Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.08.2024 w Odpowiedzi

  1. Do Kanady bym pojechał .. ale do Val di Fiemme..taki kawał..
    4 punkty
  2. Wytłumaczę, bo to proste. Skręt na rolkach połączony z chwilowym dociążeniem tyłu pozwala na rotacyjną (w skrajnym przypadku z oderwaniem przodu) zmianę kierunku. Ćwiczenie ( wykonać na płaskim, następnie lekko a dalej nieco bardziej pod stok): Ustawiamy się w osi na neutralnej szerokości. Symetrycznie obciążając tył zmieniamy kierunek o 15-30°, utrzymując rytm w drugą stronę i tak dalej. Stopniowo powinniśmy się rozpędzać (nawet pod stok). Dla ułatwienia, oganięcie symetrii i timingu ruchu stóp można robić przy barierce/płotku/rękach kolegi itd. Ćwiczenie szybko pokazuje zalety dłuższej szyny 😉. Czy tak się w praktyce jeździ z górki na rolkach? Na początkowym etapie tak, na końcowym jest to również element techniki choć pojawia się np. skręt przez przody. Technika (na stromym, na mokrym, na stromym i mokrym) skutecznie ogranicza narciarską manierę przeciążenia krawędzi (których nie ma) i korzystania z dynamicznie indukowanego R (nie występującego w rolkach). Przy S2S można to traktować jako ćwiczenie do ruchu ciałem w osi strzałkowej. Pozdrawiam, M.
    2 punkty
  3. Świetna inicjatywa. Brawo. To jest ten sposób nauki jaki uważam za najlepszy.
    2 punkty
  4. Cześć Przeczytałem wszystkie "poradnicze" posty. Brawo Panowie!!!
    2 punkty
  5. bierz GS o długości 190-193 i będziesz Pan zadowolony.
    2 punkty
  6. Frajda dla narciarsko zakręconych! Zapraszam chętnych do zgłoszeń, na szkolenie narciarskie, pod okiem Piotra Smolika 4 level CSIA! Obecnie domowym ośrodkiem Piotra w sezonie zimowym jest Big White Ski Resort (Kanada, gdzie Piotr mieszka od wielu lat). Piotr podzieli się swoją narciarską wiedzą i ogromnym doświadczeniem. Piotr jest także trenerem narciarstwa alpejskiego oraz instruktorem snowboardu. Przez 20 lat był Dyrektorem Szkoły Narciarskiej w Ośrodku Nakiska (miejsce zawodów Igrzysk Olimpijskich z 1988 roku), będąc odpowiedzialnym za szkolenie kadry instruktorskiej, do dziś z ramienia CSIA rozwija i doskonali instruktorów. Szacunkowy koszt powinien się zamknąć w przedziale 4300 - 4800 od osoby (bez wyżywienia, dojazd własny), przy zakwaterowaniu w apartamentach/pokojach 3 lub być może 2 osobowych. Dla kogo? Osoby prowadzące narty równolegle, dobrze czujące się na trasach niebieskich i niebojące się tras czerwonych. Bez szufladkowania na poziom, ale z uwagi na możliwe dwa turnusy, jest opcja spersonalizowania grup, na podstawie video i oczekiwań osób zainteresowanych. Jeden z turnusów może być także dla instruktorów chcących poszerzyć horyzonty na (cytując Piotra) "modern skiing", czy rozwój/poprawę swojego warsztatu i umiejętności. Kontakt: szkoleniesmok2025 małpa gmail.com
    1 punkt
  7. zawsze w prace z płynami do prania oraz do membrany , niemniej po 7 latach rozkleiły mi się wszystkie zamkie wiec trzeba było zakupić klej i wprasować oraz obszyć u krawcowej i dalej kurtka trzyma oddychanie bez problemu a w ulewach nie jeżdżę 🙂
    1 punkt
  8. Miko jak zwykle ekstremalnie jedzie ... 😄 Majk ledwie tydzień w życiu miał deski na nogach , qrde .... Ja przyłączam się do wczorajszego postu Marcosa nt nart hybrydowych lub quasihybrydowych, ok 175, a pod butem dobre 68 i dobre 74 też będzie. Aha, Majk, nie zapomnij o kilkach. Korzystnie byłoby znaleźć dobrego instruktora lub wyjazd ze szkoleniem - szybciej załapiesz o co chodzi, szybszy progres itepe. Pzdr,
    1 punkt
  9. Pomijając, co trafnie napisał Mitek. Aby optymalnie spożytkować wiedzę i umiejętności Piotra, nie kierujemy oferty do początkujących, którzy dopiero zaczynają łuki płużne, tak jak dopisałem w pierwszym poście.
    1 punkt
  10. Zawsze można podratować zdrowie w termach https://www.onet.pl/informacje/onetkrakow/co-kryje-woda-w-basenach-pod-gorcami-samorzad-utopil-miliony-a-turysci-czuja-sie/z9ngnml,79cfc278 ps kiedyś regularnie bywaliśmy w Szaflarach, w domkach tuż koło term aż przenieśliśmy się nieco wyżej... z dala od smogu (sąsiedzi palili tradycyjnie) pod (J)Aniołów
    1 punkt
  11. Ale jak to? Taki konsumpcjonizm 😆? Wymienić komponenty i jeździć na starym, a nie zwiększać ślad węglowy 🤣. Co to za sprzętowy doping?
    1 punkt
  12. Cześć O teraz zauważyłem, że zapraszasz czyli jak rozumiem jesteś organizatorem klub współorganizatorem czy coś takiego. Czy ogarniacie jakoś dojazd/dolot z Polski i jak wyglądają szczegóły? Pozdro serdeczne
    1 punkt
  13. No wiesz... To ja staję, marnuję jakieś 40-50 s a Ty... Doceniam..? Weź coś napisz, że te zdjęcia piękne, że centrum Warszawy to jest po prostu zajebiste itd. A Ty tak lakonicznie... Może w weekend zrobię Ci naprawdę fajne ujęcie ale... wierz mi nie wiem co będzie, walczymy z procentami. Pozdro
    1 punkt
  14. Weszłą faza "check" po 5 tygodniach planu treningowego na siłowni. Poniżej wyniki z tego tygodnia vs plan: - wyciskanie leżąc 105/120 [zaczynałem od 75] - martwy ciąg 160/180 [zaczynałem od 110] - przysiad 140/180 [zaczynałem od 90]
    1 punkt
  15. Zastrzezenia na ktore wskazywal Gabrik nie sa krytyczne. Slizg i krawedzie mozna latwo i szybko poprawic. Gorzej ze nie majac ich na nogach nie stwierdzilbym ze cos slizgowi dolega - raczej rzadki przypadek, jeszcze nie mialem 'spieprzonego' slizgu i nie wiem jak go rozpoznac... Zwrocilbym uwage na stan wiazań ( zamontowano wiazania do wypozyczalni - rentalowe). Niejako z natury maja one wieksze luzy niz 'cywilne'. Wazne by nie byly zbyt rozklekotane. Jesli narty nie sa zbyt porysowane- mocno zniszczona grafika swiadczy o wielu dniach na stoku - to ok.... Tak, wiem ze piszę na okraglo ( to zbyt) ale zawsze taki zakup bedzie loterią i liczeniem na szczescie - zwykle skutecznie. Zrob jak pisal Lexi.
    1 punkt
  16. Paweł, progres widać po kijach, na początku potrzebowałeś 4 a teraz wystarczą tylko 2 😉 pozdro
    1 punkt
  17. No masz... a Damianowi GS skrecaja w miejscu....
    1 punkt
  18. Bylo? https://roweremposlasku.pl/zelazny-szlak-rowerowy/ W PL nawierzchnia gladka do nieprzyzwoitosci ( beton polimerowy) i rowna bo spadki kolejowe -max do 3%, choc teren pagórkowaty. Z malymi wyjatkami wylaczony z ruchu. W CZ po lokalnych asfaltach do Detmarowic, Karwiny( Frysztadu). Tam za to plus- kilkanascie przynajmniej miejsc gdzie dają czapowanego Radegasta z kija, a uprzejma pani pyta "chcete desítku nebo dvanáctku".... inny swiat.... 😀😀
    1 punkt
  19. No coś Ty .. te>> 🙂
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...