Skocz do zawartości

misiau26

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

misiau26's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Week One Done
  • Dedicated
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

12

Reputacja

  1. Tak tak, to już zdążyłem się zorientować, że to to samo Warszawski słoik, siema wszystkim 😉 Nie mam pojęcia jak tam warunki śniegowe na górce szczęśliwickiej, pewnie nadal wystawiony igielit 😄 W poniedziałek idę do mocno polecanego miejsca tutaj w Wwa (MCKsport) na kolejne przymiarki kapci i pogadanki w temacie. Zobaczę jak to tam będzie wyglądało
  2. Dzięki @Mitek za tak obszerną odpowiedź i aż punkt po punkcie wyjaśnienie tematu! Szkoda kurczę, że w miejscach gdzie się te buty kupuje i gdzie pracują sprzedawcy, którzy powinni właśnie tak doradzić, jednak nie ma takiego podejścia. Pewnie 95% klientów, którzy przychodzą oczekuję jednak tego komfortu od razu i to jest dla nich domyślna sytuacja. Facet usłyszał ode mnie, że chce mieć dobrze przylegający but do jazdy o charakterze sportowym, pomierzył stopę na tej podkładce i przyniósł kilka 100mm gdzie faktycznie mrowienie było ale wytrzymałbym tak cały dzień pewnie, a nie 5 minut. Do tego było jednak bardzo daleko No nic, wrócę w takim razie do tematu i popróbuję z 27,5 na 98mm I będę próbował poukładać grafik życiowy żeby móc sobie pozwolić na tyle wyjazdów na układanie butów 😄
  3. Temat z rozważaniami co do nart jeszcze sobie w najbliższym czasie i w pigułce tutaj podsumuję, bo jednak się to trochę rozwlekło na 4 strony i chciałbym spróbować wyciągnąć z tego mięso. Już teraz dzięki wielkie wszystkim za wrzutki od siebie, mega cenne rady i spostrzeżenia! Ale na gorąco dam Wam znać co i jak, bo dzisiaj miałem trochę czasu po robocie i byłem w kilku miejscach pomierzyć kapcie 😉 W każdych czułem się dobrze, w każdych przy pozycji narciarskiej paluch dotykał do kapcia (oczywiście nie był ugięty) i w każdych czułem że buty przylegają dobrze, pojawiało się naprawdę delikatne mrowienie w stopach (wcześniej jak byłem mierzyć to chłop mi dał ewidentnie za małe skorupy, bo 98mm i mocno mi drętwiało i blokowało dopływ krwi) Faworyt (czułem się w nich najbardziej, nie chcę powiedzieć komfortowo, ale optymalnie, aczkolwiek różnica z pozostałymi jest nieznaczna): https://sportano.pl/p/165476/buty-narciarskie-dalbello-veloce-120-gw-black-black-infrared Sprawdzałem jeszcze te: https://sportano.pl/p/288373/buty-narciarskie-meskie-nordica-speedmachine-3-130-gw-black-anthracite-red https://sportano.pl/p/285371/buty-narciarskie-meskie-atomic-hawx-prime-120-s-gw-army-green-black-orange I jako ciekawostka - w jeszcze innym miejscu, poza kilkoma prawidłowymi, to takie mi przyniósł chłop do sprawdzenia, czułem się w nich zdecydowanie najbardziej komfortowo, więc myślałem, że będą najlepsze, a teraz patrzę, że dla rozmiaru 27,5 skorupa to 102mm (100mm jest dla 26,5) 😄 https://www.head.com/pl_PL/formula-120-mv-gw-603117.html
  4. Prawdę mówiąc jeśli o mnie chodzi to zdecydowanie wolę, żeby narta mi dobrze trzymała krawędź przy oblodzonym i twardym stoku niż radziła sobie w śniegu po kolana, to łatwiej łatwiej ogarnąć niż z taką skorupą lodową Jak się glebnie w kopny śnieg to poza dumą nic nie zaboli, a jak w lód to już nie raz nie dwa biodra miały dość 😄
  5. Któryś raz już widzę @star to sformułowanie „master”. Przyznam że nie wiem o co chodzi, wyjaśnisz proszę?
  6. Pełna zgoda, dzięki @Mitek Pamiętam doskonale ten sezon parę lat temu kiedy cały spędziłem wyrabiając sobie nawyk właściwej postawy "do stoku" w każdym momencie jazdy, a nie odchylania się "od stoku" z naciskiem na łydki. To był jeden z największych przeskoków w technice jazdy jakie miałem 😉
  7. No i właśnie, te progressorki to pod butem 75mm, natomiast CT 65mm i RC 66mm także którejkolwiek z tych nart nie wybiorę to różnica w stosunku do progressorów będzie bardzo wyraźna, ale już pomiędzy nimi samymi praktycznie jej nie ma. Jeśli to odnieść do hipotetycznego kopania się w śniegu to obie będą miały raczej podobny problem. CT jest odrobinę szerzej taliowane na dziobach i z tyłu, raczej typowe dla hybryd w stosunku do takiej quasi GS jaką jest RC, no ale w kopnym śniegu i jedna i druga będą zachowywały się podejrzewam podobnie. Różnić je będzie zapewne potencjalna prędkość, nawet przy takiej samej długości deski, oczywiście na korzyść RC, więc tutaj można by było upatrywać lepszego radzenia sobie z kopnym śniegiem. Choć z drugiej strony czy to aż tak wyraźnie różnice w prędkości w stosunku do CT? To jednak nie typowy GS, a tylko coś na kształt GS @Marcos73 dzięki za kolejną opinię, tym razem poszło na korzyść RC, więc bólu głowy ciąg dalszy 😄
  8. O tak, o tych salomonkach też widziałem bardzo dobre opinie 😶
  9. Dzięki wielkie panowie za te wypowiedzi też o butach, trochę tego się spodziewałem, że przy amatorskiej, nie zawodowej jeździe to jednak nie ma większego znaczenia. A miałem na nogach i 130 i 110 i różnica w komforcie jest bez porównania. Pytanie, czy to nie oznacza, że to 110 było zbyt szerokie, bo raczej sam flex nie ma z tym nic wspólnego, więc może być tak, że trafi się 130 bardziej dopasowane i komfortowe niż 110 zbyt wąskie i cisnące. Nie ma reguły, dlatego nastawiam się na mierzenie tylu butów ile się da @Marcos73, sztos, dzięki wielkie, ogromna garść info w tym poście! W takim razie jeszcze raz będę sobie analizował kwestie CT vs RC. Oglądałem trochę filmików o tych nartach RC4 CT w porównaniu z innymi hybrydami. Często powtarza się opinia, że mają największe sportowe zacięcie z tych innych sprawdzanych hybryd, że są "narwane" i "agresywne", więc to trochę mnie skłania ku temu, żeby jednak wziąć dłuższą deskę, bo to trochę pomoże je ujarzmić, dodatkowo też będą lepiej się zachowywały na tych rozoranych przez dziki polskich stokach (mój ulubiony przykład zawsze w serduszku - dojazd pod IV na Kotelnicy o 17:30 😢💩). Ale to nawet nie o same kartofliska chodzi, też widziałem opinię, że już duża różnica jest jak spadnie świeży śnieg (nawet o tym, że te dziury w dziobach przeszkadzają, bo sypie z nich śniegiem), więc jednak nastawiam się na te dłuższe deski. Wolę pomęczyć się z dogięciem narty, żeby wejść w tryb SL, ale bardziej komfortowo jeździć w trybie GS (ostatecznie dominujący u mnie styl, nieznacznie, ale jednak) i nie irytować się jak tylko napada trochę tego białego cudu. Aczkolwiek faktycznie trochę mnie martwi, że tryb GS na zatłoczone stoki już nawet wchodzi w kwestie bezpieczeństwa, a w takiej sprawie ciężko o kompromisy. Cóż, rozejrzę się po wypożyczalniach przystokowych, za tydzień z hakiem jadę na Chopok na Jasną, może u Słowaków da radę znaleźć dłuższy typowy GS do wypożyczenia to będę miał większe pojęcie o tym o czym rozmawiamy. Sporo wypowiedzi o hybrydach (między innymi o CT, choć to materiał sprzed 2 lat więc może obecne modele zachowują się jeszcze inaczej) tutaj Obecne deski to Progressory - https://www.skionline.pl/sprzet/narty,12-13,fischer,progressor-900-racetrack,5846.html. Po 25 latach jazdy na nartach mam nadzieję, że wyzbyłem się poczucia zajebistości 😄 Wiem, że trochę (co to znaczy trochę, prawda?) brakuje mi do takiej jazdy jak na wrzucanych filmikach i aż takiego doginania zakrętów (do niedawna, mimo że większość roboty robi siła odśrodkowa, to trochę też kwestia wagi, bo w prime miałem 107kg, teraz 85kg, więc spodziewam się zauważyć różnicę na stoku), ale właśnie dlatego chcę postawić na jakiś nowy sprzęt, żeby móc z nim i na nim łącznie z sobą pracować
  10. Ok, dzięki wszystkim panowie za te rady i wskazania! Mega dużo mi rozjaśniliście i upewniliście w niektórych tematach. Wybór będzie zatem między RC, a CT z odrobinę większym skłanianiem się ku CT. Nie spodziewam się mieć okazję wypróbować je przed kupnem, bo raczej polsko-słowackie wypożyczalnie przystokowe takich sprzętów nie mają, dlatego wybór pewnie padnie na te z lepszą ceną po sezonie. Będę sprawę obserwował. Natomiast jak już tak gadamy i znacie temat to może nie będę zakładał osobnego wątku. Buty Przy takich nartach, na które się zasadzam - czy ma to sens uderzać w tak duży flex jak 130, czy 120 albo 110 są wystarczającymi wartościami? Jakie w praktyce są różnice w tych skokach o 10 w tak zaawansowanym sprzęcie? To jest jasne że dobrze dopasowane 110 będzie lepsze niż źle dopasowane 130, ale przyjmując, że oba leżą równie dobrze. Czy warto iść w te twardsze biorąc pod uwagę, że chcę buty na cały dzień jazdy? Nigdy w tak twardych butach nie jeździłem, więc trochę będę musiał polegać na radach i odczuciach innych, was i kogoś kto pomoże mi je dobrać w sklepie
  11. Wszystko jasne, dzięki Ale też zastanawia mnie czemu tak pewnie mówisz @star z tym CT w moim przypadku? Naprawdę zacząłem mocno myśleć o RC jednak
  12. Zacząłem się zastanawiać nad jeszcze jedną rzeczą (dzięki @Marcos73 za filmik, natchnął mnie do myślenia) . Narty RC4 Worldcup GS/SL odstawiam z głowy, raz że pewnie aż nazbyt sportowe, a dwa że nawet ciężko je znaleźć do kupienia (szczególnie GS) 😄 RC 180cm - promień 19m CT 180cm - promień 16m To już dosyć wyraźna różnica. A moje pytanie brzmi: Czy jeżeli narta ma mniejszy promień skrętu to oznacza, że chętniej będzie inicjowała szybsze wchodzenie w zakręt i broniła się przed dłuższymi gigantowymi zakrętami? Dlaczego pytam od tej strony. W tym rozważaniu gigantki/slalomki bardzo chciałbym uniknąć sytuacji, w której zdecyduje się na jakieś narty, powiedzmy CT, i będę miał problem tej natury, że narta ta będzie na mnie niejako „wymuszała” ciaśniejsze zakręty i nie pozwalała jechać bardziej w stylu gigantowym z dłuższymi szybszymi zakrętami. W takiej sytuacji wolałbym, żeby działo się to w drugą stronę, czyli powalczyć z nartą o dłuższym promieniu, żeby ciaśniej wchodziła w zakręt, a mieć spokój na tych długich i szybkich zakrętach, żeby tam ten ślizg się ładnie prowadził po długim łuku bez szybkiego domykania go. Czy dobrze w ogóle o tym myślę? Czy tak to działa?
  13. Dzięki Adam! Tutaj mi po prostu chodziło o podanie jakiś proporcji tego jak wygląda taki mój klasyczny przejazd i oczekiwania od niego. 60% dłuższe szybsze skręty i 40% ciaśniejsze i wolniejsze. Czasami cały przejazd będzie w stylu GS, czasami cały w stylu SL, ale pod koniec dnia myślę, że wychodzi właśnie te 60/40. Ma być fun i wyzwanie, to nadrzędny cel każdego zjazdu 🙂 Tak jest, 30 lat w PESELu także ponad wszelką wątpliwość zawodnikiem już nie będę, a po prostu chcę kupić sprzęt, który pomoże mi wejść na poziom wyżej po starych wysłużonych allroundach i poczuć jeszcze więcej zabawy z tego sportu. Broń boże nie chodzi o urywanie 0.03sek na przejeździe
  14. Dzięki Marcos! Właśnie takiego filmiku szukałem, żeby zobaczyć jaka może być różnica między różnymi typami nart! Pierwsza ewidentny GS i tym samym dołożyłeś kolejny ból głowy, bo dla mnie to totalnie wystarczająca ciasność zakrętów, żeby mieć fun. Zaraz wrócę do rozkminiania, czy jednak nie twardy GS/RC 😄 Trzecia para takie trochę dla laika niedokręcone te zakręty. Mega krótkie i szybkie w stosunku do drugiej pary także wnioskuję, że druga para to hybryda, a trzecia to SL/SC To jeszcze bym miał pytanie o te płyty w Fischerach. M/O vs M-Plate. Przypuszczam, że jedna jest twardsza od drugiej i to pewnie M/O. Jakkolwiek jest ten temat zauważalny/odczuwalny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...