Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.10.2024 w Odpowiedzi

  1. Cześć. Przed wyjazdem na planowane narty nie zapomnijcie wykupić dla siebie ubezpieczenia narciarskiego. Aby było taniej, najlepiej dogadać się z instruktorem indywidualnie, a nie przez wybraną Szkołę narciarską, w której stawki za godzinę są z góry ustalone i nie są to tanie rzeczy. Koszt godziny lekcyjnej w Szkołach narciarskich to zakres cenowy od 130 zl do 180 zł od osoby. Przed sezonem narciarskim i rozpoczęciem przygody z nartami, proponuję odpowiednio się przygotować, a mianowicie: 🙂 Dobrym i gwarantującym szybszy progres w nauce jazdy na nartach, jest jazda na rolkach, wrotkach, łyżwach. 100% osób, które uczylem i miały styczność z wyżej wymienionym "sportem" bez problemu radzi sobie podczas rozpoczęcia nauki jazdy na nartach. Jeśli jeździcie na łyżwach, wrotkach, rolkach ogarnięty i doświadczony jeden Instruktor powinien na początek wystarczyć. Jeśli nie jeździcie na łyżwach, wrotkach, rolkach, to zacznijcie, cała masa sprzętu jest do dostania na różnych portalach typu olx, allegro, a dobrze jest też wybrać się rodzinnie na lokalne targowisko i coś sobie kupić za małą kasę. Przy takim przygotowaniu, sporo zaoszczędzicie na godzinach lekcyjnych z instruktorem. Ważne, aby Instruktor podczas pierwszych dwóch, trzech godzin nauczył Was: - Zatrzymywania. - Skrętów prawo - lewo. - Korzystania z taśmy, wyciągu talerzyk, kotwica, wyciągu krzesełkowego. - Ogólnych zasad bezpieczeństwa i poruszania się po stoku. W ten sposób będziecie niezależni i sami już poprzez godziny spędzane na stoku, łapali niezastąpione doświadczenie, które będzie potrzebne na kolejnych zajęciach z instruktorem aby świadomie iść dalej w narciarskim życiu. Nakreślę przykładowo schemat. Przed sezonem: - Jazda na łyżwach, wrotkach, rolkach. - Lekcje na sucho dostępne w sieci i zaznajomienie się z tematem, przykładowo: https://youtu.be/gSHI3t8jXPs?si=d-cdfzumxztR9VAT W sezonie opcja weekend: - Ubezpieczenie narciarskie dla Rodziny. - Dogadanie doświadczonego instruktora. - Plus minus 3 godziny z doświadczonym instruktorem, które powinny wystarczyć, ale życie pokaże, czy tak będzie. - Samodzielna jazda do końca pobytu, im więcej tym lepiej ale bez przesady. Należy pamiętać, że zmęczenie każdym poprzednim dniem nakłada się na kolejne dni jazdy. Na trzeci dzień zazwyczaj przychodzi zmęczeniowa bomba i wówczas należy robić dłuższe przerwy na regenerację i wybierać najłatwiejsze trasy. Przyszłościowo, podczas narciarskiego dnia, na poczatek atakujemy najbardziej wymagające trasy, a z kolejnymi godzinami wraz ze zmęczeniem obniżamy sobie poprzeczkę i schodzimy na łatwiejsze trasy, nigdy na odwrót, bo wtedy łatwo o wypadek. Kolejny wyjazd, schemat powtarzamy. Karnety: Na samym początku opłaca się kupować karnety punktowe, kiedy szybko się kończą, przechodzimy na karnety godzinne - rodzinne. Podczas prywatnych lekcji trzeba mieć karnet dla instruktora - punktowy! Jeśli lekcja przez Szkołę, to Instruktor ma karnet i nie trzeba mu kupować. Ze swojej strony polecam na pierwsze kroki Rodzinną Stację w Lądku Zdroju - https://www.facebook.com/share/BEBtjJQPzAcYsuhb/ W razie pytań zapraszam na priv. Serdecznie pozdrawiam.
    6 punktów
  2. Nie ma za krótkich gigantek, to tylko kwestia głupiego podejścia do tematu i potrzeba zmiany paradygmatu, a z tym ogólnie ludzie mają problem. Ma narta napis GS, ok, raczej każdy, kto w narciarstwo amatorskie się wkręcił wie, że chodzi o relatywnie dłuższy promień skrętu i segment "sklepowych GS", a nie specyfikację FIS. Ostatnie kilka sezonów, mimo że GS w nazwie nadal brzmi dumnie, to jest trend na skracanie promienia w tym segmenie nart amatorskich, bo zwyczajnie jest to praktyczne i do nauki I do jazdy po stokach w 2025. Stąd sporo obecnie nart z napisem GS, czy master wpada w obszar nart o średnim promieniu.
    5 punktów
  3. Czyli, podsumowując... Membranie nie szkodzą: deszcz, śnieg, błoto, smog, smar, sól z drogi, mocz z podłogi i ścian w WC, pryskające mydło, brud z orczyka, brud z gondoli, brud z ławki w wypożyczalni, zapachy z karczmy, tłuszcz ze stołu w karczmie, wosk z nart niesionych na ramieniu, ślina, smarki i pot właściciela. Dla membrany zabójcza jest czysta, chłodna woda i płyn przeznaczony do prania membrany.
    5 punktów
  4. Jeździłem, jak dla mnie zbyt elastyczna no ale 110kg przy 180w to słabo wychodzi - dlatego też nie patrzę przez własny pryzmat. Uwielbiam na urlopie zwiedzanie. Wiesz to jest tak że wyrywam się z zapiździałego ZW SKI i nagle wooow....inny świat - lubię zwiedzać. Zresztą nie tylko ja. Prowadziłem grupę z Chatel do najbardziej wysuniętego punktu jak najbliżej MBlanc - super wycieczka + Avoriaz....bajka. Wszyscy byli bardzo zadowolenia a to byli "zawodnicy" którzy od dekad w Alpy jeżdżą - wiesz jak jest dziadek jest dziadek
    4 punkty
  5. To miał być żart 😉polecający tanie i dobre narty dla tych którzy chcieliby pojeździć na za krótkich gigantkach, Ale po pewnym czasie pomyślałem jak to napisałeś pomyślałem, ze całe życie uczymy się jeździć na nartach zatem to nie był żart 😁. Moim zdaniem (słabego narciarza po ponad 30 sezonach, 3 operacjach narządów ruchu który skończył 60 lat) na pewno są to świetne narty do nauki na pewnym etapie umiejętności. Szczerze to mnie bardziej przeraża R-12,5 i niż R-18 😂
    4 punkty
  6. Masz rację moją optykę nieco zmieniła 1 i 2 wizyta w poprzednim sezonie w Alpach.... a nie mając możliwości wyboru pojechałem 2 razy na GS. Ale mimo wszystko Wojtek proszę abyś zrozumiał ja staram się doradzać nie przez własny pryzmat umiejętności ale przez wizjer szkoleń. Czy daję klientom SL - oczywiście że daję bo lubię słyszeć "ja pierdolę" ale są to kursanci przygotowani do tego co ty nazwałeś "przeraża"
    3 punkty
  7. 3 punkty
  8. Jest dokładnie tak jak piszesz Damian, Stoeckli są dużo bardziej przyjazne i w opinii większości osób nie jeżdżących zawodniczo będą ocenione jako wyraźnie lepsze. Ja też bym niewątpliwie wybrał Stoeckla, jeśli chciałbym mieć nartę na najwyższym poziomie a w dodatku nie męczącą (wg mojej klasyfikacji). Head (szczególnie żółty) jest tu diametralnie po drugiej stronie skali, twardy, sztywny, nie chce skręcać na małej prędkości, nie toleruje wożenia się. Co do X9 to mnie nie pasują, bo nie mają ani zalet Stoeckli ani Heada, za to pozbierały jedynie wady tych drugich. 🙂
    3 punkty
  9. 3 punkty
  10. Czasem fizyka,czasem brak umiejętności ma wpływ... Na kolację pizza najlepsza
    2 punkty
  11. Mam trzy pary takich w piwnicy, ale już wyklepane. Dobra narta na tyczki.
    2 punkty
  12. Bo Grzegorz Szwajcarzy w ostatnich odsłonach zrobili tą nartę dla narciarzy z Aspergerem, jechać nawet wolno, ale cały czas kręcić. To chyba Fredowski, te 100 czy 1000 skrętów reklamował i....posłuchali 😉 .
    2 punkty
  13. Nie kuś losu bo ja pierdylion bezpiecznie raczej wykonam a fantazja prędkości w długim to zgubny temat 😉 dlatego nigdy w dorosłym na motor nie wsiadłem-żyje do dziś 😜kilku moich znajomych już robaki pewnie zjadły 😰
    2 punkty
  14. Zapomniałem dodać że chodzi mi o faceta o w.180 - jak dla mnie tylko i wyłącznie G7 na wzrost. zerknij na geometrię w kontekście piętki a te 2mm pod butem nie czynią różnicy. I teraz wyobraź sobie Ciebie jak bujasz się w średnim i długim a jak "zapniesz" to i krótki wyjdzie bez problemu. Zamiast pierdyliona skrętów na SL płyniesz po stoku....mniam, mniam
    2 punkty
  15. zagrałeś celowo i bez sensu z tą trasą, ja odpowiedziałem w swoim stylu i zabolało? doskonale zdaję sobie sprawę że próbujesz się lansować na guru tego powoli już wymierającego miejsca, natomiast twoje belferskie komentarze, gdzie umiesz jeździć tylko jednym stylem wyglądają bardzo słabo. po raz kolejny dorabiasz ideologię/historię w taki sposób, żeby nawrzucać. nie rusza mnie to w ogóle, tylko coraz bardziej bawi. robi się to już niezawodne, chcę poprawić sobie humor - wbijam na SF.
    2 punkty
  16. Witek to od dawna przestał przyzwyczajać kości do zimnej ziemi 😉. Dziś dzień rezerwisty, także panowie, najlepszego dla tych którzy mieli okazję przekonać się osobiście, że gdzie kończy się logika, tam zaczyna się wojsko 😂. A data obchodów nawiązuje do zwycięskiej bitwy pod Koronowem, stoczonej z wojskami zakonu krzyżackiego 10 października 1410 r.
    2 punkty
  17. A tak odnośnie istoty tematu to są dobre narty do nauki w doskonałej cenie. Polecam jak ktoś nie kupił jeszcze. https://www.sport-conrad.com/produkte/kaestle/rx-12-gs-k12-tri-gw.html
    2 punkty
  18. ...a to dlatego, że warsztaty przeprowadzamy na 2 stanowiskach w naszym serwisie 🙂 W październiku chcemy przeszkolić w ten sposób 8 osób. Więcej informacji + możliwość rezerwacji miejsca tutaj: Warsztaty serwisowe ze Ski Spa EDIT: miejsca wyprzedały się w kilka godzin - wkrótce opublikujemy terminy listopadowe.
    1 punkt
  19. A tam budyń-kisiel zrób 😉 …ostatnio byłem na hali młodziutkie dziewczęta szczuplutkie drobniutkie może to 50 ważyło a narta fakt SL fis 157 co one wyprawiały na tych tyczkach-szok,że tak można 🤦‍♂️ pani trenerka też malutka drobniutka narta poważna pod butem i raczej bez ołowiu i kamizelki 😉
    1 punkt
  20. To już kawał baby, nie tak łatwo znaleźć...
    1 punkt
  21. Tak .. a dziewczyny w Pucharze po lekturze forum kamizelki sobie obstalowały i kostki ołowiu wkładają .. widok siostry Maryny w wagoniku na Kaspro z nartą 189 GS FIS a umówmy się - przy całym szacunku i sympatii jakoś taka niskopienna 🙂 i nartą sterczała ponad głowy choć właścicielka zaginęła pod ramionami .. sam też się zastanowię .. 67-69kg, może rąbnę curexovi juniorskie 🙂 bo i tak swoje tele zmienia na >180 - co oznacza efektywną długość + minimum stopa 🙂 .. kocham legendy o sporcie 🙂 ale pora zabrać psy i iśc odebrać curexa z siłki. Minimum 80kg to jej serie w martwym 🙂 i okolice przysiadu. Ale kurcze .. FIS to FIS - zobowiązuje. Mnie akurat do opłat 🙂 M. Bardziej poważnie : nie mylmy nart "w specyfikacji FIS" okraszonych marketingiem i szatą graficzną zgodną z obrazkami na ekranie TV z nartami WC FIS 🙂 które tam jadą - o detalach setupu nie wspominając. Ale +100 do ego za FIS WC zasłużone i zdebetowane z karty kredytowej 🙂 .. teraz tylko przytyć .. zrobię sobie na noc budyń.
    1 punkt
  22. Kupiłeś nowe auto, którym będziesz woził kolegów na narty. Obyś tylko nie zmienił preferencji seksualnych 😉.
    1 punkt
  23. Ja nic nie rozumiem?!? 😲 Przecież to Ty napisałeś, że swoją kurteczkę wypierzesz. Ja wyraźnie napisałam, że to może być dla membrany zabójcze! 😁
    1 punkt
  24. To byłeś bez szans, te narty bez dociążenia żyją własnym życiem, nie słuchają narciarza. Ja miałem problemy z czarną komórką SL z 2014 roku, bo byłem wtedy po poważnej chorobie i ważyłem 75 kilo. Przy czym te czarne były dużo bardziej wymagające aniżeli późniejsze wersje w białym kolorze.
    1 punkt
  25. No właśnie,co mi kurczakowi wagi 66 kg do head było, choć z przed kilku sezonów do tyłu na komórce 165 która była zasadniczo wyższa ode mnie fajnie się jeździło,ale nie pamiętam rocznika.
    1 punkt
  26. Widzisz ja zrozumiałem i nie kieruje się aspektem długość do wzrostu, jako parametr podstawowy. A temu znajomemu, to zwyczajnie nic bym nie sugerował, bo ma kasę i przeświadczenie, że narta ma być krótka. Dodatkowo w nosie ma w jakim stylu znajdzie się w okolicach dolnej stacji, wiec żadna różnica czy to będzie Head E Race, Atom G8 czy S max 12, ważne aby to była sztywna platforma do stania. Dlatego jakbym musiał, to zapewne jakiegoś Deacona 76-80 czy MX 84 bym mu zasugerował.
    1 punkt
  27. Jak Ty nic nie rozumiesz 😉 Szkodzą mniej, na tyle mają nieistotny wpływ, że jest to pomijalne 🙂 Poważnie, poprzednie kombi z ociepliną - były czyszczone chemicznie conajmniej raz w roku, ale tutaj naprawdę nie czuję takiej potrzeby - kolokwialnie mówiąc - brudu nie widać, a jak trochę widać - to dodaje tylko trochę sznytu, jak pocięte buty od krawędzi i krzywe kijki 😉. Ja osobiście używam go tylko na narty, nie po nartach i inne takie tam. Świetnie się sprawdza podczas aktywności, ale tak do chodzenia jest w nim zimno. Smog ? Dałaś czadu, w górach. Generalnie to non stop go wietrze jeżdżąc. W deszczu też jeżdżę, więc jakiś kontakt z wodą ma, nogawki na wiosennych śniegach są bezbłędnie doprane. Bardzo szybko schnie i nie robią się na nim zacieki. Spodnie mam krótki, moczu nie zbierają z podłogi, soli z drogi także, bo to bardzo cienki materiał i przed, jak i po zawsze podwijam nogawki powyżej kolana, bo tak się wygodniej chodzi. Widać tylko skarpety, a te piorę. Pisałem o przemyślanym kroju - taki właśnie jest - orczyk nie straszny - bo na tyłku wstawka i w kroku - nic nie widać - na plecach, tak samo, nic nie widać, na ramionach - tak samo - nic nie widać. Jedynie obawiam się prania, a raczej jego skutków, bo może będzie czysty, ale jak szlak trafi membranę - to po zawodach. Ato najlepsza rzecz w tym odzieniu. Podsumowując. Przekonałaś mnie, moje argumenty są niewystarczające, ponadto mam go tak długo, że już się zamortyzował. Idzie do pralni - postanowione. Jak się zniszczy to może sobie kupię nowy. Najlepiej taki sam, albo bardzo podobny. pozdrawiam
    1 punkt
  28. Narty są ok, a na tyle ok że kupiłem drugą parę, bo rozmiarówka dziwna jest. Tak im wyszło. Generalnie łatwe i przyjazne narty. Takie uniwersalne, teraz jeździłem na 173cm, ale jakoś nie mogłem psychicznie zdzierżyć, że są mniejsze ode mnie. Chociaż są na mój wzrost, ale jak się człowiek ubierze ... to już nie. Teraz kupiłem 178cm, oczywiście okazyjnie od Grzesia. Narty GS sklep w okolicach 180cm, to takie fajne uniwersalne narty na każdą okazję, Kastle nie są takie toporne jak np. Head e-speed pro, bo w mojej ocenie to i SL i GS Head to taki zero/jedynkowy jest, na zasadzie, albo jedziesz albo spierdalaj. W Kastlach jest nieco więcej dyplomacji 😉, nie chce Ci się jechać, to ja ci pomogę skręcać, no chodź, poskręcamy troszkę? Patrz jak fajnie, a nie chciałeś jechać 🙂. A Head - jedziesz czy nie jedziesz?, jak nie to sam se skręcaj, mam Cię w dupie. To przede wszystkim odczucia z SL - gdzie takie miałem wrażenie vs inne narty z tej grupy. Na zasadzie, żeby się zabawić, trzeba kogoś zabić. Jak się tak lajtowo jechało, to takie nijakie, ale jak się już faktycznie zapięło krawędź, to szły jak po szynach. Ale trzeba było jechać. Kastle są inne, zarówno SL jak i GS. Konstrukcyjnie chyba to samo. Geometria różna. Co do długości GS, w zależności chyba od wzrostu/wagi to między 170-180cm to takie min., albo min. na wzrost i ciut więcej. Kupowanie zbyt krótkich mija się z celem. Natomiast te najdłuższe z płytą to już dla bardzo dobrych amatorów, bo de facto już można w nich pojechać jakieś lokalne amatorskie zawody bez problemu. pozdro
    1 punkt
  29. Mi nigdy head-y poza wyjątkami nie siadały. Zbyt kołkowate,może wina niskiej wagi, może umiejętności. Centrum testowe w Spindlerowym Młynie chyba cały czas jest....dla Viktora za daleko.
    1 punkt
  30. Ja też. Nawet na spotkaniu na stoku😁😁
    1 punkt
  31. Ale to już w skrajności idziesz wolę chłopa 180 i 100kg na Gs 160 niż na sl tej samej długości 😁
    1 punkt
  32. Victor, tu masz na próbę 😉 Nówki sztuki nie śmigane. Jak na tej pojedziesz, to na wszystkim pojedziesz. https://www.decathlon.pl/p/mp/head/narty-gigantowe-sportowe-head-wc-rebels-i-gs-rd-pro-wiazanie-head-ff-evo-16/_/R-p-dd1a1cd8-da0d-4076-a032-16ef9a407493?mc=dd1a1cd8-da0d-4076-a032-16ef9a407493_c4.c1&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-gen_f-cv_o-roas_xx-marki-mp-css&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIw4z8m7yGiQMVZJNQBh3YYDULEAQYBSABEgIrYvD_BwE pozdro
    1 punkt
  33. No widzisz,a ja kiedyś swoje kneisle Red stary ,chciałem Tobie oddać 😁😁😁
    1 punkt
  34. A jeździłeś na G7 ,czy tak tylko z opisu? W Alpy na długie trasy to i owszem gigantka lepsza.Do zwiedzania 😄Gdybym miał wybrać jedyną nartę to wziąłbym AM z 80 pod butem i nie martwił się jak w nocy napadało by 40cm sniegu
    1 punkt
  35. Kiedyś miałem jednego dnia dwie deski na stoku - sztekla sl i Kastle sl. To samo spostrzeżenie odnośnie sztekla - nerwowa narta. Może zaskoczyć. Wtedy zdecydowanie bardziej pasował mi Kastle.
    1 punkt
  36. Jaka długość ? Jak 165 to S9 a jak dłuższa to też S9 😉 pozdro
    1 punkt
  37. Przejedź z pierwszego następna narta😄 Pozdro
    1 punkt
  38. S9 były by przyszłościowe S7 to szajs.
    1 punkt
  39. Droga przetarta z Pytowic kiedyś na skiturach…
    1 punkt
  40. O i to są dobre narty do nauki tyle że...elementem wprowadzającym NW jest skręt dostokowy cięty w takiej jego podstawowej formie a to dlatego że tak mniej więcej od połowy fazy sterowania można NW zakończyć śladem ciętym (to taka różnica programowa która wkradła się do PN 2018) i tu te R18 może być ciężkie do przełamania zwłaszcza iż narty te jak widać z parametrów bardziej nastawione są do ułatwiania wejścia w skręt niż jego wykańczania ale sumarycznie tak....dla ambitnego narciarza jak najbardziej.
    1 punkt
  41. Masz bardzo podobne spostrzeżenia do moich. Mnie również bardzo nie pasują niebieskie Stoeckli SL, podczas gdy narty RC oraz GS uważam za znakomite. Slalomka jest w mojej ocenie konstrukcyjnie zepsuta - nerwowa, nieprecyzyjna, taka toporowata w złym tego słowa znaczeniu. Nie wiem dlaczego tak jest, ale SL są słabe.
    1 punkt
  42. Miałem kontynuować trasę wzdłuż rzeki ale podjechał inny pociąg…
    1 punkt
  43. Wczora z wieczor chciałoby się rzec, ale to ranek był, ruszyłem rowerem wzdłuż rzeki Mroga dopływu Bzury http://mrogapoleca.pl oraz fajna mapka z dopływami https://wody.isok.gov.pl startowałem z domu znajomej, co go z Puław przywiozła do Gałkówka...
    1 punkt
  44. W nartach SL przewaga w stabilności narty komórkowej nad sklepową jest wyraźnie większa niż w przypadku nart GS. Narty e-Speed, szczególnie w tej starszej, żółtej wersji, przy długości 185cm oferują naprawdę wystarczający poziom tej cechy. Jest różnica w porównaniu z komórką (szczególnie w wersji FIS >30m), natomiast nie jest ona istotna, z punktu widzenia oczekiwań i potrzeb nawet dobrze jeżdżącego amatora. W narcie SL jest moim zdaniem inaczej, tu przewaga nart FIS jest bezapelacyjna.
    1 punkt
  45. Mam 2 pary, a więc uczę się 2x szybciej niż inni😉. pozdro
    1 punkt
  46. Kawał ściany 😱🤯 @grimson tu bank 200km/h już przy trzecim słupie tylko gdzie tam się zatrzymać-oto jest pytanie ? 😉 pozdro Jechalem na podobnej w pierwszym wyjeździe po zakupie SL ale obok tej nie stała chociaż równie brutalna jak się patrzy na nią czerwona 15 w Jungfrau
    1 punkt
  47. Nima, avatar naruszał regulamin neutralności.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...