Skocz do zawartości

faf500

Members
  • Liczba zawartości

    773
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

faf500's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Reacting Well
  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

24

Reputacja

  1. faf500

    Les 2 Alpes (Fr.)

    Heh, plany w tym sezonie bardzo zachowawcze i typowe* Były przed świętami 3 dni w Ski Welt i 1 dzień w Ski Juwel. Połączone z przesiadką do #team-FIS-SL 😄. Następne plany to po tygodniu w Espace Diamant, Risoul i na koniec 3 Doliny. *bo kilka poprzednich francuskich wyjazdów to już było mocno po bandzie: - Villard-Correncon + Chamrousse + Les 7 Laux (jeden wyjazd, 3 kwatery) - Super Devoluy + Les Orres + Orcieres Merlette (jeden wyjazd, 3 kwatery) - Val Cenis + Bonneval sur Arc + Aussois + La Norma + Valfrejus (jeden wyjazd, jedna kwatera) Tak, że creme de la creme odfajkowany i można wrócić do normalnych ośrodków 😉
  2. faf500

    Les 2 Alpes (Fr.)

    Bardziej martw się o pogodę i wiatr, to jednak wysokie góry i same otwarte tereny - jak się trafi słaba widoczność, to klops 😉 Jak już kolega wyżej napisał: tak, miks kanap i gondolek (w proporcjach 3:1). Jak się nie spieszy, to zarówno Super Diable jak i Petite Aiguille są niewyprzęgane 😛. A "druga strona" po tym jak postawili Super Venosc, jak i tą kanapę obok, to w sumie też może być fajna miejscówka...
  3. faf500

    Les 2 Alpes (Fr.)

    Eee, bez przesady 🙂 Teraz trwa chyba najgorszy możliwy turnus, od soboty zacznie się jeden z najmniej "zaludzonych" w całym sezonie. Całych stoków na wyłączność raczej się nie spodziewaj (a bywają takie klimaty w mniej znanych, a dużych FR ośrodkach), ale powinien być ogólnie luz. Z drobnym zastrzeżeniem: w odróżnieniu od znakomitej większości francuskich stacji, L2A jest mocno scentralizowane, stąd te tłumy przy głównej gondoli. Jak L2A bardzo lubię, to nie cierpię takich układów, że żeby cokolwiek pojeździć, trzeba zaliczyć wielką pompę wtłaczającą narciarzy w zasadnicze tereny. Ten sam mankament ma dla mnie wiele innych stacji, choćby w Austrii. Ot, np. w Ischgl pół godziny w kolejce do gondoli z centrum miasteczka (luty, poza feriami), dantejskie sceny przy gondoli na Stubai (jak postawili nową gondolę, już jest chyba lepiej), Solden, Zillertal, Alpendorf itd itp... No więc do Jandri Expressu prawdopodobny jest jakiś "ogonek". Jak długi? Jak ostatnio tam byłem kilka lat temu, pod koniec stycznia, to poranna kolejka rozładowywała się jakieś 5-10 minut po otwarciu wyciągu. Jak masz kwaterę w okolicy Super Venosc, to może być najsensowniej dla Ciebie wyjeżdżać na górę Diable + Super Diable lub Diable + Bellecombe. Czasowo pewnie gorzej niż gondolą, ale za to na siedząco 😛 (Jandri jest stojący). Spod Super Venosc na stronę lodowca i tak musisz przeczłapać, albo jechać przez Petite Aiguille, co też zabiera czas 🙂
  4. @mikarJedź do Austrii przez Słowację 😉 A serio, to za Bratysławą na ostatniej stacji przed granicą (OMV) jest bankomat. Próbowałem i nie pobrało mi żadnej prowizji. Internet twierdzi, że w Austrii Tirol AG i Volksbank Salzburg nie pobierają opłat, ale z dystansem bym do tego podchodził. Miałem taką listę niby darmowych sieci w Chorwacji, a jak przyszło co do czego, to w każdej chcieli mnie okraść 😆
  5. Tak mi się kiedyś umyśliło podczas rozważania: co by tu można jeszcze odfajkować, że znalazło by się kilka ośrodków, które warto było by odwiedzić, ale są za małe, żeby się tam przez tydzień nie zanudzić 😉 Więc jakby tak połączyć je w jeden wyjazd... (Offtop) na pierwszy ogień poszły w zeszłym sezonie leżące w okolicach Grenoble (FRA): Villard-Correncon, Chamrousse i Les 7 Laux. Prawda, że niszowe i że nikt o nich nie słyszał? 😄 No, ale w tym poście też ich nie przybliżę, bo pogoda wyjątkowo nie pykła i nawet ciężko byłoby jakieś sensowne zdjęcie wrzucić... a górki w sumie całkiem fajne...(koniec Offtopu) Pomysł był taki, żeby najpierw 2 dni pojeździć w jednym ośrodku, potem 3 dni w drugim, a na koniec 2 dni w ostatnim. To się też wiązało z 3 różnymi kwaterami (za bardzo rozrzucone miejsca, żeby dojeżdżać z jednej bazy), co trochę utrudnia organizację - dostępność apartamentów w rozsądnym budżecie, w niestandardowych datach jest dużo mniejsza. Zwłaszcza, że wyjazd na przełomie stycznia i lutego - to już nie taki całkiem niski sezon. No, ale jak się wcześnie poszuka, to się coś znajdzie. Wyjazd nietypowo w czwartek wieczorem i przejazd do Francji standardowo przez Niemcy i Szwajcarię. Nasza pierwsza miejscówka to Super Devoluy - to już południowe Alpy, czyt: fchuj daleko 😛 Do Grenoble dojazd dość sprawny, ale potem już mozolne pyr pyr pyr. Po drodze jeszcze zatrzymujemy się w miejscu wypadku polskiego autokaru sprzed kilkunastu lat i na myjce, żeby spłukać z wehikułu sól... W końcu meldujemy się na miejscu, nasza kwatera znajduje się w przytulnym pensjonacie w kameralnej okolicy jednym z większych molochów jakie we Francji widziałem (tu na zdjęciu gugla w całej okazałości). 10 pięter, na każdym grubo ponad setka lokali... ale całkiem sensownie wszystko rozwiązane, łatwy dostęp do wszystkiego. Nasz lokal na 9-tym piętrze, dość przestronny, większy od typowych klitek, choć ekhm... przydałby mu się jakiś remont. No, ale to tylko 2 noclegi, więc można przymknąć oko, ważne żeby na stokach było ok. W Devoluyu jeździmy w sobotę i niedzielę. Rano pierwszego dnia ponuro, choć zapowiadana była przewaga słońca. Rzut oka na kamerkę i wszystko jasne: na dole ponuro, ale jak się wyjedzie ponad poziom chmur, to już pełna lampa Le Devoluy to taki nie za duży ośrodek, ok 100km tras, pomiędzy 1500, a 2500m. Przeważają łagodne stoki. Raczej bym nie polecał na jeden jedyny tygodniowy wyjazd w sezonie. Ale na 2 dni bardzo fajnie. Po pierwszym dniu, wieczorem mocny zgrzyt: przychodzi powiadomienie, że moja rezerwacja następnej kwatery została anulowana... dzień przed! Więc pilne poszukiwanie nowego lokum, udaje się znaleźć coś w budżecie, ale co mnie to kosztowało nerwów, to moje... Drugiego dnia w Super Devoluy rano wykwaterowanie, bagaże do auta i wio na stok. Tym razem słonecznie od samego dołu i trochę cieplej niż dzień wcześniej. Jako, że niedziela, to przy niektórych wyciągach sporo ludzi, ale wystarczy odbić gdzieś na jakieś boczne trasy i już pusto. Bardzo fajne nartowanie, dzień mija, wsiadamy w auto i jedziemy do Les Orres. To jakieś 100km, ale dość dobrymi drogami, tylko końcówka po serpentynach. Tutaj jeździmy 3 dni (pn-śr). Krajobraz zupełnie inny niż w Devoluy'u, leśny, i przewaga stromych stoków. Wielkość podobna, też ok +- 100km tras (1550-2720m). Pogoda konsekwentnie nudna - cały czas słonecznie. Trzeciego dnia w Les Orres powtarzamy podobny manewr jak wcześniej - rano wykwaterowanie, nartowanie, a po nartach transfer do ostatniej miejscówki: Orcieres-Merlette. Tu znowu zmiana krajobrazu: tym razem otwarty teren, stoki południowe, dość wysoko: od 1850 do 2720m. Ładne widoki wysokogórskie. Trasy zróżnicowane. W Orcieres po 2 dniach lampy kończymy objazdówkę. Jeszcze tylko zagotowanie hamulców w tym miejscu, gdzie był kiedyś wypadek autokaru, kilka korków po drodze i dom. I tak oto za jednym razem odfajkowane na liście 3 ośrodki 😄 Polecać jakoś specjalnie nie mam zamiaru. Ale całkiem fajne.
  6. Les 2 Alpes, Espace Killy lub 3 Doliny. Inne o tej porze roku nie mają już za wiele sensu.
  7. Odnośnie Szwajcarii, nic nie potrzebujesz: https://travelcheck.admin.ch/home A odnośnie Francji, to upewnij się, że masz (jeszcze) ważne szczepienia. U nich jest 7 miesięcy dla 2-dawkowych i bodaj tylko 2 miesiące dla JJ.
  8. Tak tak, miałem na myśli, że można różnymi typowymi popularnymi metodami płacić, w odróżnieniu od aplikacji e-toll bilet (gdzie można póki co tylko kartą).
  9. @Spiochu https://app.autopay.pl/e-bilet-autostradowy Bez aplikacji, bez GPS'a, można płacić blikiem itp.
  10. faf500

    Czantoria

    No w sumie... inaczej by pewnie napisali "2 dniowy", albo "6 dniowy" karnet.
  11. faf500

    Czantoria

    A te "2 dowolne dni", to myślicie, że muszą być "razem", czy można pojedynczo wykorzystać?
  12. Nie ma takiego pociągu w rozkładzie wchodzącym w życie 12 Grudnia, a rozkład jest tworzony przez kilka miesięcy. W związku z tym: nie, nie będzie takiego pociągu w tym sezonie (a i wątpię, że kiedykolwiek będzie). Wspomniana w powyższych artykułach zgoda z UTK, to dopiero pierwszy krok do uruchomienia pociągu.
  13. faf500

    Szwajcaria - Aletsch

    No i jest jeszcze kwestia, że może nas wkrótce Szwajcaria też wrzucić na listę "ryzyka", a wtedy już całkiem pozamiatane. Głównym kryterium są najbardziej ekscytujące cyferki dzisiejszego świata (nowe przypadki), a te się coraz gorzej prezentują: u nas rośnie, a co gorsza, u nich spada. Pobieżna zabawa z kalkulatorem pokazuje, że już dużo zapasu nie ma... https://www.bag.admi...tml#-2010810434
  14. faf500

    Przebieg

      Nie, jeśli: - kilkadziesiąt metrów dalej jest ciągła i kolejne światła - światło z definicji czerwone i zanim dostaniesz zielone, to już z tyłu dojeżdża chmara na wszystkich pasach - 200m dalej zjazd z prawego skrajnego pasa   Sorry, lepiej skontrolować przy pierwszym skręcie, czy ktoś się nie zabłąkał, niż później się przeciskać przez 2 pasy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...