Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03.02.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 9 punktów
  2. Dzisiaj jak dla mnie rozpoczęcie sezonu. Niestety wcześniej było to niemożliwe z powodu przedłużającej się choroby. Miały być w tym roku Alpy w grudniu ale z powodu operacji żony wyjazd był niemożliwy. W drugim wariancie planowaliśmy wyjazd w Alpy podczas ferii ale i to nie wyszło z powodu mojej nagłej choroby. Więcej aby nie kusić losu padło na Istebną Złoty Groń. Startujemy ostrożnie tuż po 9 aby sprawdzić moje zdrowie czy pojawią się dolegliwości uniemożliwiające jazdę na nartach w tym sezonie. Odziwo wszystko jest w porządku więc zaczynamy jazdy. Do 11 warunki bardzo dobre. Frekwencja minimalna, brak kolejek do wyciągu. Po 10 pojawiają się szkółki ale nie przeszkadzają w jeździe. Niestety w kilku miejscach pojawiły się przetarcia. Po 11 stok puścił i zaczeły pojawiać się odsypy i duża ilość cukru.
    7 punktów
  3. Dziś żal było schodzić ze stoku. Chwilo trwaj. Pełna lampa. Ludzi mało. Nawet promocyjne karnety dla dzieci do 10 roku życia po 12 Euro nie pomogły. Stoki przygotowane bardzo dobrze. Trzymały się do końca dnia. Praca nad trasą orczyka postępuje. Już tylko brakuje kawałka (info dla @Lexi ) Zaczynają odkładać depozyty śniegu na ciężkie czasy. Tak wyglądał stok na koniec dnia.
    6 punktów
  4. Cześć Drodzy koledzy... Szanowny pytający sam siebie określa jako osobę początkującą a Wy mu piszecie o NW i skręcie ciętym...?? Kolega na razie zapoznaje się z nowym środowiskiem, odczuciem długiej stopy, posuwem, łapaniem równowagi itd. Czy krótkie narty by ułatwiały? Oczywiście bo łatwiej je przekładać czy obracać siłą mięśni ale idąc tą drogą po co narty - łatwiej na butach. Drogi Freex, masz narty, masz chyba całkiem nieźle dobrane buty i ciesz się początkami. Rady typu: kup jak najkrótsze są zwykłym pójściem na łatwiznę po najmniejszej linii oporu i sprowadzają jazdę na nartach do byle jakiego ślizgania. Na początek ten zestaw w zupełności wystarczy a jak spędzisz na stoku te kilkanaście czy więcej dni wtedy pomyślisz o zmianach. Życzę szybkich postępów i dużo zabawy na śniegu. Pozdro serdeczne
    5 punktów
  5. Cześć Hehe wiadomo. A tu niedawno czytałem, ze na SL się po nierównym NIE DA. 🙂 Jak masz taką Panią to korzystaj z dobrego wzorca bo to super sprawa. Narty to sprawa drugorzędna. Żeby narta szła po odsypach musi mieć energię a do tego potrzebna jest pewność w jeździe. Cały patent tkwi w tym, że osoby słabiej jeżdżące w takich warunkach hamują co praktycznie uniemożliwia jazdę po nierównym. Trochę trwa zanim się przekonamy, ze w takich warunkach śnieg solidnie hamuje a nam pozostaje nie przeszkadzać i trzymać dobry zaplanowany wcześniej kierunek zjazdu. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z jazdą na pałę ale na na nierównym trzeba jechać zdecydowanie i z dziobami w dół stoku a nie nartami w poprzek. A do takiej jazdy potrzebna jest miękkość, która przez stres bardzo często jest blokowana nawet u całkiem dobrych na boisku narciarzy. Pozdro
    4 punkty
  6. Ucz się na tym co masz, szkoda kasy na nowy zakup - przeznacz na instruktora.
    4 punkty
  7. Popieram. Znalezienie ekipy bardzo dużo daje. One, te Leośki (wszystkie nastolatki tak nazywam dla jaj) uwielbiają być we wspólnocie. Choćby każda wzbijała się na wyżyny indywidualizmu 😄 . Będą się bawić nawet bez wyciągu. Wystarczy kawałek śniegu i narty. Byle było ich więcej 😄 Braknie śniegu, będą rzucać kijami do celu. Byle razem 😄 Ostatnio mój syn (18 lat) ubrał jakieś dziwne buty i zamiast dwóch, ubrał jedną deskę. Zdrajca jeden. I jaką miała córka (15 lat) zabawę? Dokumentowanie jego zmagań (syn dopiero zaczyna na snowboardzie). I wspieranie, i zatrzymywanie się jak się tylko wywalił. Młoda lubi też prowadzić węża - czyli, jak ostatnio w sobotę - " ojciec, teraz dla odmiany ty rob to co ja". I jedzie przede mną i wymyśla różne durnoty. Czasem nawet dość imponujące. Czuje sprawstwo, czyli, że może mną sterować, czuje satysfakcję, że mi to z trudem przychodzi. Taka żmijka mała 🙂 PS. Jak widzisz wiele osób na tym forum ma córki i lekkiego świra na ich punkcie. 🙂 Tylko się nie przyznają.
    4 punkty
  8. Naprzemienne skręty "stóp" z wykończeniem w pozycji N i ustawianiem korpusu w linię spadku stoku. Skręty w tempie np na 5 gdzie 1 to odciążenie - skracanie tempa. Moim zdaniem gibkość przyjdzie szybko ale rotacja to będzie walka. Wszystko w formie zabawy, zero katowania.
    4 punkty
  9. Nie no oczywiste że auto ma osobny akumulator. Webasto bierze z hotelowego, który jest duży. Do tej pory prędzej kończyła się woda niż aku, ale jest troszkę mroźno więc idzie więcej. Jutro zresztą przejazd (lubimy zwiedzać 😉) więc się znowu podładuje.
    3 punkty
  10. Cześć No niestety... to co Marek napisał jest kluczowe w takiej nauce przez jazdę. Dobry wzorzec czysto i poprawnie jeżdżący to sprawa, która w wielu wypadkach załatwia ćwiczenia, filmiki z YT i instruktora. Pamiętajcie, że jedną z podstawowych dróg uczenia się umiejętności ruchowych jest naśladownictwo podświadome. Teorię można aplikować sobie ale przy uczeniu kogoś poprawność techniczna i taktyczna jazdy to podstawa. Celowo wspomniałem o poprawności taktycznej bo jest to sprawa zazwyczaj pomijana o jest wbrew pozorom bardzo ważna. sposób pokonywania stoku, w sensie wyboru drogi, miejsca zatrzymania, sposobu zatrzymania, operowanie sprzętem, umiejętność sprawnego poruszania się po ośrodku, wyboru ośrodka czy trasy w zależności od pory dnia na przykład itd. itp. Pozdro
    3 punkty
  11. No to nic narazie nie zmieniaj 🙂 Narty daj do serwisu, na standardowe ostrzenie 88/1 oraz smarowanie. Dobrze przygotowane narty lepiej się obraca na śniegu przy technikach ślizgowych, a na bank narazie na takich się będziesz skupiać. Narty nie są mocno taliowane więc nie będą łapać krawędzi jak za mocno je postawisz bokiem.
    3 punkty
  12. Ja uważam, że jeśli but dobrze trzyma, nie gniecie, nie ma luzu w okolicy ścięgna Achillesa to do nauki mogą być. Co do nart, do nauki podstawowych ewolucji np. skrętu równoległego NW to też jak najbardziej. Ważne aby były po dobrym serwisie -nasmarowane, podwieszone krawędzie i naostrzone. Co do nauki jazdy śladem ciętym to trochę za duży promień (trzeba szybko jechać aby odpowiednie siły zaczęły działać). Cieżko mi coś więcej powiedzieć, narty z czasów kiedy carving zaczynał być modny na stokach, powstawały wtedy konstrukcje lepsze i gorsze. A dlaczego zle Ci się na nich jeździło, jesteś w stanie opisać?
    3 punkty
  13. Z przyczepą trochę słabo albo tylko na kamping. Trzeba mieć wersję przystosowaną do zimy albo ją dostosować samemu. My mamy grzanym zbiornik szarej wody, zapasową kasetę WC, podgrzewaną podłogę (ale grzeje na 230V) Webasto z diesla (nie ma problemu z gazem) i duży akumulator, ale po nocy zeszło 30% aku, musimy zobaczyć czy coś fotowoltaika podaładuje (cień jest na parkingu) i wtedy się okaże jak długo możemy stać. P.S. był solidny mróz w nocy (-15 około).
    3 punkty
  14. Zawsze i wszędzie i nie tylko rytmicznie. Zmiana tempa na przelocie, kompensacja na przełamaniu itp. Tak że jak kolega mam możliwość to patrzeć gdzie co ustawione jest i woda naprzód.
    3 punkty
  15. codziennie przed snem puszczaj jej filmiki czołowych forumowych śmigowców 🙂
    3 punkty
  16. Cześć Pamiętaj o symetrii, żeby zawsze ćwiczyć na obie strony. Jazda tyłem pługiem, jazda tyłem łukami płużnymi do równoległości pomiędzy skrętami. Wszelkie formy ześlizgów, bocznych skośnych, na obu nartach na jednej zewnętrznej wewnętrznej. Sterowanie prędkością ześlizgu do zatrzymania. Skręty przestępowaniem pod stok i od stoku (trudne, lepiej na płaskim). Pozdro
    3 punkty
  17. Ja ci dopowiem jeszcze tak. Dobrze by było abyś wytworzył jakiś "matecznik" takie "alma mater" - taką miejscówkę że kiedy pojawia się słowo "narty" to od razu wskakuje w głowę to właśnie miejsce. Wiesz, to u mnie jest tak że zawsze i to za każdym razem wspomina się te najpiękniejsze chwile w tym właśnie miejscu i wraca się tam na płat śniegu. Nie wiem jak u Ciebie ale moja jest Golgota i Goryczkowy......wiele bym dał aby wrócić do tych starych czasów. Karo?? nie wiem ale tak sobie myślę że chyba Wielka Racza - muszę spytać - dam Ci znać.
    2 punkty
  18. Wogóle nie umiesz czytać między słowami i dosłownie też nie umiesz czytać. To Ci powtórzę: "Generalnie zawsze lubiła jeździć, a teraz jeszcze bardziej." Obecnie sama zgłasza że chce jeździć jeszcze lepiej. Taki sam typ jak ja. 😁 Kapujesz? Luz blues Starku. Ja sobie doskonale dam radę bez Ciebie! 😁
    2 punkty
  19. Właśnie mniej więcej tak uczyłem moją córkę śmigu. Nawet bez odciążenia, poza tym, które samo wychodziło naturalnie. Duża częstotliwość. Nie pamietam ile lat miała, ale w okolicach 8-9. Nie było rotacji, weszła w to, czyli w śmig, od razu.
    2 punkty
  20. Cze Teraz z nami były nastolatki w wieku 12 lat - 3 szt. jeździły razem i to była najlepsza zabawa i szkoła. Wszędzie i po wszystkim. Tak trochę rywalizacja. Radziły sobie bardzo dobrze, a pierwsze 2 dni to warun był wymagający. Była trasa i przy trasie, skręty w muldach, ciężkim, mokrym śniegu, w śniegu wywrotki, ale dzielnie walczyły. Była jazda na kreskę i wyścigi. Jednak w grupie to dzieciaki się nie nudzą a i wzajemnie motywują. Jeśli wzorzec jest dość dobry, to i dziecko dość szybko złapie przez naśladownictwo jazdę. Tylko trzeba jeździć. pozdro
    2 punkty
  21. 4 dni później, w kwietniu pójdzie do szkółki
    2 punkty
  22. Tego akurat nie widziałem, w zamian widziałem prawego buta na lewej nodze, a lewego na prawej.
    2 punkty
  23. Pewnie tak, dobre spostrzeżenie. Ale z biegiem czasu będzie łatwiej. Narty chociaż nowe dałbym na serwis - jak ktoś pisał - sprawdzić kąty ostrzenia. Szczególnie podniesienie - będzie łatwiej szurać i nie będą tak haczyć o byle gówno. Narty leciwe - nie znaczy że złe, ale przez ten czas wiele się zmieniło w narciarstwie, sprzęt w szczególności. To jakieś początki nart taliowanych. pozdro
    2 punkty
  24. ciągnie mnie do Vars i 98% nachylenia stoku
    2 punkty
  25. Trudna walka. Ja u siebie walczę z rotacją ześlizgami bocznymi. Boimy się skręcać tułów. To z niewiedzy. Ześlizgi boczne z ustawieniem korpusu w dół dają świadomość, że się da. Ja zaczynam od stój, spłaszczam narty, jedzie, jak nierówno, to jedzie gorzej, trzeba bardziej spłaszczyć, kombinować ze stopą w bucie, "oddać stopę", puścić ją w dół stoku-to bardziej spłaszcza nartę.. Potem zmiana strony. Czuję się zmianę wyraźnie. A docelowo spadający liść. https://www.youtube.com/watch?v=CqW2AnC01kc&ab_channel=DebArmstrong Na wiosenne, zlodzone z rana stoki - jedyne. 🙂
    2 punkty
  26. W chwili gdy system emerytalny się załamuje, chcesz przyznawać kolejne przywileje? Ppważnie? Pomijam już fakt, że straż miejska jest zbędna a kompetencje strażników często żenujące. Równy wiek emerytalny dla wszystkich a jak ktoś nie jest zdolny do pracy w swoim zawodzie to niech pojdzie do innej. Nie stać nas na utrzymywanie wcześniejszych emerytow, którzy zwykle i tak pracuja na lewo, albo siedza w domu i chleja wódę zamiast robić coś sensownego. Dla cieżko chorych renta. A sluzby powinny zadabac by w ich szeregach kazdy byl w formie, niezależnie od wieku. Na tym polega ten zawód. Kordian pewnie nadal zmieści sie w normach dla 20-latków, więc jak się chce to można.
    2 punkty
  27. Cześć Masz dziesiątki możliwości. Wszelkie jazdy w śladzie - czyli jeden za drugim. Pamiętaj o zmianach prowadzącego. Jazda śladem jazda synchroniczna - skręt w tym samym momencie, jazda ze zmianą rytmu -np 3 czy 5 krótkich jedne długi itd. Wszelkie jazdy na jednej narcie w poprzek stoku, w dół stoku na płaskim stoku, skręcając. Jazda skręcając na jednej zewnętrznej, jazda na wewnętrznej, jazda na ślepo, śmigi płużne, skoczne, równoległe. Jazda ze zmianą szerokości rozstawu w trakcie jazdy. Obroty w jedną i w drugą stronę, obroty na jednej narcie, przekładanka, skoki. Jazda na jednej narcie z drugą zdjętą. Jazda krokiem łyżwowym, prosto i skręcając itd. No oczywiście jeszcze zmienianie nart, jazda na różnych nartach, na dwóch różnych nartach. Wszystko co Ci i Jej do głowy przyjdzie a będzie fajną zabawą. Pozdro
    2 punkty
  28. Dojechalim pod Pitztaler Gletscher 😁 jest tu zima.
    2 punkty
  29. no chyba znasz i nic nowego nie napiszę bo w mojej 1 czwórce są jeszcze Espace Killy, Zermat-Cervinia i Paradiski ale zasadniczo wszędzie mi się podoba jak jest śnieg i fajne towarzystwo są też perełki, o których nie wszyscy muszą wiedzieć a słońce już coraz mocniej operuje
    2 punkty
  30. Dziś ludzi bardzo mało. Warunki trudne. Wczoraj wyratrakowali stok, na to zaczęli intensywnie sypać śnieg. Mają dość wydajny system. Trzeba było jeździć bardzo ostrożnie, co chwila fragment szybkiego i plac hamującego śniegu, szybki i nagle hałda śniegu, niewidoczna przy płaskim świetle. Można było zostać z butów wyrwanym, parę osób ćwiczyło też skoki i loty narciarskie. Gdyby dziś rano ratrak puścili, byłaby bajka a tak ino ostrożna jazda. Info dla @Lexiintensywnie pracują nad trasą orczyka, sporo śniegu tam dosypali ale jeszcze trochę im zostało do zrobienia. Pusto. Dosypali śniegu sporo. Trasa orczyka w przygotowaniu. Nadal pusto.
    2 punkty
  31. To jakaś Jugosławia.. ale to tyle..podejrzewam że raczej nie protoplasta Elana.. prędzej ichniejszy "Polsport".. gatunek wymarły.. ..edit. ale piękne są - takie "złote a skromne".. 🙂 ..editt 2.0...a Krzychu niczym biskup.. się prezentuje.. 😉
    2 punkty
  32. Oj, mój syn by się ucieszył widząc taką trasę😀. Ja raczej bym skręcał, jak to robią tchórze. pozdro
    1 punkt
  33. No to masz odpowiedź, daj jakieś filmiki ze swojej jazdy, w tym na takim lodzie i w odsypach, to będzie łatwiej diagnozować problem. A najlepiej jakiś spec na żywo.
    1 punkt
  34. Jasne - dzieciaki już masz duże i dobrze jeżdżące, coraz trudniej o zniżki dla nich w PL. Oravce maja swój + choćby w postaci term, ale to powoli się kończy. Mnie teraz wyjazd z wszystkimi kosztami wyszedł 3 klocki na osobę. Bez jakiegoś oszczędzania. 5800 spanie z wyżywieniem HB i karnetami dla 3 osób, transport 1000 (no ale jechaliśmy autobusem 😉 w 2 rodziny 3+3) i 500 jurków na stoku poszło, jakieś 60-70 dziennie i 1 wypad do knajpy. To daje 9000 łącznie. Czy dużo - czy mało? Nie wiem. Ale tak trzeba liczyć i się trochę oszukać w necie. W PL to nie ma ośrodka porównywalnego do S. Cateriny. Inna liga. No i pustki, choć to bardzo mały ośrodek. W połączeniu z Bormio i San Colombano to 100km tras - czyli 2x Chopok - najbliższy zbliżony alpejskim klimatom ośrodek. Taniej nie wychodzi - tylko jest bliżej. pozdro
    1 punkt
  35. Na dachu mam 100% nachylenia, zjechałem raz, nigdy więcej.
    1 punkt
  36. Mario - owa nastolatka to bliżej 10-ciu czy 20-stu lat? pozdro
    1 punkt
  37. Mi osobiście Twoje porady nie są do niczego potrzebne. Z definicji z nich nie korzystam.
    1 punkt
  38. Ja o tym już wiem, wyczytałem między wierszami. Stąd to otwarte pytanie 🙂 Pytanie jest do tych co sami mogą napisać coś z własnego doświadczenia, nie do mądrali którzy wypowiadają się w każdym temacie. 😁
    1 punkt
  39. Cześć, o ile mi się dobrze wydaje następcy tych nart są na stronie 8., symbol 4 RRNAV01 i 4 RRNAV02 katalogu race Rossignol https://mozn.pl/rossignol-dynastar-lange/ Pierwsze poważniejsze narty dla wielu dzieci "klubowych". Kiedyś miały też swój odpowiednik w Dynkach. Niestety dostępne raczej w ofercie "race", czyli na zamówienie w wybranych sklepach lub na rynku wtórnym (zwykle to rozsądny wybór). Osoba niezorientowana może łatwo je pomylić z piankowymi odpowiednikami o prawie identycznej nazwie (multievent)
    1 punkt
  40. Nie pamiętam, gdzieś czytałem, że tak można. Może to było na SO chyba surfing miał też takie wiązania, ale pewności nie mam. pozdro
    1 punkt
  41. Dobrze gadasz. Ja pierwszy sezon po intensywniejszym powrocie przejeździłem na paździerzach rentalowych rossi 156 i butach z flexem 70, nie przeszkadzało mi jakoś to szczególnie. Teraz wyskakuję z nich przy jakiejś hopce czy dynamiczniejsym skręcie. No chyba, że próbowałem ganiać jakichś lepszych ode mnie narciarzy a stok się zdegradował to rzucało mną jak żydem po pustym sklepie. Wtedy 60 dni w sezonie na nartach, tak więc, tak... kolejny to były już master 175 gs chwalone powszechnie a wpadły tanio (wyrwałem z nich wiązania bo śruby sprzedali mi połówkowe wkręcone na niby) i but rossi 110 więc... może i wcześniej mogłem się przesiąść ale czy było jasne że narciarstwo aż tak mi się spodoba? Pozdrawiam i życzę powodzenia... autorowi wątku na tym co ma... fotka bez związku, tyle, że narciarska... dziś z rana...
    1 punkt
  42. Cześć na tym etapie nie martwić się sprzętem tylko jeździć. Buty ok, narty... Powiedzmy ok. Jak się na tym nauczysz czegoś, to będzie warto kombinować. Kilka razy narty na nogach to liźnięcie tematu zaledwie więc nie skupiaj się na sprzęcie.
    1 punkt
  43. Są trzy ustawienia - na płasko - jak obrócisz do zjazdu to dajesz klapkę na te bolce do wpinania pięty - najwyższa opcja - tak jak na płasko i dajesz klapkę czerwoną pod piętę. Inaczej nie używałem
    1 punkt
  44. Cześć But się układa do stopy i to chwile musi potrwać. Gdyby to były sztywne buty byłoby zdecydowanie gorzej i to jest rzecz normalna. Nawet zwykłe półbuty czy adidasy też na początku nie są idealne - prawda. Jeżeli masz poprawną pozycję na nartach i dobrze się wyważasz a buty są prawidłowo dobrane problem zniknie. Jeżeli stopa boli pierwszego czy drugiego dnia trzeba zejść na chwilę rozpiąć buty a nawet na chwilę zdjąć - powinno minąć. Pozdro
    1 punkt
  45. Puchatek działa Śnieżynka się grzeje…
    1 punkt
  46. Po tygodniu spędzonym w 3 Dolinach i jeżdżeniu pomiędzy 2 a 3 tyś m n.p.m. po śniegu co to nigdy nie topił się i był uzupełniany przez naturę, mając narty 173 cm i 86 mm pod butem, chwilami w słońcu, chwilami nad chmurami, chwilami w chmurze, oświadczam, że nie wyobrażam sobie nic lepszego. Czasami robiły się muldy jak było wąsko ale obok trasy nie było muld, łatwiej było obok niż po trasie. Zdjęcia pominę: czego oczy nie widzą tego sercu nie żal.
    1 punkt
  47. Cześć Pamiętasz a jak gadaliśmy to ja myślałem, ze 30 może 35. Kurde jak en czas leci, pamiętam jak pojawiły się te narty. A propos kto robił Sulov'y i jaka jest ich historia bo ja nic na ten temat nie pamiętam w tej chwili? Pozdro
    1 punkt
  48. Wymieniłem magnum 170 na rally 177. Odczucia na plus. Wymiary mam podobne.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...