007 Udostępnij Napisano 12 Października 2007 Ale dlaczego w katalog i opisach nart na stronach producentow wystepuje tyle pustoslowia, tego nie rozumiem. Marketing,marketing,marketing. Na większość narciarzy działa niestety takie marketingowe ble ble ble. Mniejszość musi prawdziwych parametrów mocno dociekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jan koval Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 Dzieki za wyjasnienia, bo owe "sweet spot" i "one pony..." bynajmniej dla mnie jasne nie byly. To co mnie jednak zaskoczylo to stwierdzenie, ze duze i w miare rowne wymiary przodu i tylu w sumie ulatwiaja jazde. Wydawalo mi sie, ze szeroki tyl wymusza pewien promien skretu i utrudnia zeslizg, co czyni jazde trudniejsza, a w kazdym razie wymaga wiecej uwagi od jadacego. chodzilo o to autorowi ze w porownaniu do szerokiego przodu i stos waskiego tylu, taka narta jest bardziej wywazona i mozna troche sobie pofolgowac idac "przod/tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filinator Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 Tak trochę z innej beczki.Na skionline.pl można już zamówić NTN Snow&More. Wysyłka po 01.11,czyli mniej więcej wtedy będzie dostępny w kioskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerius Napisano 14 Października 2007 Udostępnij Napisano 14 Października 2007 To co mnie jednak zaskoczylo to stwierdzenie, ze duze i w miare rowne wymiary przodu i tylu w sumie ulatwiaja jazde. Wydawalo mi sie, ze szeroki tyl wymusza pewien promien skretu i utrudnia zeslizg, co czyni jazde trudniejsza, a w kazdym razie wymaga wiecej uwagi od jadacego. Po zrownaniu jazdy na klasykach Polsport Epoxy z Rossignol 8S oversize mogę powiedziedz ze szeroki tyl 104mm Rossi w ogole nie utrudnia jazdy(hamowania ) tylami zeslizgiem. Klasyki hamują calą nartą, Rossi więcej tylami. W hamowaniu wielkiej roznicy nie poczulem.Poniewaz jezdząc techniką klasyczną dla mnie bylo idealem -jazda na na nartach klasycznych na krawędziach, co i zrobilem, to na Rossi bylo w ogole bardzo proste. Wystarczylo 1godz. Slalomowka nie chce jechac zeslizgiem, od razu wymusza jazdę na krawędziach. Postawiona plasko, tak jak wszystkie slolomowki myszkuje, lapie krawędz chce skręcac na krawędziach... PS: Czasami przesiadam się na Epoxy, zeby zycie bylo ciekawsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.