Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 27.05.2024 w Odpowiedzi

  1. Cze Deacon 72 - bardzo dobra narta - do nauki w sam raz - posłuży dłużej. 7.2 - narta do wypożyczalni - zubożona konstrukcyjnie - tańsza i słabsza - aczkolwiek bardzo podobnie wygląda. E-Titan - dość szeroka narta, Do nauki lepsza e-magnum. Narta bardzo podobna do Deacon 72. Koło 170cm dla Ciebie. Narty skrętne o małym promieniu - relatywnie ws. do długości. Head pewnie nieco tańszy. To takie dłuższe slalomki nieco szersze. Lepiej ciut dłuższą niż za krótka kupić. Nie będzie dużej różnicy jeśli chodzi o skręt, ale dłuższe będę bardziej stabilne przy wyższych prędkościach. pozdro
    2 punkty
  2. Tak ... Trzeba tylko podchodzić, rozstawić a później zebrać 40-50x13kg stalowych płyt (czasami od dołu wózeczkiem), obrysować, poźniej już tylko spacery pod górkę i zjazd (zawodnicy) bądź spacer (trener) w dół razy naście, poszukać drogi z dobrym asfaltem, wyłączyć ją z ruchu, zabezpieczyć strefę hamowania, ogarnąć rampę startową, wejść w rolki maratonki (tanie? 😉 ), mieć 4-5 zestawów kółek i czasem dwie szyny, dbać o łożyska, ogarnąć komplet ochraniaczy i jakiś bon na paliwo żeby weekendowo robić 2400km jak zawody w okolicy lub voucher na loty bo dużo imprez w Hiszpanii i we Włoszech 🙂 .. zdecydowanie prosty temat 🙂 M. Ps. Ale nie narzekam 🙂
    2 punkty
  3. no i nie trzeba śniegu, wyciągów, drogiego sprzętu i gór wysokich
    2 punkty
  4. Ustaw na wprost, w dół, vertical 15-20 skrętów, odległosci stopniowo zmniejszaj, zamknij ręce markerem, kółkiem, gumą, kijkiem, do wyboru. Podpowiedź : sklepowe "kubeczki" może i są ładne ale mało praktyczne. Szukamy kortów tenisowych i pytamy się o zużyte piłki do tenisa. Jak akurat nie obslużyli schroniska dla psów to dostajemy znacznie więcej niż potrzeba. Następnie piłeczki tniemy na pół i mamy super markery - stabilne na wietrze, trzymające się asfaltu i za free (+wkład pracy własnej). M.
    1 punkt
  5. Koledzy dobrze radzą - fajną nartę z 2 reki kupisz za nieco ponad 1000zł (taką pod swoje potrzebī) - szukaj z poprzednich sezonów ...lub stuknij do kolegi @Bruner79 coś poradzi.. 🙂
    1 punkt
  6. Dla kolegów - czytajcie ze zrozumieniem 3-4/10 .. kolega uczciwie się opisał. M.
    1 punkt
  7. Nie kupować nowych - używki (nie wiem skąd jesteś ale jak Wawa to coś polecę) lub wypożyczalnia. M. Sam chętnie sięgam po używki (także narciarskie 🙂 ) i nie płaczę choć ostatnio muszę szukać konkretnej marki :). Lepiej pojechać kilka(naście) par nart w sezonie niż wybrać jakiś cudowianek kiedy nie wie się co wybrać.
    1 punkt
  8. Dziecki sprzęt robiły czy tam drugi raz już same szły po trasie (oglądanie to 2-3 spacerki) a trenerzy przez chwilę mogli zapoznać się z lokalnym folklorem. Osobiście - Miss ładniejsza niż w latach poprzednich. Ad meritum : film zawsze a ja tak w ciemno .. podnieś ręce, wysuń łokcie przed siebie, nie zapinaj wąsko dłoni (poza obrysem ciała), nie zaczynaj skrętu od rotacji, pilnuj zewnętrznej nogi i przede wszystkim szerokości stania (ma być wąsko). Lekka amortyzacja w stawie biodrowym i kolanowym, masz krótką szynę więc w stawie skokowym na osi strzałkowej nie szalej. O ile nie robisz świadomego odepchnięcia (lepiej bądź gorzej) to stopy zamknięte obok siebie. I tyle. Proste ;). Kiedy to ogarniesz zaczyna się nauka jak zrobić to wszystko dobrze 🙂 ... Ale chętnie pomogę. M.
    1 punkt
  9. Albo kupić sensowne używki, a resztę przeznaczyć na szkolenie. pozdro
    1 punkt
  10. Mokry asfalt, od 6 przez 10 do 3%, odległości od 5.5 do 6 na figurach 4.5 .. zawodnik rocznik 2010, kółka 100, długa szyna. Pierwszy błąd Juniora - miejscami wciąż zbyt szeroko nogi choć szuflady (bleee) nie ma. Drugi błąd Juniora - na stromszym a szczególnie mokrym przejście na bieg/odepchnięcie to manewr ratowniczy a nie tylko dodający speedu. Trzeci błąd - tyczka za blisko gardy. Pozytywy - nie zakłada dużego kątu na kółkach, separacja dość poprawna, mój złośliwy skrót przed drugim verticalem poprawnie. Co ma to do Twoich pytań? Ustaw sobie na jakimś pochyłym lub płaskim (ale z miejscem na napędzenie się) półkole z markerów o promieniu 5-8m. Spróbuj mając prędkość wyjechać ten łuczek na dwóch nogach jak najbardziej niwelując szufladę. Popatrz co się dzieje .. w zasadzie dalej czytaj jak już to zrobisz 😉 bo inaczej to spoiler. Teraz połóż dloń na dłoni na wysokości mostka i spróbój powtórzyć to samo ale tak aby "wewnętrzny" łokiec cały czas wskazywał tor jazdy, bez korekt. Łuczek ma być płynny, ciągniesz za łokciem przewodnikiem ;), zewnętrzna noga jest pchana i goni. Creme de la creme - zrób to samo telemarkiem pilnując obciążenia 50/50 (zewnętrzna noga to ta, na której masz przyklęk ale kółko wewnętrznej musi być dobrze dociśnięte). Łokieć nadal pracuje. Teraz to samo ale już na nodze zewnętrznej z wewnętrzną podniesioną. I wisienka - to samo na wewnętrznej. Wyciągnij wnioski co się dzieje, kiedy separacji nie ma a ręcę chodzą jak wiatrak. Separacja na rolkach jest całkowitym oddzieleniem (i świadomym łączeniem) góry (też nie jednorodna), środka, dołu (też nie jednorodny). Inline jest znacznie bardziej kontrrotacyjny niż alpejski analog. Brakuje krawędzi, a wczoraj nam jeszcze złośliwie wodę lali na stok 🙂 .. o ile na nartach granicę kąta wyznacza w zasadzie sprawność to w rolkach jest to kombinacja dobrze dobranych kółek, techniki skrętu, parametrów asfaltu itd. Stąd ucieczka w bieg lub fałszywe odepchnięcie, stąd wąskie prowadzenie nóg, stąd niechęć do szuflady bo nie odwrócisz kierunku będąc na wykroku .. i tak dalej 🙂 ... Pozdrawiam, M. VID-20240527-WA0004(1).mp4
    1 punkt
  11. Do klasycznego brakuje przynajmniej trzech … 😉
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...