Skocz do zawartości

TAYSON

Members
  • Liczba zawartości

    154
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

TAYSON's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputacja

  1. Jarek jeśli chodzi o Małachowski to mają bardzo dobrą odzież techniczną i alpinistyczną natomiast ich ofert typowo narciarska nie powala i nie zawsze zdaje egzamin (mam kurtkę jak pamiętasz niebieska instruktorska) Natomiast jeśli potrzebujesz ubrania do szkoły to zobacz na to http://www.karguii.pl/index.php?poz=2 ,niestety nie używałem ale widziałem na stoku (kluby) i prezentują się nieźle a zwłaszcza naszywki i reklamy:)
  2. Kask miał bo gdyby nie to jego Casco to drugi przejazd odbyłby się bez niego i nawet nie wiem czy czasu nie złapał nim na mecie bo tak przeleciał już chyba bez nart Totalnie zgadzam się z Markiem (husaratomic) No i oczywiście wielkie podziękowania za całą imprezę organizatorom i uczestnikom ,ekipa była niesamowita
  3. TAYSON

    Włochy - Livigno

    Ale można wywnioskować że tak dotarłaś na miejsce a nie że to był jeden z etapów twojej podróży poza tym jadąc z Polski raczej wszystkich interesuje ten właściwy tunel ,i grzebiąc mojego posta nie widziałem twojego z 19.25 gdzie wyjasniłaś że chodzi tunel w samej Szwajcarii(ten z lokomotywa) a nie wjazdowy do Livignio,wydaje mi się zresztą że z tunelu Vereina raczej korzysta mało Polaków raczej wolą trasę przez Innsbruck.
  4. TAYSON

    Włochy - Livigno

    O jakim pociągu wy bredzicie ,czy ktoś z was widział stacje takowego w samym Livignio .Płatny jest przejazd przez tunel a nie wjazd do wioski ,opłata wynosi 25 euro za przejazd w obie strony można wykupić przejazd tylko w jedną stronę ale to wychodzi po prostu drożej.Można bezproblemowo dotrzeć przez Bormio i tak praktycznie robią wszyscy Włosi zresztą tą drogą dowożone jest paliwo do do wszystkich stacji a jest ich multum bo jak wiemy paliwo tam tanie:),czyli droga w miarę utrzymana ,nieprzejezdna jedynie droga do St Moritz, zamykana z początkiem zimy.Ludzie z naszej strony raczej wybierają tunel bo to jednak szybciej i krócej niż objazd przez Bolzano przy czym nie wiem jak sprawa wygląda z tamtej strony z autostradami bo te we Włoszech nie są za tanie:( i w efekcie mogą wyjść podobne koszty .Trasa przez tunel jest chyba optymalna ,sprawdzałem na dwóch nawigacjach (Tom Tom,Mio) i na http://www.viamichel...5&y=13&ie=UTF-8 i wszędzie kiruje na tunel.
  5. TAYSON

    Perełki z YouTube

    Może mało narciarski ale lubię tych rosjan YouTube - Sliski skok a to też dobre YouTube - idiota roku - idiot of the year
  6. Owszem 6 osobowa kanapa na Federii to najnowszy wyciąg w Livigno kiedyś tam były orczyki ale to oznacza że się jednak rozwijają.Natomiast innym faktem jest że na 14 krzesełek w ośrodku 3 to 2-osobowe naprawdę stare z których potrzeba korzystania jest tylko z tego przy Federii,1 to 3 osobowa kanapa starsza ale juz na sprzęgle czyli w miarę szybka a reszta to jest 9 to nowoczesne Leitner( jedna Dopellmayer) 4-osobowe krzesła wszystkie na sprzęgle - jednak mało:confused: Trasy wg. przygotowane bardzo dobrze (3 pierwsze dni) zresztą mam fotki ale moze poprostu ja za wcześnie na stok wychodziłem:( A pieniądze faktycznie zapłaciłem małe bo miałem skipass free a ciebie nie wiem za co tak bardzo skasowali:)
  7. No trochę pojechałaś bo nie znam ośrodka w którym po prawie metrowych opadach śniegu trasy byłyby idealne i tak się zdziwiłem że zaczeli z tym robić ale to chyba przez wielkość opadów bo normalnie to zawsze czekaja na ich koniec a dopiero potem ratraki zaczynają działać patrz trasy trzy pierwsze dni:) .Na Motttolino można się dostać szybciej tylko trzeba sobie mapę poogladać ,3 przystanki dalej skibusem do góry i wysiadasz pod krzesłem po schodkach ok 20 i jesteś na stoku.Zresztą z tego krzesła można było się dostać na szczyt omijając feralne jedyne z tej strony stare dwuosobowe krzesło które w większości miało przestój(sam nie uzywałem ani razu) ale to już wymagało trochę sprytu no ale jak ktoś musi mieć wszystko na talerzu podane...Zastanawia mnie ten brak kanap :confused: gdzie ty jezdziłas chyba na tej polance koło gondoli na Mottolino bo tam były jakieś orczyki. Perfumy mnie nie interesują tani alkohol zawsze dla mnie ok. Owszem brakowało jakiegoś supermarketu ale ja tam nie jadę na zakupy tylko na narty i aby przeżyć to wystarczyło to co było. Jedyne z czym się z tobą zgodzę to gastronomia na stoku ale klimat my sami tworzymy a jak ty byłaś cały czas tak zgorzkniała to o nim zapmnij:mad:
  8. TAYSON

    Spyder

    Obym się mylił ale możesz liczyć na 0/0 albo na siebie bo -kto gubi pas śnierzny w kurtce za 2 tys -która dobra kurtka się mechaci po połowie sezonu -jak kurtka z takich dobrych i drogich materiałów może się mechacić koło rzepów Moim zdaniem ktoś kupił podróbę ,w połowie sezonu częściowo się posypała a teraz próbuje odzyskać kasę wystawiając od zety. Jak pisałem wcześniej obym się mylił a wtedy napewno będziesz zadowolony.Orginalny Spyder to napewno dobry produkt a przez piratctwo tekstylne marka leży u nas w gruzach :mad:
  9. TAYSON

    Gdzie to jest?

    W życiu tam nie byłem ale to chyba Przemyśl
  10. Tu też masz coś o hali http://www.skiforum....ead.php?t=15129
  11. TAYSON

    Doginanie narty

    Zgodzę się pojęcie żargonowe stosowane raczej przez zawodników lub trenerów osobiście usłyszałem na którymś z trenningów (amatorskich) Wg.mnie jest ścisle powiązane z wkładaniem kolana w skręt bo wtedy faktycznie obie narty prowdzone są na krawędziach.Po prostu bardzo dużo osób nie wkładając kolana prowadzi nartę wewnętrzną płasko.Osobiście mam z tym problem po parogodzinnej jezdzie gdy zaczyna brakować sił. Uważam że dla większości amatorów narciarstwa problem zaczyna i kończy na na tym.Potem gdy zaczyna się większa prędkość i wymuszony skręt (np.tyczką) można dopiero mówić o doginaniu narty w celu wydobycia z niej max energi na wyjściu.Pojawia jak wielu mówiło kop który przy nieodpowiednim ułożeniu ciała kończymy na plecach(film Filinatora jak uinkać).No i odpowiednia narta oraz warunki czyli twardo i w miarę równo.(Fredo preferujesz żleby a pytasz o temat raczej race) Skoro nie ma czegoś takiego jak kilka osób tutaj twierdzi,to dlaczego A.Tomba miał takie wyniki gdzie do dziś wiadomo że wyginał nartę płaską (siła i techniką) że zachowywałą się jak dzisiejsza taliowana lub w obecnym pucharze świata gdzie obowiązuje promień 26m ułożenie tyczek się nie zmieniło a zawodnicy dalej potrfią uniknąć(nie zawsze) ześlizgu. Można wiele jeszcze z naszych nart wycisnąć z tym że niektórzy kończą narciarstwo na bajkopisarstwie o rzeczach których w życiu nie doznali a może i nigdy nie zaznają.
  12. TAYSON

    Doginanie narty

    Pszepraszam ale nie miałem na myśli jazdy rekracyjnej gdzie nie jest to problemem (np,jazda Fun). Spróbuj przejechać gigant na narcie slalomowej ,tyczka wymusza promień większy od narty SL i mnie wtedy zaczyna brakować narty zaczyna się brak stabilzacji między tyczkami często pojawia się myszkowanie i mam odczucie jakbym musiał czekać aż dojadę do tyczki pozatym brakuje płynności ,raczej o takich problemach myślałem ale to są bardziej moje odczucia. Pozatym narta slalomowa miękka w dużym promieniu i przy dużej prędkości niestety też nie będzie stabilna porównując z nartą twardą(zawdniczą) lub prawdziwą nartą GS.Wydłużając promień skrętu i zwiekszając tym samym prędkość na zwykłej slalomce wg. mnie napewno pojawi się problem nie stabilności.
  13. TAYSON

    Doginanie narty

    Sorry ale kto racjionalny probuje na klasykach jezdzic skretem cietym,owszem gdy nie bylo nart taliowanych to fachowcy doginali natre prosta ze zachowywala sie jak taliowana ale to inne czasy. Natomiast mzszkowanie to nic innego jak brak stabilnosci w jezdzie na wprost,najprosciej.Dzioby szalej i szukaja skretu a ty chcesz gdzie inndziej.Problem pojawia sie tez gdy zwiekszasz promien jazdy wzgledem promienia narty.
  14. TAYSON

    Doginanie narty

    Kolego dogięcie narty to nic innego jak zmniejszenie jej promieniu skrętu np. jadąc na nartcie GS o promieniu 21m poprzez użycie siły i techniki potrafisz wykonać skręt o promieniu np.18m na tyczkach na krawędzi i bez zeslizgu.Inaczej jadąc bez wysiłku skrętem ciętym narta prowadzi cię po swoim promieniu problem się zaczyna kiedy ten promień chcesz zmniejszyć ale nie wykonując ześlizgu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...