Skocz do zawartości

kolo

Members
  • Liczba zawartości

    767
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kolo's Achievements

Proficient

Proficient (10/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

0

Reputacja

  1. Martin, jest to mój ostatni post. Z powodów po części jakie opisał w innym wątku Moris, http://www.skiforum....-podziekowanie/ okrąglutkiej liczby moich postów i jeszcze mało istotnego jednego, ale dla mnie dość istotnego. Tak jak napisałem Ci w moim poprzednim poście. A z Twojej odpowiedzi wnoszę, że nie rozumiesz co ja mam na myśli, więc łopatologicznie.   Jeśli jak zeznajesz,  masz stopy płaskie, (raczej od urodzenia) to najpierw (jest najtaniej) potrzeba te stopy postawić w pozycji jak u zdrowej części populacji, dla której produkuje się masowe buty. Dobrze w bucie, to znaczy mieścisz nogę z tą korygującą pozycję wkładką w bucie i ma Ci być z nią w tym bucie dobrze. Opis mierzenia na tym forum jest fantastyczny. Chodzi o objętość buta, trzymanie pięty i wycofanie na ("zdrową")pozycję stawu skokowego, który u płaskostopych jest wyeksponowany do wewnątrz, ta pozycja, plus jazda na wewnętrznej krawędzi wykańczała mi nogi. Chodzi również o podniesienie tego kawałka stopy do góry, bo tam w skorupie jest szerzej (stąd mogą Cię stopy bolec) niż na dole skorupy. (popatrz jaki skorupa ma kształt w przekroju)  Niejako uprzedzając Twoje odesłania mnie do  Szafrańskiego. Nie sądzę żebym kiedykolwiek jeszcze potrzebował lub zgłaszał jakąś potrzebę dotyczącą butów narciarskich. Zanim On otworzył serwis ja już buty miałem nieźle zrobione i absolutnie nie za "chore pieniądze".(wkładki) Mam diametralnie inne doświadczenia (wieloletnie) z cywilnych butów niż On opisuje. (termoformowalne botki lub ich (botków) części I zupełny brak doświadczeń z butami zawodowców i o nich nie ośmieliłbym się zabierać głosu,  zwłaszcza publicznie.   To co napisałem powyżej jest najlepszym rozwiązaniem. Oryginalną wkładkę z buta wyjmij przyciśnij paluszkiem w miejscu gdzie powinna Ci podnosić i podpierać śródstopie i zobacz czy podpiera, czy też jest to zupełnie płaska wyściółka imitująca wkładkę. Ponieważ napisałem powyżej, ze buty masowe produkuje się na zdrowe nogi więc jest ogromna szansa, że płaskich nie podeprze właściwie, takie coś,  nawet jak udaje podparcie (droższe buty miały w kompletach takie imitacje podparcia, które jakoś u zdrowych robią. Wkładki dla płaskostopych robi się w zakładach ortopedycznych twarde (dobrze podparte) A wiem to z rozwiązywania powikłań pewnej własnej choroby gdzie ze stopami dzieją się nieciekawe rzeczy. I które są nie do rozwiązania przez tych którzy mają małą praktykę i głównie zainteresowani są trzepaniem kasy. A szczególnym rodzajem usługi, raczej sabotażu jest u klienta niepodpartego (płaskostopego) odbarczanie skorupy w rejonie kostek bez wcześniejszego podparcia śródstopia. (niszczy się w ten sposób jedną z 4 głównych ról buta czyli zabezpieczenia kostki przed kontuzją) Im dziwniejsza nazwa i więcej "technologii" tym większe koszty a finał niekoniecznie oczekiwany. Pooglądasz Swoje elementy butów będziesz może wiedział co jest prawdziwą wiadomością dla Ciebie  a co marketingiem wkładek i odbarczań. Powodzenia.   Jak zwykle napisałem o sytuacji a nie o którymś konkretnym serwisie-sklepie. Sorry że przydługo ale żadnych poprawek już nie będzie. Miło było kilkoro z Was poznać w realu, czasem wirtualnie i powymieniać opinie.
  2. To chyba pomyliłeś kolejność. Najpierw kupujesz wkładkę która koryguje pozycję stopy a potem jeśli w bucie który Cię interesuje wszystko jest dobrze kupujesz buta. Odwrotnie to chyba nie jest dobry pomysł. Ale oczywiście sprzedawca wkładek i modyfikacji skorup powie ci wraz z kolegami ze jest odwrotnie. Buty (masowe) produkuje się dla uśrednionej ale jednak prawidłowej pozycji stopy.  
  3. kolo

    Tanio i smacznie

    Wklejaj linka i się zobaczy. Mam pewne doświadczenia w treściach tego forum. Pytałem o nie kilka razy ale nigdy nikt nic nie odpowiedział.  Jak choćby tu http://www.skiforum....2-male-pytanie/
  4. kolo

    Tanio i smacznie

    Nie bądź taki samolub, nie widzę nic zdrożnego w reklamie z dobrym smakiem. Może jakiś luzik byłby wskazany, reklama czegoś dobrego jest be,  ale jazda d..li ponoć niezadowolonych z czyichś usług  już jest OK? Chyba coś nie tak?
  5. Stolik to chyba musi zrobić sobie sam bo wszystko co jest w sprzedaży jest zbyt lekkie,  wiec niestabilne,  bo przewoźne a nie stacjonarne.
  6. Może ponowię i ułatwię pytanie. Jeśli na nowoczesnych maszynach w odpowiedniej kolejności zrobione narty nie jadą,  to co jest z serwisem Tadeusz? Nie jest to nieznany Ci przypadek a wymieniony przez Ciebie w innym wątku na tym forum. Bardzo chętnie też przeczytam, jak np ja miałbym w serwisie egzekwować prawidłową kolejność czynności (wątek chyba o tym)   jaja sobie chyba robisz. Bardzo ciekawi mnie dlaczego nie zwrócisz się do przynajmniej 3 przedstawicieli na RP. producentów maszyn do serwisu nart. Czasem odpłatnie,  czasem za darmo można pooglądać pomacać a przedewszystkim zyskać wiedzę, nie forumowe wariacje na temat wiedzy. (gdzieś czytałem na tym forum kolejność w jednym z serwisów.) Swoją drogą,  jeśli w połowie sezonu,   jak mogę doczytać i po kilku latach forumowania jeszcze nie wiesz gdzie oddać narty to tylko gratuluję. Każdy z tych 3 przedstawicieli ma swój serwis najczęściej z najnowocześniejszymi urządzeniami i ludźmi szkolonymi u producenta, następnie masz serwisy rekomendowane przez tych przedstawicieli. Następnie masz serwisy rekomendowane przez kolegów z forum, mało? Nie rozumiem Twojej postawy? Osuchowski Zakopane Montana. Śpiewak Kraków Reichmann. Małysa Mogilany Wintersteiger. To potentaci na rynku maszyn,  podać nr telefonów? Można również wysłać kurierem narteczki do zrobienia Z forumowiczów masz serwisy Warszawa, Wrocław, Rybnik, Kraków i Mig coś jeszcze wymieniał w niedawnym wątku ja nie wiem co i czy na poważnie. (sądząc po tym co widać na zdjęciu) A ameryką to zakończę, zwłaszcza że przerwy między odlotami właściwie już nie istnieją i zbliżam się do okrągłej liczby postów.
  7. To prawda,  boczny kąt  lekko rozjechany problemem może nie być, (pamiętam dobrze wywody jaki kąt i dlaczego i jaka przepaść jest miedzy 87a 88 a 89) często tak właśnie jest, gorzej, że niektóre maszyny lub obsługa robią to dosyć dowolnie na długości. (bok) czasem wręcz nie doostrzając samej dolnej krawędzi krawędzi. Nie wiem ile w tym winy maszyny a ile obsługi. Spód tak rozjechany 0,5" jest już sporym lub wielkim problemem dla użytkownika. Niestety nie dysponuję zdjęciami i nie mam ich jak zrobić. od bardzo dawna moje narty były dopieszczane ręcznie. Każdy może sobie oblukać swoje jeśli ma po serwisie.
  8. Łukasz nie da się tej kolejności odwrócić. (ja tylko bolesny realista jestem) Bo najpierw płacę a potem dopiero mam możliwość weryfikować na stoku, nigdy jeszcze nie zdarzyło się odwrotnie.   Oczywiście chętnie Tadeusz się dowiem po czym innym niż efekt na koniec mam ja,  Ty,  czy inny człowiek poznać "prawidłowość" serwisu maszynowego? Z tym Noblem się raczej wstrzymaj, bo chyba TY zgłaszałeś kiedyś w innym wątku, że Ci nie jechało po serwisie. Może fajnie by było nie wyrywać jednego słowa z większej całości.
  9. W sporym skrócie według mojego skromnego doświadczenia z pracą kilku serwisów najprościej jak się da. Serwis maszynowy powinien wyglądać tak. Bardzo dobry - narta nawet fabrycznie nowa po serwisie jedzie lepiej niż nowa. Bardzo dobry - narta używana zbliża się w parametrach jazdy do narty nowej. Kiepski - narta zachowuje się w sposób nieprzewidywalny. Katastrofalny - narta jest w gorszym stanie niż przed serwisem. To właściwie mnie interesuje jako klienta, bez względu na to kto  czym i na czym robił ile ma certyfikatów i jak kultowe marki sprzedaje w sklepie. Mnie interesuje, cena i jakość po wykonaniu wszystkich czynności. Każdy zakład ma swoje patenty, komponenty, i inne które przynoszą skutek jaki? jak napisałem powyżej czasem dobry,  czasem kiepski i bez znaczenia jest gdzie i jak, zwłaszcza zabawnie w reklamie właściciele się określają. (nieodważę się dokładnie cytować ale race,  najprofi,  klinika itd itp np. w rok po zakupieniu pierwszych pilników) Zabawki kupić może sobie każdy, ale dobrze biegle i powtarzalnie obsługiwać je,  już nie każdemu jest dane. Pisałem o tym w różnych wątkach właśnie o jakości na koniec działań. Rozjuszając serwisantów, ich forumowych kolegów i innych powiązanych z nimi. Co widać było szczególnie po podziękowaniach za istne bzdury.
  10. Nie bardzo wiem po co teraz te komunikaty kiedy ja tylko zapytałem czy byłeś świadkiem uruchamiania programu i pierwszych sztuk. Nic więcej. Nie neguję klasy dokładności i powtarzalności CNC.   Nie mam najmniejszego pojęcia ile razy można maszynowo zrobić kompletnie nową strukturę na ślizgu. Bardziej interesowało mnie zawsze co potrzebuję. Mianowicie u mnie w nartach krawędzie szybciej wychodziły niż ślizg (pisałem o tym już w kilku miejscach) i najczęściej ślizg był usuwany jako zbędny, by uzyskać odpowiednie kąty krawędzi. Może ja jestem dziwny,  ale w moich nartach i mojej rodziny tak jest od dawna. Od dawna numerem 1 było szybko i przyjemnie czyli łatwo a nie za wszelką cenę oszczędnie i o tym też pisałem gdzieś o strukturach i wysokich smarach na tym forum.
  11. Przepraszam, chciałem zapytać czy widziałeś?  byłeś świadkiem?  robienia taką maszyną pierwszej drugiej trzeciej sztuki detalu. Pierwszej jako pierwszej nie pierwszej po przerwie. 30 lat temu czyli wcześniejsze maszyny nazywały się numerycznie sterowanymi i miałem przyjemność, ze tak powiem bliższą znajomość.   Tak, z nartami jest to samo. tylko raczej w fabryce, gdzie idzie długa seria identycznego wyrobu. Przy czym zawsze można taką już kupioną sztukę wziąć i sobie pooglądać i pomierzyć jeśli ktoś ma pojęcie o tym mierzeniu.
  12. Mnie na pewno się to już nie przyda, byłem po prostu ciekawy. Życzę oczywiście spełnienia marzeń.
  13. Mnie tylko interesuje realna korzyść dla mnie jako potencjalnego klienta. Myślę że to Twój wątek na publicznym forum, więc nie masz się co krępować. Ty nam, my Tobie tak to robi.
  14. Jeśli nie nadużywam Twojej cierpliwości, rozumiem co Ty masz z tego mieć,  ale co z tego ma mieć Twój klient? jakie korzyści będzie miał Twój klient w stosunku do serwisu stacjonarnego?
  15. Dzięki. Możesz mi jeszcze rozkminić  termin "voucherowy serwis"  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...