Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 18.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cze Szybka piłka z rana i Rusin z duszą na ramieniu, bo ferie. Z kumplem, Maras masz pozdro. Qurła najlepszy dzień, słońce, alpejski śnieg i słownie ZERO ludzi. W 3,5h zjechane 35 km wg aplikacji. Na Porche😀. Nie do wiary, głupi to ma szczęście😉. Na starym krześle jak pojechaliśmy na kiełbaskę to o 12.30 był jeszcze sztruks, nikt nie jeździł, ale samochodów na parkingu było trochę. pozdrówki Rano tak 2 h później tak Na starym krześle tak Tatry pico bella pozdro
    5 punktów
  2. Dziś kolejny piękny dzień, warunki już bardziej marcowe, słońce, ciepło, miękko, kolejki do wyciągów znośne maks. 5-10 minut. Stok trzymał się świetnie, mimo ,że termometr pod Jontkiem w słońcu pokazywał 20 stopni. Dwa minusy, zdecydowany wzrost feryjnych bezkijkowców spowodował spadek bezpieczeństwa na stoku. Kilka interwencji GOPR . Zameldowaliśmy się pod wyciągiem o 9, kolejka do kasy równa godzina stania. Przez większość czasu otwarta była jedna kasa. Brak możliwości doładowania karnetu prze internet jak przy szczyrkowskim gopassie. Sam jestem sobie winien ,bo mogłem doładować karnet wczoraj. Nikodem się rozjeździł, a taki był moj cel na ten sezon,w tym roku to już 9 dni na nartach. Oby zima sprzyjała.
    5 punktów
  3. 3 punkty
  4. Ten wyjazd do @Tadeo wpadł trochę przez przypadek. Pewnego dnia, gdzieś początkiem grudnia rozmawiałem z Kubą (ma login na tym forum ale nie wiem jaki), z którym byłem u @Tadeo w styczniu 2024. Tak gdzieś szybko padło, że jedzie a Tadeusz ma ostatnie wolne miejsce. Długo nie musiałem się zastanawiać i pomimo tego, że musiałem przesunąć sobie wizytę u lekarza (jak się potem okazało o 5 miesięcy 😅), to wpisałem sobie Sappade do kalendarza. No cóż. Są rzeczy ważne i ważniejsze 🎿⛷️ Konkretnym celem na ten wyjazd była praca nad pozycją podczas jazdy. W szczególności nad zniwelowaniem tego okropnego narzucania rzycią w śmigu, zwłaszcza w zakręcaniu w prawo (z lewej nogi). Od czasów KK w grudniu stało się to moim shellsockiem, flashbackiem z Wietnamu, halucynacją paraliżów sennych, nocnym koszmarem i w ogóle. Do tego testowałem nowe - stare gigantówki. HEAD Worldcup Rebels I.Speed (czy tam I.GS RD) z sezonu 2013 / 2014 o taliowaniu 112/66/94 i długości 180cm (o takie o przykładowe: https://www.olx.pl/d/oferta/narty-head-i-speed-worldcup-rebels-180cm-gigant-gs-CID767-IDXDSvO.html) Na miejscu spotkałem dużo znajomych twarzy z poprzednich wyjazdów do Tadeusza. W naszej, nomen - omen zaawansowanej grupie oprócz Kuby był również @herbi. Ten od targania kubika drzewna fioletowym Suzuki Swift. Pogoda trafiła się nam cudna. W zasadzie była najlepsza z moich dotychczasowych wyjazdów ( ten był trzeci ). Codziennie pełne słońce, mróz i suche powietrze. Jedynie jednego dnia nadeszło zachmurzenie ok 3/8 oktanta, przechodzące do 4/8. Bardzo doceniłem zakup porządnej puchówki od Milo. W końcu nie było mi zimno a komfort termiczny był lepiej niż lepszy 😁 . Opłacało się wydać więcej na ciuchy niż na sprzęt typowo narciarski 🙂 HEADy okazały się super. Jak to zajebiście jeździ, to ja nie mam pytań 😍 Ich potencjał udało się wycisnąć zwłaszcza dzięki kolejnym zestawie ćwiczeń od Tadeusza. Oprócz tego, że kompletnie nie umiem w równowagę i jazdy na jednej narcie się nawet nie podjąłem, tak wyraźnie pewniej niż ostatnio poczułem się zarówno w skręcie długim NW, oraz w Śmigu. No może nie do końca w takim typowym - krótkim śmigu. Maria Stanisławska wyraźnie nakazała mi, żeby nie jeździć krótkim śmigiem, bo ten tylko utrwala mi złe nawyki 😅 Z Tadeo stanęło na jeździe nieco rozciągniętym, krótkim skrętem. Tak aby dać szansę na dojazd do upadu stoku we właściwej pozycji. Pomocne okazały się też stosowne akcesoria i pomoce naukowe. Przede wszystkim czarna, lateksowa guma, którą na polecenie @Tadeo, że tak powiem obciągnąłem sobie nogi poniżej kolan 😅🤣 Obciąganie to miało wymusić zachowanie odpowiedniego prześwitu pomiędzy nartami, odciążenia wewnętrznej narty i pomoc w zniwelowaniu wjeżdżania w upad stoku (w śmigu) mając narty ustawione w pług. Oprócz powyższego wymusiło pewne.... No niecodzienne reakcje obsługi wyciągu w Sappadzie, którzy nie mogli się nadziwić temu, po co mnie ta guma jest potrzebna. Ich skonfudowanie było tak silne, że aż poczęli mnie miziać po tejże 👨‍❤️‍👨 👨‍❤️‍💋‍👨 No cóż.... Zawsze ceniłem sobie otwartość Włochów 😅 Z wyjazdu jestem mega zadowolony. Jazda na gigantowych HEADach i slalomowych ATOMICach była samą przyjemnością. Ku jeszcze większej radości odkryłem, że w odróżnieniu od poprzedniego roku nie męczy mnie ona tak bardzo. W tamtym roku niemal mnie kolana odpadały od tych twardych Beta Race, a teraz to już prawie takie semi - pro - noob. Co zaś się tyczy skrętu długiego. No ciętym jeszcze bym tego nie nazwał w pełnym tego słowa znaczeniu ale pod koniec wyglądało to dość mocno obiecująco. Widać, że moje wrażenia nie są efektem tylko większej siły kolan ale zdecydowanie lepszej techniki. No ale czy ktoś spodziewał się czegoś innego po szkoleniu u @Tadeo PS. A niewyjeżdzony jestem tak bardzo, że niezwłocznie tj.z samego rana w niedzielę jadę do Zwardonia przybić grabę z @Adam ..DUCH. To jest silniejsze ode mnie ale nawet nie zamierzam nad tym panować 😁 PSS Społem: Tytuł wątku jest dość wiernym cytatem - parafrazą stwierdzenia @Tadeo, którego użył na określenie mojej techniki na zakończenie szkolenia. ////// ////// //////// ///// ////// ///// ////// ///// ///// ////// ////// ////// ////// ///// ///// ////// ////// /////
    2 punkty
  5. Wieczorne foty. Trafiłem na ratrakowanie czarnej trasy nr 1. Kalorie też uzupełnione, do tego weszła woda Pejo. Plus foty hotelu:
    2 punkty
  6. Służbowe Volvo Xc60 2.0 turbo benzyna 197ps automat 8 biegów FWD.
    2 punkty
  7. Bo głaszcze się tyłeczek a nie pedał gazu 😀
    2 punkty
  8. Też, nie widziałem filmu. Może to przez to że czytam z telefonu? Pozdrowienia z Sappady.
    2 punkty
  9. Już sie tak nie kryguj - Rybelek po mistrzowsku .. Ty też dojdziesz do tego poziomu bo "zadzior" jesteś - z kanapy obserwowaliśmy Twoją determinację
    2 punkty
  10. Dzień Dobry, zapowiada się tłoczno.
    2 punkty
  11. Szerokości, udanego urlopu ⛷️i rekordu prędkości tylko szukaj pustego stoku 😉 😅 Oczywiście bez gleby 😉 🤞
    2 punkty
  12. Trasa wgrana, niedługo start:
    2 punkty
  13. Pełna zgoda Adamie 😉 bez mocnych podstaw cała reszta traci sens. Od siebie dodam krótki filmik bo uważam ,że warto to ćwiczyć a do tego jest chwilka na złapanie oddechu kiedy nogi 🔥 Pozdro serdeczne
    2 punkty
  14. A to dowód... Słowem... Nuuuuddda
    1 punkt
  15. Nie słuchajcie go... Totalna porażka. Niech nikt nie przyjeżdża na Chopka bo to szkoda nart i czasu Wszystko do du... Słońce, zero wiatru, wszystkie trasy jeżdżą, wszystkie koleje (nawet 2) totalna porażka... Moim zdaniem szkoda waszego czasu... zostańcie w domu albo jedzie do Zakopanego!
    1 punkt
  16. @grimson kupiłbyś porządne Berlingo to byś spalił 5,8ON. PS jak się jedzie w Monachium ringiem wewnętrznym to też trzeba mieć naklejkę? pozdro
    1 punkt
  17. Tez mam darmowa. W darmowej, w opcjach mozesz aktywowac nachylenie procenty/stopnie i pare innych rzeczy.
    1 punkt
  18. To musisz się pospieszyć 😉
    1 punkt
  19. Pokrótce o przyjeździe. Pobudka o 1 w nocy, wyjazd z domu o 2.55, kierunek na Wrocław i dalej DE. Tankowanie przed granicą pod korek. Trzeba było zalać, bo świniak wypił 13,5 na 100, drogi były puste, do tego jazda na tempomacie. W Niemczech już spokojniej, wg GPS tempomat ustawiony na 130km/godz, na liczniku było 134. Wszystkie ograniczenia respektowane. Po drodze stosunkowo mało polskich aut z boxami na dachach, za to sporo litewskich. Ponieważ prędkości mniejsza, to i spalanie zeszło do 12/100. Po drodze szybkie przerwy na posiłek i toaletę. Przed Monachium zaczął się spory ruch, trzy pasy zajęte. Na lewym jechało się max 120. Czas było zalać benzynę, bo świniak swoje chłepcze. Ponieważ ceny benzyny przy autostradzie to 2,20 euro za litr, zjechaliśmy przez Monachium, żeby dojechać do Arala stojącego 3 min drogi od zjazdu. Tu paliwo już w lepszej cenie, 1.76 euro za litr. No i kibel nie kosztował 1 euro, a 50 centów. Google Maps tak nas cudownie poprowadziła spod stacji, że jechaliśmy przez centrum miasta, niedaleko centrali BMW. Nie była to zła opcja, bo obwodnica Monachium stała, czerwony kolor na mapach. Z drugiej strony dopiero potem wyczaiłem, że nie mam zielonej naklejki umweltzone. Zobaczymy, czy coś przyjdzie. W końcu wyjechaliśmy z Monachium droga na początku dwupasmowa,która potem przeszła w autostradę. Nie cieszyłem się długo, bo droga potem już tylko lokalna prowadziła do Ga-Pa. Tam śniegu opór, piękne widoki. Tylko prędkość przelotowa słaba. Jakoś się dokulalismy bocznymi drogami do Insbrucka, potem dalej nas pchało Google Maps bocznymi, bo autostrada w czerwieni. Suma sumarum na ostanie 110km z powrotem na autostradzie. Im bliżej Val di Sole tym więcej….polskich aut. Jak płaciłem opłatę za autostradę przy zjedzie na Madonnę, to dookoła same KR, GD, PO oraz CB i CT. 2 godziny jazdy i dojechaliśmy. Spalamie 10.8/100 z całej trasy, dzięki lokalnym drogom w Austrii i we Włoszech. Ciekawe, że bardzo mało fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości w ITA oraz AUT. Pilnowałem prędkość, więc nic nie wejdzie. Nie to, co polski szaleniec na A4 za Wrockoem, gdzie na odcinkowym pomiarze jechał dobre 140km/godz xD.
    1 punkt
  20. Tam jest srednie z wszystkich zjazów.
    1 punkt
  21. Były już dzisiaj, jak się ogarniemy to wrzucę
    1 punkt
  22. Nie, zostawiam sobie górę na końcówkę sezonu. W kasach mówią, że nie ma przejazdu z Buczynki na Szczawniy. Pewnie da się przejechać, ale z 6-cio latkiem nie chciałem sprawdzać, wolę Buczynke gdzie są w tej chwili świetne warunki, wyprzegana kanapa, tańszy karnet i umiarkowana ilość narciarzy. Na Szczawinach podobno jest niewiele śniegu, przypuszam,że przy takiej pogodzie niebawem góra będzie zamknięta.
    1 punkt
  23. Cześć A, że mam chwilkę: Dla mnie to był wyjazd gdzie miałem na nogach chyba najwięcej nart, Wnioski są proste: - większość nart - od od adamowego funcarvera przez szymkowego freestyla (ta była z pewnością najbardziej skrętna, tzn. ciężko jechać prosto), Molitora - raczej krótki Master, piotrkowego X9 do antyka adasiowego (Adaś, co to było bo już nie pamiętam?) zachowuje się podobnie. Chodzi mi o to, że można na każdej z nich w dowolnej konfiguracji zjechać bezpiecznie rytmicznym skrętem po dowolnie zatłoczonym polskim stoku. Zabawa zaczyna się na większych prędkościach i przy czystej jeździe ciętej gdzie z pewnością narty o charakterze GS wykazują większą stabilność ale... np taki X9 w inicjacji niczym się nie różnił praktycznie od komórkowej slalomki. Wydaje się więc, że pytanie: muszę sobie kupić nartę na polskie stoki a więc krótki promień itd. albo na Austrię a więc GS jest typowym pierdoleniem. Wystarczy dostosować technikę. Pozdro
    1 punkt
  24. Ok, dzięki za odpowiedzi. Wyczytałem gdzies że dla początkujących lepiej jest lekko przesunąć buta do tyłu narty. Tak też zrobiłem. Ok 4-5 do tyłu.
    1 punkt
  25. Oj tam takie sadomacho. Zapraszam Tomku na szkolenie z prawidłowego śmigu🤪, gdybyś miał bezsenny poranek.
    1 punkt
  26. Dzięki, uzgodnione przez telefon z COS, o 15.35 odbierają gopass na cos działa od 8h, jeżeli nr kart są przyporządkowane prawidłowo, oni nie pomogą w poprzepisywaniu kart Kart gopaas na cos nie wydadzą, trzeba miec swoją
    1 punkt
  27. Starszy Odermat lepszy niż młodszy. Coś niesamowitego. Franio fenomenalny sezon, fenomenalny narciarz. Fajnie że Paris w końcu na swoim miejscu
    1 punkt
  28. Austriakom narty nie jadą... Kriechmayr tak znający tę trasę poszedł na dole przy wewnętrznej i dostał kompresję na tej dziurze. Tam wszyscy idą znacznie szerzej. Pozdro
    1 punkt
  29. Sofia jak zwykle z ryzykiem tym razem się opłacało. Brignonne znakomity przejazd taki jak Sofia......tylko odwrotnie - na zimno. Kajsa super jazda. LV trochę słabo kilka brrr...... błędów na dole
    1 punkt
  30. Oglądam 😄pozdro
    1 punkt
  31. Cześć Aż zerknąłem - żona ma przy wewnętrznym 245mm skorupę 286 mm buty na zamówienie ale bazujące na modelu XT130 Lange, takie całkiem normalne. Z zakładaniem ani czymkolwiek żadnych problemów nie miała. No może czasami ze zdejmowaniem. Sam wiesz - poniżej -10 nie zdejmiesz bez ogrzania ale to jasne. Pozdro
    1 punkt
  32. Cześć Mylisz DH z SG. Wczoraj różnie rozwiązywali ten problem. Odstawienie kątowe było jeden czy dwa razy ale jak widać najbardziej skuteczne była kontrola skrętem bo chyba im od razu dobrze wychodził najazd na prawy. POzdro
    1 punkt
  33. Miło to się ogląda jak ten Batman w czerwonym popierdala w kopnym śniegu.. ... edit 🙂... dobrze że warun dopisał ...
    1 punkt
  34. No jasne że tak skoro tak ustaliliśmy - podpisując cyrograf krwią własną utoczoną o północy z serdecznego palca (późno było możesz nie pamiętać)... ;D ..staram się być konsekwentny.
    1 punkt
  35. Cześć. Do zaznaczonego flamastrem środka narty, ustaw środek swojego buta, a nie jego przód. Ponizej film, który powinien Ci pomóc. Serdecznie pozdrawiam.
    1 punkt
  36. Zadaje szyku u wroga
    1 punkt
  37. Po co to tłumaczyć dla takiego kolegi ignoranta.
    1 punkt
  38. Bardzo upraszczasz że tylko start, w skicrosie jest o wiele więcej zmiennych jak w zwykłych zawodach. Taktyka, doświadczenie i objeżdżenie w bezpośredniej rywalizacji z rywalami a nie tylko z czasem. Jak najechać na roler, skoczyć dalej czy krócej na hopie ,jak wjechać w skręt , szeroko czy ciasno żeby wypchnąć przeciwnika zgodnie z przepisami. Trzeba reagować w ułamku sekundy na sytuację a nie sterylny przejazd na trasie gdzie jest się samemu z bramkami i czasem. Jest ryzyko jest zabawa 😜
    1 punkt
  39. 1. Buty zdecydowanie zbyt słabe dla Twojej jazdy, co wywnioskowałem z dalszych wpisów. Porządna jazda wymaga tego co piszą koledzy powyżej, tu Ameryki nie odkryję. Head Raptor, ewentualnie niższa seria RS (chyba Formula to się nazywa obecnie) w wersji 130 i nic innego z Heada. Cała reszta to marketówy. Jeśli nie Head to analogicznej klasy buty typu Technica Mach 1, Nordica Speedmachine, etc. 2. Pomijając zbyt niską klasę (twardość) analizowanego buta, z tego co widać po zdjęciach to jest konstrukcyjny bubel, ot tania chińska masówka do Decathlonu. Większość firm oferuje całą masę takiego badziewia. Tanie w produkcji, tanie w sprzedaży, niska marża jednostkowa na produkcie ale duży wolumen sprzedaży, więc całościowo tabelka się zgadza. Jakość produktu adekwatna do kosztów.
    1 punkt
  40. I to jest bardzo fajny film. To są podstawy które doprowadzone do jazdy "intuicyjnej" finalnie skierują Nas do bardzo wysokiego poziomu jazdy. Serdecznie polecam pobrać zgrać na komórkę i ćwiczyć, filmować się i ćwiczyć. Oczywiście tam są pewne kosmetyczne błędy ale co do zasady jak ktoś chce "wyżej" to warto przerobić materiał w realu.
    1 punkt
  41. Ale ile umiejętności narciarskich trzeba było zaprezentować aby dojechać... Ile różnych technik, i jakie były różne rozwiązania kontroli prędkości przed Kernen S. Pozdro
    1 punkt
  42. SG Wengen. Nie komentuję nawet bo jestem przytłoczony...
    1 punkt
  43. Dzisiaj Pilsko dolne partie, dzień jakich mało w naszych górach, warunki petarda, cały dzień słońce, mało ludzi ,brak kolejek ,nuda.
    1 punkt
  44. Jest epicko ❄️⛷️🌧️😀
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...