Skocz do zawartości

Flex 40

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Flex 40's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator
  • One Year In
  • Dedicated
  • One Month Later
  • Reacting Well

Recent Badges

12

Reputacja

  1. Flex 40

    Analiza jazdy

    O puszczaniu się w dobrych warunkach można pogadać. Temat spuszczania przemilczę, bo od tego staje się na górnej narcie. Potwierdzone info od kolegi
  2. Flex 40

    Analiza jazdy

    Jak bardzo prawdziwe... Jeszcze kilkanaście lat temu puszczenie się na krechę z czarnej ściany nie było dla mnie żadnym problemem, a teraz pomimo znacznie większych umiejętności (i raptem świeżej "3" z przodu) przechodzą mnie ciarki na wspomnienie kilku takich zjazdów 😅 Natomiast sprawność i wytrenowanie to najlepsze (chyba tylko oprócz rozsądku i rozgrzewki) co można zrobić żeby uniknąć kontuzji. Już znam kilka bardzo dobrze jeżdżących osób, które po spadku formy (praca, siedzący tryb życia itp) nabawiły się kontuzji.
  3. Skoro już mamy się czepiać 😉 Kibelek- narta oddała i zamiast szybkiego przejścia w następny skręt trzeba było się ratować. I tutaj podobnie Do tego niepotrzebne opuszczanie wewnętrznej ręki
  4. Na slalomce jeździ się "fajniej" bo maskuje braki techniczne- nawet siedząc na tyłach i na górnej narcie można ciasno skręcić. Ta "pewność" przy złej technice jest bardzo złudna, a braki techniczne pęknie wychodzą na slalomie 😉 Jeżeli chcesz robić jak najszybsze postępy to: 1. Dłuższa narta z większym promieniem. 2. Wolniejsza jazda, szczególnie na zatłoczonych stokach jak na nagraniu. 3. Szkolenia, szkolenia i jeszcze raz szkolenia.* Z naciskiem na trzeci punkt. *W krótkim terminie na pewno mniejsza frajda z jazdy niż na SL, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo 😛 Siedzenie na tyłach przez zbyt miękkie buty? 🤔
  5. Nie znam nikogo kto żałowałby zakupu Masterki ~180cm i r21-23. Czy to w wolnej jeździe czy na gigantach, przynajmniej tych akademickich. Fakt, fajnie jest mieć drugą parę na stoki krótsze/bardziej zatłoczone.
  6. Jak dla mnie gleba na filmie spowodowana skrętem na wewnętrznej narcie połączonym z delikatnym załamaniem terenu. Przechylanie całego ciała nie prowadzi do niczego dobrego, co najwyżej do stania na górnej narcie. Przerabiałem ten temat jak zaczynałem bawić się na tyczkach. Dosyć stromy kawałek i ręka przy śniegu, tyle że mechanizm zły, stanie na górnej narcie i cała sylwetka zablokowana podczas skrętu. Do tego niepotrzebne ruchy na boki i wolniejsze przejście ze skrętu w skręt. https://www.youtube.com/watch?v=5rz8bKTqzNA Niestety raz zakorzenione "gibanie się" jest ciężkie do pozbycia się. 5-6 dosyć intensywnych sezonów później dalej mam z tym problem. https://www.youtube.com/watch?v=SpJzWIJ_Who&ab A tutaj coś odnośnie wymuszonego "wkładania: biodra i ciała w skręt, szczególnie pod koniec... https://www.youtube.com/watch?v=djPb6ObxC-Q&ab Rozpisałem się, a miał być trzy słowa. Generalnie najlepsze co można zrobić to znaleźć fajną ekipę i regularnie jeździć z dobrym instruktorem/trenerem. Od nadmiernego zastanawiania się nad angulacjami, triangulacjami i kątami kantów jeszcze nikt nie nauczył się jeździć 😉
  7. Komórka komórce nie równa. 5 letnie dynastary vs nowe atomiki i Dynastary mają więcej krawędzi (Atomic niecałe 2mm, mierzone chałupniczo bo miarką). Mogliby mniej skąpić tej krawędzi, ale co zrobić 🤔
  8. Zaznaczam, że nie mam papierów instruktorskich. "This is not a financial advice" 😛 Na pierwszym nagraniu rzuciła mi się w oczy niedostateczna separacja nogi/tułów. Najprostsze ćwiczenie to jazda z jednym kijem w poprzek przed sobą. Ręce skierowane w dół stoku i staramy się trzymać kijek w poziomie. Jeżeli ćwiczymy bez trenera to warto się nagrać, bo często to co wydaje nam się nieruchomym kijkiem lata we wszystkie strony 😛 Chyba pomagasz sobie też w skręcaniu poprzez nadmierne wysunięcie górnej narty. Może Cię to "blokować" i uniemożliwiać płynny skręt odpowiednie dociśnięcie dolnej narty.
  9. Flex 40

    Jakie narty polecicie????

    Na 90kg nie schodziłbym poniżej pierwszej slalomki, ale znowu- to jest jak wymienianie samochodu na inny, bo "mój passat cały czas ma stłuczki i felgi poobijane od krawężników". Może Polo będzie łatwiejsze, ale chyba nie w tym problem... A tak to najtańsza lub najładniejsza pierwsza slalomka w długości 165. Różnicy między firmami i tak nie zauważy.
  10. Flex 40

    Jakie narty polecicie????

    ...pozostaje instruktor. A jak oporny, to niech kupi sobie jakąś slalomkę 165cm. Łatwiej będzie, a czy lepiej to już nie wiem 😛
×
×
  • Dodaj nową pozycję...