Skocz do zawartości

Ranking

  1. Marcos73

    Marcos73

    Members


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      4 555


  2. Chertan

    Chertan

    Members


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      1 947


  3. Adam ..DUCH

    Adam ..DUCH

    Members


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      3 137


  4. Mitek

    Mitek

    Members


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      14 917


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.12.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Uff, wreszcie sezon rozpoczęty. Mosorny z rana twardziutki, ale akuratny, nie zapomniałem jak się jeździ, trochę luzu tylko trzeba se było przypomnieć. Po 11 zaczęło mięknąć, ale praktyka z ostatniego marca zaprocentowała super miękką jazdą, mimo wąskich slalomek. Żonka też pierwszy raz od 2 lat. Teraz już z górki.
    9 punktów
  2. Adaś, po pierwsze przepraszam, nie chciałam Ciebie urazić ani obrazić. Na jakiekolwiek warsztaty, zajęcia, pogaduchy, wspólne/wolne jazdy jestem chętna, gdziekolwiek. Aczkolwiek to Twoje „wolne”, więc nie chciałabym Ciebie „molestować”. (Ps. Padł pomysł na piątkowe Pilsko, czy Ty masz wolne również w piątek? - dobrze się zastanów zanim odpowiesz… 😉) po wtóre spora część nas będzie już od czwartku, w piątek dojadą Marki, brachol i Krzysiek. Siłą rzeczy lambada zacznie się już od czwartku. Na piątek (jak zwykle bywa) pewnie będzie główna integracja. Na sobotę zapowiedział się @moruniek, Mateo też coś wspominał o wizycie, @bubol.T również. Zatem Twój sobotni plan jest idealny, natomiast czy niedzielne Pilsko dojdzie do skutku okaże się na miejscu 🥴 DZIĘKI ZA ZNIŻKI! Jesteś nieoceniony. Śniadania będą dla wszystkich, obiadki - kolacyjki i co tam jeszcze - ogarniemy jak i gdzie popadnie. Babciowe stawiam w piątek 🙂
    5 punktów
  3. Też tak uważam, Twoje narciarstwo jest już wystarczająco skomplikowane, każda nowa teoria tylko dołoży następnych problemów. Jak zaczniesz szukać podczas jazdy osi równowagi ….. Krzysiu, prowokacyjnie? Smoku jest zawodowcem i wśród zawodowców się obraca. Takie spoty, to część jego działalności. My, a przynajmniej ja nie lubię tego robić, bo nie czuję takiej potrzeby, a i nie ma kto tego robić. Jeśli chciałbym coś poprawić, to albo umówię się z kimś ogarniętym na stoku lub pojadę na wyjazd szkoleniowy choćby do Tadeo, te 6 dni da mi więcej, niż 3 lata pisania w necie. Twoją sytuacja jest inna i robisz to co robisz i nie podlega krytyce. Jedynie co mnie irytuje, to nadmiar teorii, zupełnie zbędnej i do niczego nie potrzebnej. Gówno mnie obchodzi zawartość tlenu na 5000m, interesuje mnie kiedy mam założyć maskę tlenową aby nie wykitować, ewentualnie objawy, które do jej założenia mnie zmuszą. Maciek opisuje jak poszerza jakiś polygon cośtam, a ja się kurwa podpieram kijkiem żeby się nie wywrócić. Ta wiedza jest mi do niczego nie potrzebna, a bynajmniej do jazdy na nartach. Odnoszę wrażenie, że Le Master napisał tą książkę, nie dla narciarzy, ale na potrzeby doktoryzowania się innych nad jazdą. pozdro
    4 punkty
  4. Karnety zniżkowe obowiązują od piątku - hasło "Zlot Ski Forum". W piątek normalnie pracuję. Sobota i Niedziela wolne w szkole i tak jak wspomniałem z rana mogę być troszkę zajęty (góra do 10) w związku z RTS-em. Chcę podkreślić - ja jestem dla Was a nie Wy dla mnie ale też chcę abyście zrozumieli że sprawiedliwym jest organizowanie ewentualnego szkolenia dla grupy. Na zlot przygotuję Fischer RC4 asimetric i VP10.
    4 punkty
  5. Wiem jak to jest.... dlatego od jakiegos czasu zabieram 2 pary nart by wystarczylo krawedzi na cale 6 dni..... ;-))
    4 punkty
  6. Cześć Pięknie napisane tylko co z tego? Co z tego Marek, że: "A jeszcze jak ktoś wbije sobie do łba..." pytam? Czy jeżdżąc na nartach myślisz o tym gdzie masz COM i BOS? Cały patent polega na tym, że jazda na nartach - w sensie samych ruchów - nie polega na myśleniu, nie może polegać, bo wszystko dzieje się za szybko. Dlatego trzeba w procesie nauki dążyć do tego, aby wyłączyć myślenie a włączyć automatyzm ruchów. "Myślenie" na nartach to wybór zadania, jego przygotowanie, cała otoczka taktyczna itd. ale gdy zaczynamy jechać myślenie się wyłącza i do tego należy dążyć w procesie nauczania. Dlatego też ja nigdy nie pisałem o COmach i BOSach - bo powstaje mętlik - ale o poprawnym staniu i wyważeniu. Dwie proste - jedna to linia podudzi druga to linia tułowia - mają być w każdym momencie równoległe - to daje efekt o którym pisałeś powyżej czyli dobre stanie. Prawidłowe stanie najlepiej sobie poćwiczyć na sucho - BEZ BUTÓW - bo wtedy czuje się na stopie jak minimalne ruchy powodują znaczące siły pod stopami (bo tak je czujemy, jako ucisk na linii stopa podłoże). Wszystkie te ruchy (tzn wywołane na stopach siły) są odpowiedzialne za zmiany kierunku jazdy. Nawet ruch głową może ją zmienić gdy reszta będzie nieruchoma. Widać tutaj jak na dłoni, że stopy są zupełnie nieruchome a jazda odbywa się z płynną zmiana kierunku. W takich ćwiczeniach jesteśmy w stanie zasymulować odczucia z jazdy na stoku płaskim i średnio stromym. Nawet można dodać minimalne rotacje i będzie praktycznie komplet. Kolejna rzecz jaką to daje to zrozumienie, że jakikolwiek sprzęt - zwłaszcza sztywne buty - jest tylko elementem pomocniczym, ułatwieniem zwiększającym możliwości i ograniczającym niezbędne siły ale... wyważać się trzeba samemu. Trzeba to poczuć! Kto jeździł w miękkich butach ten wie. Podobnie kto jeździł na narcie nie taliowanej te wie na czym polega odciążenie dociążenie i połączenie ich z rotacją oraz synchronizacja tych działań. Pozdro
    4 punkty
  7. Tadek, bez teorii i mądrych książek. Stań w rozkroku, złap się ręcyma pod boki i pochyl się mocno do przodu, zegnij się do kąta prostego. Jak się nie wypierdolisz na głowę, tzn. Że Twój środek ciężkości nadal jest tam gdzie był poprzednio. To samo zrób na boki. A teraz stań prosto w rozkroku i unieś którąś nogę, jeśli nie przesuniesz COM nad nogę na której stoisz to się od razu wypierdolisz. Bo COM jest w okolicy środka bioder. Uniesienie nogi powoduje że natychmiastowo COM jest poza BOS. Bo BOS jest tylko pod nogą na której stoisz. Chyba to jest dla Ciebie jasne. Pani Schifrin w pozycji sprzed kółeczka, bez uniesienia narty będzie w tej pozycji jechać w trawersie do zatrzymania się. Górną część ciała nada przyszłe położenie COM, jednak bez uniesienia zew. Która staje się wew. Nic się nie zadzieje. Antycypacja, czyli owo wyprzedzenie nadaje momentalnie kierunek przyszłego położenia COM w chwili „kontrolowanej utraty równowagi”. Sporo osób tego nie rozumie, z resztą Smoku o tym pisze. W jeździe na nartach bardzo ważne jest położenie COM w stosunku do BOS. Podstawa to umiejętność stania poprawnego w butach nad nartami i jazda w tej pozycji. A jeszcze jak ktoś wbije sobie do łba, że ów COM jest w okolicach 3-go oka😉, to już wie wszystko. Regulacja jego położenia jest prosta. Buty narciarskie mają cholewki ustawione fabrycznie pod jakimś kątem. Załóżmy 15stopni. Jak staniesz w butach i zapiętych nartach wyprostowany, to Twój COM jest zdecydowanie z przodu. Wystarczy ugiąć nogi w kolanach delikatnie w kolanach i klapnąć na przodach butów, powyżej bioder może być sylwetka wyprostowana lub delikatnie wychylona. Dla COM nie ma to najmniejszego znaczenia, nadal jest nad BOS. Zaczyna się to pierdolić jak zaczynamy mocno uginać nogi w kolanach i COM, który mamy w dupie zaczyna się przesuwać mocno do tyłu. Większość wychyla górną część ciała powyżej bioder przyjmując pozycję na Małysza a to chuja zmienia. Kolega Gabrik pisze o zbawiennym zmianie kąta pochylenia cholewki, a wystarczyło się nieco wyprostować i nauczyć się stać w butach. A regulacja tego w skręcie jest prosta, jak zewn. Prostujemy to przesuwamy COM do przodu, jak uginamy to do tyłu. Więc wszyscy twierdzący, że zawodnicy jeżdżą w permanentnym odchyleniu, niech popatrzą jak wygląda ich zewnętrzna w skręcie, to będą mieli jasność że jest to pozycja centralna lub wychylona. pozdro
    4 punkty
  8. Oj tam, taki nawyk z harcerstwa, jak noszenie finki. Poza tym wiesz jak jest na nartach. Zaraz po zjechaniu ze stoku nie zdążysz, bo na picie wołają, jak już wypijesz to się schodzić do narciarni nie chce, a rano wszyscy zapierdalają na pierwszą gondolkę, to dopiero w gondolce jest chwila czasu. Albo w przerwie na piwo.
    4 punkty
  9. Gdzie jest Mateusz i co z nim zrobiłeś?? Mati jest tak sztywno że plomby z zębów wypadają. Temat nr 2. od dwóch dni jeżdżę z 15-latką - działamy na zasadzie porównań bo Ona na koniach jeździ - komunikat prosty - 0 jazdy na tłustej chabecie, teraz jeździmy na chudym kucu - działa. Panie Kolego wąsko i to bardzo wąsko - szukaj równowagi na wąskiej zewnętrznej narcie. Ale ale tak na spokojnie temat jest do ogarnięcia - ja też przed kamerą się spinam (nie robię takich błędów kardynalnych ale się spinam). Na CKI prowadzący stwierdził że optymalną formę do demonstracji osiągnąłem w 3 dniu a dalej (bliżej egzaminu) było coraz gorzej - stary ja się tak posypałem że skręt z pługu był problemem. Wystarczyło na zdanie ale oceny niskie były.
    3 punkty
  10. Danny, nic nie trzeba poprawiać. Powyższe stwierdzenie powinno być nadrzędnym celem i ideą jazdy na nartach. Radość. pozdro
    3 punkty
  11. Mnie się tam bardzo podoba jak Panowie jeździcie. Ja tam próbuję po swojemu (nie znaczy, że poprawnie). Ot, dla czystej radości jeżdżenia.... 🙂 (z przed dwóch zim) .... i z przed kilku lat: ...jeśli ktoś zechce jakieś cenne uwagi, chętnie skorzystam.
    3 punkty
  12. Roxumiem, ze ten BOS to obrys podstawy/podparcia. Z elementarza mechaniki (statyki) wiadomo, że gdy pion poprowadzony ze srodka ciezkosci wyjdzie poza ten obrys to nastapi wywrotka. Nie "troche wywrotka" tylko calkiem. Tak jest w ukladzie statycznym. Jednak takie rozważania w ukladzie narciarz - podloze mozemy sobie wsadzic gleboko, bo to nie jest uklad statyczny. Pion zamienia się w wypadkową (chwilową, w kazdym momencie skretu inną) sil dzialajacych na na sr masy, zmienne sa tarcie, opor powietrza, reakcja podloza i kilkanascie innych czynnikow wynikajacyvh z ruchu wzgl podloza. Mozliwy jest też "chwilowy upadek" czyli chwilowe wyjscie wypadkowej poza BOS np przy inicjacji skretu.... Czyli w sumie - jezdzic, nie filozofowac za dużo, bo to amatorowi zupelnie niepotrzebne....
    3 punkty
  13. Tam u @Marxx74x’ów jest jeszcze jeden fenomen. Jak się taka całkiem mała Leośka wywaliła. I wtedy Zu z łyżwy w górę do niej, tak się kapitalnie zaopiekowała tą dziewczynką. Wyprzytulała. Nawet jakiś mus chyba na pocieszenie zaoferowała. Im jest dobrze razem po prostu. To budujące.
    3 punkty
  14. fajna ta Twoja Leośka, my dzisiaj mieliśmy taką co nigdy w życiu nart na nogach nie miała i śniegu nigdy nie widziała Godzinę spędziła z Leą na taśmie i oślej łące a potem już tylko orczyk bez problemów, ogólnie tylko jedna zupełnie niegroźna wywrotka, pod koniec 2 godziny wyglądało to tak:
    2 punkty
  15. Lubeckim .Węższe prowadzenie nart. Od tego zacznij. Wszystko stanie się łatwiejsze...
    2 punkty
  16. To jeszcze zaraz za górką jest https://snowparadise.sk/ chociaż tam też bidnie ze sniegiem.... ;-((
    2 punkty
  17. No własnie nie do końca. Nacisk na umiejętności narciarskie na egzaminie wstępnym do GOPRu jest bardzo mocny. Ze środka organizacji usłyszałem dwa porównania, które dobrze to opisują: "Ci, którzy zdali bez problemu egzamin końcowy na PI bez problemu dostają się do GOPRu". A to drugie: "My patrzymy na kandydata pod kątem: >>Czy chciałbym żeby zwoził moje dziecko akią<<" Liczy się bardzo odpowiednia sylwetka podczas jazdy, ogólna pewność poruszania się w róznym terenie itp itd. A to, że obecnie większość klientów GOPRu to rowerzyści w lecie to inna rzecz. Nie zanosi się jednak rychło, żeby zmienić kryteria do GOPRu i zamiast egzaminować z nart egzamin odbywał się np. z rowerowego Downhllu ( xD oczywiście ) albo np terenowej jazdy quadem z przyczepą. Co ciekawe w Grupie Jurajskiej, gdzie narty są zbędne o ile wiem nie egzaminuje się ze wspinaczki, czy technik linowych co jest główną działalnością grupy. To nie poszczególne grupy określają swoje wymogi, tylko odgórnie narzuca do centrala. A tak w ogóle tutaj dwa nagrania. Jedno, to niema kompilacja z poprzednich dwóch obozów u @Tadeo . Drugie to świeżynka z dzisiaj. Także biorę po pińcset cebulionów od @Adam ..DUCH , @Mitek (już się zacząłem pocić z nerwów) , @Marcos73 i w sumie od innych też, no i cytując klasyka "Słucham Państwa xD"
    2 punkty
  18. So jaki fajny pusty stok, w Alpach tlumy
    2 punkty
  19. W ten sposób to można na trunkach zaoszczędzić, bo przecież z pustymi łapami to i Salomon nie naleje. Chyba, że brązowe zostaje z tyłu w śladzie. Jak narty słabo naostrzone.
    2 punkty
  20. W układzie dynamicznym w każdej chwili masz tę wypadkową ciężaru i siły odśrodkowej to ten nowy pion. Dalej możesz rozważać, czy ślad wypadkowej przekroczy obszar BOS czy nie. W zasadzie nie przekracza albo na bardzo krótko, a poza tym zawsze możemy wbić kijek i mamy znaczne poszerzenie BOS. Dalej upieram się żeby myśleć o nogach jak je ustawiać a nie jak przesuwać COM. Piotr zamieścił filmik gdzie jest mowa o uwalniana masy, istotna metoda uwalniania COM od sił pochodzących od nart i wtedy COM swoją bezwładnością ma szanse znaleźć się tam gdzie chcemy. A teraz moim zdaniem najważniejsze: cała ta dyskusja o relacjach COM i BOS ( kiedyś nazywanym Polygon on Sustentationion ) nie ma większego sensu bo sens ma dyskusja o relacji pomiędzy COM na OSIĄ RÓWNOWAGI. Każde wyjście COM poza punkt równowagi nart jest istotne dla pracy nart. Przesuwamy, operujemy nartami pod COM. Sens ma rozumienie co jest naszą osią równowagi na nartach. Dlatego starałem się unikać odniesień do BOS, bo mnie on nie interesuje. Można się zastanawiać w którym miejscu obszaru BOS jest ślad naszego COM ale po pierwsze to niewiele zmienia a po drugie jeśli ma mieć sens w ocenie równowagi to ten ślad musi być efektem rzutu w kierunku OSI RÓWNOWAGI Na koniec ubrany narciarz z poszerzonym BOS przez wbicie kijka ( oczywiście tylko na chwilę) Gdyby Krzysiek zapytał mnie o relacje między COM i BOS to powiedziałby żeby zajął się OSIĄ RÓWNOWAGI. Krzysiek zapytał Piotra a Piotr jest fanem BOS i zaleca stałą obserwację gdzie tam ten BOS jest. Ja ma to w nosie, mój BOS był jest i będzie miedzy nartami, czasami tylko po jedną bo jazdę 50/50 też mam w nosie , często poszerzam BOS wiciem kija a każdy wie, że na kiju też można się wesprzeć. Często wspieram się na obu równocześnie. Ron LeMaster też nie zajmuje się BOS w swoim podręczniku.
    2 punkty
  21. …. I jeszcze instrukcja ja zrobić solidne zdjęcie na stokj.. 😉 ScreenRecording_12-29-2024 17-30-58_1.mov ScreenRecording_12-29-2024 17-30-58_1.mov
    2 punkty
  22. Dzięki Krzychu za spotkanie… warun po południu iście wiosenny - piłowaliśmy do 15.00
    2 punkty
  23. Cześć Hm... Nie znam jej - w sensie nie obserwuję tak solidnie jej kariery ale mam wrażenie, że coś nie do końca działa, być może nie działa w teamie. Może ma problemy ze spinaniem wszystkiego w sensie budżetu i spraw poza treningowych - wiesz jak to jest. Ona jest już zawodniczką ukształtowaną i teraz wydaje się, że tylko robić formę na poszczególne zawody. Bardziej martwi mnie Magda Łuczak bo to fajna młoda dziewczyna a znowu nie ma pełnego cyklu startów i.... o chłopakach nie piszę. Brignone... to chyba najbardziej lubiana przeze mnie zawodniczka - w ogóle lubię Włochów, włoską szkołę jazdy, może przez to, że spędziłem tam sporo czasu i mam znajomych. Ale też nie lubię jej stylu jazdy z tym wiecznym X-em i takim jakimś wiszącym tyłkiem... No ale to są tylko gówno warte moje wrażenia bo w sporcie nie mają takie rzeczy znaczenia. Pamiętasz Cuche'a - brzydziej jeżdżącego trudno znaleźć a znowu niezwykle skuteczny i równie sympatyczny. A co do Zieleńca... to jest to jedyne miejsce gdzie byłem kiedyś na nartach pod namiotem z dojazdem stopem. Pozdrowienia
    2 punkty
  24. Cze W związku że mam i wszystkie miałem we Włoszech i na wszystkich jeździłem, pozwoliłem sobie na subiektywne porównanie tych modeli. Do dyspozycji miałem Stoeckli Laser GS 180cm, Kastle RX 12 GS 178cm i 173cm. Promienie w dłuższych podobne - ponad 18m i chyba w Kastle nieznacznie większy - oczywiście pomijalna wartość - w krótszych chyba o 1m mniejszy, ale ponad 17m. Na wszystkich jeździłem mniej więcej w podobnych warunkach. Na wszystkich z nich jeździ się podobnie, ale moim zdaniem są niuanse, które je różnią. Przede wszystkim waga. Stoeckli to ciężkie narty w porównaniu do Kastle. Kastle to waga piórkowa. Na Soeckli zacząłem sezon - więc wejście w rytm takiej swobodnej jazdy potrzebowałem nieco czasu, ale jeździłem na nich 3 pierwsze dni. Narty fajnie skonstruowane, mają relatywnie miękkie dzioby i piętki, chociaż rockerów brak w tej narcie, natomiast mimo jakiejś porządnej płyty ogólnej sztywności w tej narcie nie czuć. Generalnie to można na nich się wozić, jak i zapierdalać i tu takie moje odczucie, narty sprawiają wrażenie łatwych, czyli skręcanie jest proste i tam inicjacja i takie tam bzdury, aczkolwiek jak już sa w skręcie to trzymają jak pociąg towarowy. Pewność jazdy na high level. Początkowo to sprawiało mi trudność w zmianie kierunku jazdy, bo miałem wrażenie, że nie chcą puścić poprzedniego skrętu. Ale jakoś się zaadaptowałem i udało mi się je zmusić do posłuchu. Ciekawe też jest, że ich charakter się zmienia, jak się je dociśnie - oddają niesamowicie energię na wyjściu. Taki magiczny punkt w jeździe, po przekroczeniu którego, zmieniają swoje oblicze. Raczej narty dla dość dobrze jeżdżących amatorów. Kastle - nie ważne od długości jeździ się na nich podobnie, a że identyczne modele to charakterystyka podobna. Mimo, że dużo lżejsze od Stoeckli, i bez płyty sportowej - jakaś tam semi płyta - podkładka jest, to jazda na nich to czysta przyjemność. Narty łatwe, te krótsze to iście hybrydowe narty, bardzo skrętne, bardzo przyjazne i łatwe, ale przy szybszej jeździe bardzo stabilne i twarde podłoża nie są im straszne. Trzymanie bardzo dobre, nie mają słabości oprócz szumu z dziobów na śniegu z kryształków lodu. W obu przypadkach, brak tendencji do myszkowania niezależnie od długości, w prędkościach amatorskiej jazdy - tak powiedzmy do max 100km/h. Jazda na wprost oczywiście. Ski Tracks wskazał max nie przekraczający 85km/h - ale myślę, że jazda normalna w skrętach wynosiła w granicach 60km/h. Na + to niższa waga i jazda w trudniejszym terenie - muldy, gdzie jednak braki techniczne rekompensujemy siłowo - tutaj przerzucanie nart lżejszych jest mniej wysiłkowe. Jednak Stoeckli to ciężkie narty. Ja osobiście na muldy (nie odsypy) wybrałbym Kastle i tak naprawdę długość jest obojętna. Jednak moja propozycja dla osób chcących wie spróbować z dłuższymi nartami to Kastle GS 173cm. Narty niesłychanie przyjazne, jednak dające dużo pewności w jeździe. Oddają energię bardziej liniowo i tak naprawdę nie zaskakują narciarza, jakimś ekstra strzałem. Moim zdaniem - to narty do całodziennej jazdy trasowej na wszelkiego rodzaju warunki i stoki, od płaskich jakich w PL jest multum po Alpejskie. Wczoraj je miałem w Białczańskich okolicznościach przyrody i dawały radę i ta prędkość do jazdy wcale nie musi być aż tak wysoka, aby móc na nich jeździć nawet na stoku typu Rusiński jest wystarczająca. Maks zabrał wczoraj PX 66 177cm i był bardzo zadowolony, jednak na Litwince zmienił na SL, bo tak samo stwierdził jak ja, że na wylodzeniach, te narty mają bardzo słabe trzymanie. Były po serwisie - więc ostre, a na Rusinie z rana było twardo (-9 stopni C) i nic nie narzekał, wręcz twierdził, że są świetne. Na Litwince zmienił PX-y na moje SL Kastle i stwierdził, że jest kolosalna różnica. Na Rusinie także jeździłem na PX-ach i zachowywały się wyśmienicie. Super skrętne narty mimo długości. Krótki filmik z jazdy z Włoch, treningowa czerwona - zazwyczaj pusta, bo przy orczyku, no syna miałem pod ręką - bo był oblegany przez dzieciaki, a było ich trochę. Na ostatnim Maks jedzie na GS Head junior 21m, da się skręcać. Na Stoeckli nie jeździł, bo przestawianie wiązań to już zabawa, jednak jeszcze ma o numer mniejszą stopę niż ja, chociaż jest ciut wyższy. pozdro
    2 punkty
  25. Dokładnie to samo miałem napisać, @tomkly wiesz co to jest KK? To nie to samo co choćby wyjazd szkoleniowy do Tadeo, tam się „uczy” podstawowych ewolucji, a raczej poprawnego ich wykonywania - nie jako takiej jazdy na nartach. Sporo osób to wybiera, bo jest to tania forma „szkolenia”. Co do gór, okolice Bielska mają spory wybór różnego rodzaju stoków. Mieszkając w Bielsku, Mateusz praktycznie codziennie może po pracy jechać na wieczorną jazdę. Objeżdżenia nic nie zastąpi. Ty masz w dupie okoliczne stoki, bo bardzo dużo czasu spędzasz w Alpach w sezonie. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na taki luksus. Ja jutro ski safari po Bukowinie. Dobra i mucha jak wpadnie do brzucha. Z takiego założenia wychodzę. pozdro
    1 punkt
  26. najlepiej puścić drona bo za @Marcos73 em żaden człowiek nie nadąży
    1 punkt
  27. Takie tam ... Góra z górą się nie zejdzie ale człowiek z człowiekiem zawsze. Jakież było moje zdziwienie jak spotkałem się z @Lexi w knajpie w Dzianiszu (bez wcześniejszego umawiania). Oni on, ani ja tam nie śpimy. Swój, swojego to zawsze jednak znajdzie. Wasze zdrowie.
    1 punkt
  28. Cześć Wiesz, jeździłem po fragmentach tej trasy - bo cała w tej formie jak na DH nie istnieje poza DH - dziesiątki razy... Tylko, że to nie ma nic wspólnego z zawodami... Pozdro
    1 punkt
  29. Mateo, zważywszy, że niedawno zacząłeś, nie jest źle. Jest sztywno, nawet bardzo, brak swobody i stania nad nartami. Kwestia objeżdżenia. Na + i to znaczny, inwestujesz w szkolenia a i nie jest to bez znaczenia mieszkasz w Bielsku i naprawdę fajne Górki masz w zasięgu ręki. Co do GOPR - masz jedynie braki narciarskie, natomiast cała reszta pewnie jest ponadprzeciętną. Jak pisałem, GOPR to działalność całosezonowa. pozdro
    1 punkt
  30. Facet pyta o miękkie narty allround, patmiętajcie 🙂 w wypożyczalniach (czasem zwanych szumnie centrami testowymi) dostaniecie wiele nart sklepowych, a na pewno te popularne typu podane wyżej heady e-speed pro albo supershape, czy któreśtam fischery curv. lepiej sprawdzić samemu, mając kilka typów z forum. ale może nie zaczynać od fisowych, skoro początkowo celuje się w allroundy
    1 punkt
  31. Pewnie ok... ale narty dł 180 R20m pojawiają się już w wypożyczalni w PL? Kiedyś szukałem długo i nieskutecznie......
    1 punkt
  32. No pewnie ze źle przygotowali … trasa dla Orczyka lepsza od trasy do jazdy. Poziom leci na łeb …
    1 punkt
  33. pamiętaj, to brązowe o-m-i-j-a-m-y 😉
    1 punkt
  34. Wlasnie dzisiaj też Narty swiezo po serwisie i cos slabo sie jeździ, chyba Szwajcary zle trasy przygotowali
    1 punkt
  35. Wg mnie szybko się mega wyślizgało i zrobiła tarka przy tyczce. Mało śniegu i taki efekt. Kiepskie przez to zawody…
    1 punkt
  36. Maryna wg mnie dobiła do maksa i tak jest za co ją podziwiać. Magda musi więcej jeździć a miała kontuzję na starcie sezonu . Dziś jedzie slalom i bardzo dobrze! w Zieleńcu ostatni raz byłem z 6 lat temu na zawodach izby. To miejsce to profanacja narciarska - mekka bezkijkowcow, płaskich stoków i kolejek;) jak czytam o ściance w Zieleńcu i porównanie do ściany w Szklarskiej to …😂
    1 punkt
  37. My przyjedziemy w piątek po południu, śniadania, co do kolacji to w sumie nie wiem jakie będą ustalenia większości, dostosujemy się.
    1 punkt
  38. https://8a.pl/spodnie-softshell-marmot-rom-gore-tex-infinium-pant-black
    1 punkt
  39. .. jeszcze szmat czasu.. na dzień dzisiejszy chciałbym przyjechać w piątek rano .. najlepiej na Pilsko. Śiadania jak najbardziej - sobota.. niedziela - obiady/kolacje to wydaje sie być elastyczna sprawa bo swojskie czy inne ...
    1 punkt
  40. Wiesz że jak dojadę będzie tłok?.. 😉
    1 punkt
  41. Oczywiscie, ze jest. Jednak te szpeje z ostatniego zdania - i kilka innych- bardzo ułatwiają tą operację ostrzenia ale nie sa absolutnie konieczne. Na upartego mozna ostrzyc ostrzalką z reki.... ale sugerowalbym przynajmniej kątownik (tańszy od ostrzalki), pilnik drobny i szczypce. I uszczelka z rury fi 110 za 50 gr by podnieść skistopy na czas ostrzenia... Gdybys jednak chciał urzadzic miejsce do ostrzenia i smarowania np w kuchni to stanowczo odradzam.... wiórki z cyklinowania mają zlosliwą naturę i rozlażą się po calym pomieszczeniu od samego oddechu.... a wyczyszczenie nasmarowanej w ten sposob podlogi to katastrofa....
    1 punkt
  42. Cześć Super shape e.magnum to narta popularne zbliżona bardziej do przedłużonego SL do tego wyposażone w rocker. Do jazdy szybszej narta o większym promieniu typu GS a najlepiej w ogóle GS z którym zrobisz wszystko np. damska narta GS lub GS o obniżonym promieniu: https://www.skionline.pl/sprzet/narty,23-24,head,wcr-e-gs-rebel-race-plate-wcr-14-freeflex-st-20-x-rd,14228.html 186cm będzie akurat. Pozdro
    1 punkt
  43. Gdy bialczański tygrys się nam objawił jak ta gwiazda ja jako bialczański lemur też muszę coming out choć z drżącej ręki Geralda kręcone
    1 punkt
  44. W ciągu ostatnich dwóch tygodni przejeździłem 8 dni na Chopoku (dwa wyjazdy) i wybieram się tam na 4 dni od 07.01., a później na 5 dni od 13.01.25. W połowie grudnia było jeszcze mało tras otwartych, za to bez żadnego tłoku. Teraz jak sprawdzałem na kamerkach jest prawdziwy NAJAZD! Dlatego wybieram terminy omijające święta i weekendy. Czekam też na otwarcie Myślenic na luty. W marcu na dwa tygodnie planujemy Francję (Les 2 Alpes).
    1 punkt
  45. No chyba jednak coś zmienia barki do przodu przesuwają środek ciężkości, choć aby pozycja była stabilna to wszystko musi się trochę poskładać, cyt. raz jeszcze, sukces duży skłoniliście mnie do lektury: Lindsey Vonn (USA), obecnie najlepsza narciarka na świecie, jest w stanie idealnej równowagi przy prędkości 113 km/h, ponieważ jej środek ciężkości znajduje się nad stopami względem osi równowagi. Warto zwrócić uwagę na to, że jej biodra znajdują się za stopami, a barki przed nim. Fragmenty z książki Narciarstwo na poziomie Ron Le Master
    1 punkt
  46. Parę dzisiejszych, jeszcze ciepłych (po prawdzie to jednak zimnych) fotek.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...