Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.09.2024 w Odpowiedzi
-
Ma i to bardzo dużo. Przy tej samej kadencji prędkość będzie się różnić w zależności od przełożenia 😀2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć Dzięki za Barycz. Przepiękna na tym odcinku jak widać. 😉 No rzeczywiście dzisiaj troszkę wiało. W lesie się tego nie czuło ale u nas tak sucho, że wszystkie ścieżki, które były znakomitymi twardymi singlami zamieniają się powoli w piaszczyste doły. Trzy razy się zakopałem. i jazda dość męcząca. Ledwo przekroczyłem te zakładane 20 km/h. Natomiast na asfalcie i ścieżkach rowerowych można było pogonić bo akurat tak mi wypada trasa, że na powrocie miałem wiatr w plecy albo z boku lekko w plecy i można był trzymać 35km/h albo nawet więcej cały czas. W sumie trochę ponad 32 km w 1h i 15 min ale jak przyjechałem to nie byłem taki uśmiechnięty jak Ty. Pozdro2 punkty
-
Zabrakło 48 sekund na pętli 50km, żeby zejść poniżej 2 godzin. V max 53km, V średnia 24,9 km/godz. Wchodza fotki z trasy, w tym stawy przygodzickie, plus track z GPS. No i dla @Mitekfoto Baryczy z początku jej biegu:2 punkty
-
Pętla w toku, masa +3kg w ciągu 2 miesięcy, więc na podjazdach jest wyzwanie, tym bardziej, że pod wiatr2 punkty
-
Cześć, Ponieważ 80% mojego nalotu paralotniowego w tym sezonie pochodzi ze Skrzycznego, tak oczywiście zdjęć mam mnóstwo. Akurat najnowsze z powietrza pochodzą sprzed około miesiąca, ale tym nie mniej można w zasadzie powiedzieć, że na pewno tej zimy kanapa z dolin ruszy. Tydzień temu zaciągnięto linę, górna stacja jest w zasadzie gotowa. Tutaj macie linki do moich galerii google. Na tych foto widać postępy prac budowlanych o konkretnym czasie. Wrzucam też kilka pojedycznych zdjęć jako załączniku do postów Skrzyczne z Powietrza - 19 lipca 2024 => https://photos.app.goo.gl/T5gSPcNf216zCZVT6 Skrzyczne z powietrza - 18 lipca 2024 => https://photos.app.goo.gl/Fep5xQHLLQfSLR2o7 Skrzyczne z powietrza - 21 lipca 2024 => https://photos.app.goo.gl/cvH2KDL1WMJBvDh28 3 września, górna stacja prawie gotowa 29 sierpnia, prawdopodobnie jakoś wtedy zaciągana była lina1 punkt
-
Jechałem 11km/godz mając zapiętą z przodu środkową [jedną z trzech] zębatkę, z tyłu była największa. Nie mam sprzętu do pomiaru kadencji online na rowerze, sugeruję się subiektywną oceną szybkości pedałowania. Tracki GPS pokazują, że na tej samej 50km trasie podbiłem v średnią z 21,4 na 24,9km/godz, z uzyskiem czasu 20 min między najlepszym i najgorszym. Zakwasów nie mam mimo jazdy na najtwardszym przełożeniu. Widocznie przysiady 140kg ze sztangą i przysiady bułgarskie robią robotę na siłowni. Wyznacznikiem czy jazda była OK jest pocenie się, dziś zaraz po zakończeniu trasy wbiłem do piekarni po bułki, aż mi kapał pot z nosa, więc trening był OK.1 punkt
-
Jak się zepniesz po południu to na piwko byś wjechał...1 punkt
-
Jak miał przełożenia terenowe jak to nazwał, to nic dziwnego że jechał 11 km/h, Jeżeli z przodu miał zapięty najmniejszy blat, a z tyłu największa koronkę, to musiałby mieć naprawdę dużą kadencję, żeby jechać szybciej. Ja staram się jeździć z kadencją w okolicach 90, zwiększając przełożenia, tak aby nadal utrzymać kadencję na takim poziomie, a jednocześnie nie zakwaszać mięśni zbyt twardym przełożeniem.1 punkt
-
Zwykle szukało się czegoś co by miało warstwę titanalu i rdzeń drewniany, jak pisał Narcos, ale nie jakaś karuba czy topola ale jesion czy buk z ew. domieszką... na stronie 28 np heada konstrukcja sportowa to dwie pierwsze https://www.top-narty.pl/image/document/head_hardgoods_23-24_pl.pdf co do długości to śmiało możesz brać te 163 będą lepsze niż te 160-, gdzieś pomiędzy a i b https://www.narty.pl/tresc-artykulu/head-tabela-doboru-dlugosci-nart1 punkt
-
Cześć Hmm pod górkę zazwyczaj nie jedzie się lekko. 🙂 Ja niestety nie ma takich górek gdzie trzeba zrzucać na mniejszą tarczę z przodu choć staram się jeździć kadencją 90-110. Pozdro1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A już Cię pochwaliłem, że szukasz narty odpowiedniej, bez zmóżdżania się nad mnogością firm i modeli, którymi nas producenci zasypują. Mam Atomic cloud chyba 12 w starym wydaniu, na których da się jeździć i to bardzo fajne narty, koledzy mogą potwierdzić bo widzieli w realu. Stare narty Żony. Blacha + drewno, standardowa konstrukcja. Narty damskie ówcześnie. Ale z autopsji, moja Żona największy progres zrobiła przesiadając się na moje GS 172cm. Narty bardzo ciężkie. Jednak długość i charakter narty zrobiły swoje. Żona przestała się bać prędkości, pogarszające się warunki na stoku przestały jej przeszkadzać, a i zaczęła skręcać z nóg, bo inaczej się na nich nie da. Wadą jest waga, bo ja je musze nosić 😉. Poprzednie narty, mocno taliowane i krótkie, powodowały ograniczenia w postaci strachu przed prędkością. Stawały się nerwowe co skutecznie uniemożliwiało jazdę, a ze były krótkie, Żona skręcała na nich jak było jej wygodnie, niekoniecznie poprawnie. Czemu hybrydy? Bo to fajne narty, taki kompromis. Mają relatywnie mały promień do swojej długości, co powoduje że są niesłychanie skrętne. Tobie brakuje oprócz pewnych błędów z początku skrętu kolokwialnie mówiąc "włożenia kolan" w drugiej fazie aby popracować krawędzią i geometrią narty. Na tego typu narcie odczujesz poprawę szybko, wystarczy pare godzin z instruktorem, który da Ci instrukcje obsługi. Generalnie wszystkie narty sklepowe skierowane dla amatorów to narty bardzo skrętne. Od SL do GS. Większość ma obawy psychiczne, że narta 180cm i promień 18-19m to już nie skręca, co oczywiście nie jest prawdą. Model dla Ciebie ma być przyszłościowy, jak napisał Mitek na teraz i na później. Nawet jak wybierzesz GSR - to też będzie dobrze, bo sobie na nich dasz radę, chociaż początkowo może być trudniej. pozdro1 punkt
-
Ten mój uśmiech to koniec 6 kilometrowego podjazdu, gdzie kapało już ze mnie konkretnie i tętno też było niczego sobie. Do tego fota na najbardziej stromym odcinku, musiałem przerzucić na terenowe przełożenie, żeby jako tako kręcić.1 punkt
-
Cześć Asiu narta sportowa to narta sportowa - dla zawodników - i to są najlepsze narty. Wszystkie inne są w porównaniu do nich trochę mniej lub bardziej "zapsute" aby osoby słabsze technicznie były w stanie nad nimi zapanować co nie znaczy, że są złe. O kroju sportowym to znaczy narta taliowana, bez rockera, nie poszerzona, o dobrze wyprowadzonych ściankach bocznych, nie "odelżona" konstrukcyjnie. Narty 149cm to narty dla dzieci albo dla osoby, która stawia pierwsze kroki. Lepiej "wchodziły w skręt" bo łatwiej je było siłowo obrócić po prostu ale to jest złudzenie panowania a nie panowanie. Oba modele Cloud będą dla Ciebie dobre. długość 157cm będzie OK i będzie rozsądnym kompromisem pomiędzy doborem dłuższej narty dającej większą stabilność i pewniejsze prowadzenie a Twoimi obawami co do długości. Parę cm nie ma znaczenia. Pozdro Pozdro1 punkt
-
No tak mnie naszło, bo Twoje uwagi i podpowiedzi odnośnie jazdy są ok, film z jazdy Koleżanki widziałeś, są jakieś propozycje sprzętowe, dość precyzyjne, jednak podobnie jak konfederacja gdy przychodzi do konkretów wstrzymujesz się od głosu. Masz opis budowy nart, parametry, film widziałeś i wystarczy wskazać konkretny model, który w Twojej ocenie będzie nadawał się dla Koleżanki. Masz wiedzę i doświadczenie i nie powinno stanowić to dla Ciebie żadnego problemu. Jednak Twoje odpowiedzi są wymijające i ogólnikowe. Koleżanka nas nie zarzuca kolejnymi modelami wyszukanymi w sieci i nie szuka potwierdzenia swojego wyboru. Ja odrzucam narty bez blachy, bo mam takie i stwierdzam, że da się na nich jeździć, jednak w porównaniu ze standardową konstrukcją to jest przepaść. Moim typem jest XSR, 165cm a nawet 170, bo z filmu wynika, że dziewczyna wie co robi, jazda jest obarczona błędami, ale jest faza sterowania i nieźle jej to wychodzi, brakuje elastyczności, jazda nieco w odchyleniu i próbuje dokręcić skręt górną częścią ciała, jednak dłuższe narty skutecznie to eliminują. Stąd wypowiedzi, że na krótkich nartach lepiej się jej skręcało. A wystarczy popracować trochę kolanami, aby wykorzystać krawędzie i geometrię nart. Górka płaska i brakuje nieco prędkości, a i tak wychodzi przyzwoicie. Z filmu wynika, że spokojnie sobie z dłuższymi nartami poradzi. Jest młoda i sprawna fizycznie i niedużo potrzeba, aby jeździła dobrze, czy bardzo dobrze w amatorskim wydaniu. Może to nie 6/10 ale jest do uzyskania w niedalekiej perspektywie. Tylko trzeba jeździć. pozdro1 punkt
-
@PSmok … w pytaniu chodziło chyba o grupę docelową dla S2S.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć Poziom jazdy jest chwilowy bo z każdym dniem będzie lepiej. Przesuń całość sylwetki do przodu bo jeździsz odchylona stąd pewne kłopoty. Potraktuj to jako luźna uwagę co do kierunku rozwoju. Narty kupujesz na stok przygotowany więc ma być to narta o kroju sportowym ale nie SL. Długość 160-165cm - nie mniej raczej. Żadnych szerzej pod butem czy innych głupot. Nie ma nart łatwych czy trudnych - są narty porządne albo kiepskie. Nie zrażaj się określeniami - dla ekspertów czy dla zaawansowanych - to po prostu lepsze narty konstrukcyjnie i takie kup jako nartę rozwojową. Narta musi być kupiona "na wyrost" a nie "na teraz". Jakby co pytaj spokojnie. Pozdrowienia1 punkt
-
Dużo było mowy o kotach - ten jest jaki jest… więcej na https://www.skionline.pl/forum/topic/34977-moja-biała-góra/?do=findComment&comment=4049311 punkt
-
Cześć Psy, koty (mniej) ale jeżeli chodzi o psy najbardziej jest to widoczne to gatunki tak zmienione poprzez selekcję dokonywaną przez człowieka, że trudno mówić o zwierzęciu. Pies wywodzi się od drapieżników więc zachowania agresywne są dla niego naturalne. Natomiast my stosując selekcję doprowadzamy do wyhodowania ras, które są po prostu chore. Czym są takie np. psy kanapowe? Wynaturzenie nieprawdopodobne. Przecież to jest jakieś totalne nadużycie naszych możliwości selekcyjnych ws stosunku do innych gatunków. A później różni pajace mają pretensje o doświadczenia genetyczne czy klonowanie. Paranoja. Pozdro1 punkt