Mokry asfalt, od 6 przez 10 do 3%, odległości od 5.5 do 6 na figurach 4.5 .. zawodnik rocznik 2010, kółka 100, długa szyna.
Pierwszy błąd Juniora - miejscami wciąż zbyt szeroko nogi choć szuflady (bleee) nie ma. Drugi błąd Juniora - na stromszym a szczególnie mokrym przejście na bieg/odepchnięcie to manewr ratowniczy a nie tylko dodający speedu. Trzeci błąd - tyczka za blisko gardy.
Pozytywy - nie zakłada dużego kątu na kółkach, separacja dość poprawna, mój złośliwy skrót przed drugim verticalem poprawnie.
Co ma to do Twoich pytań? Ustaw sobie na jakimś pochyłym lub płaskim (ale z miejscem na napędzenie się) półkole z markerów o promieniu 5-8m. Spróbuj mając prędkość wyjechać ten łuczek na dwóch nogach jak najbardziej niwelując szufladę. Popatrz co się dzieje .. w zasadzie dalej czytaj jak już to zrobisz 😉 bo inaczej to spoiler.
Teraz połóż dloń na dłoni na wysokości mostka i spróbój powtórzyć to samo ale tak aby "wewnętrzny" łokiec cały czas wskazywał tor jazdy, bez korekt. Łuczek ma być płynny, ciągniesz za łokciem przewodnikiem ;), zewnętrzna noga jest pchana i goni.
Creme de la creme - zrób to samo telemarkiem pilnując obciążenia 50/50 (zewnętrzna noga to ta, na której masz przyklęk ale kółko wewnętrznej musi być dobrze dociśnięte). Łokieć nadal pracuje.
Teraz to samo ale już na nodze zewnętrznej z wewnętrzną podniesioną.
I wisienka - to samo na wewnętrznej.
Wyciągnij wnioski co się dzieje, kiedy separacji nie ma a ręcę chodzą jak wiatrak.
Separacja na rolkach jest całkowitym oddzieleniem (i świadomym łączeniem) góry (też nie jednorodna), środka, dołu (też nie jednorodny). Inline jest znacznie bardziej kontrrotacyjny niż alpejski analog. Brakuje krawędzi, a wczoraj nam jeszcze złośliwie wodę lali na stok 🙂 .. o ile na nartach granicę kąta wyznacza w zasadzie sprawność to w rolkach jest to kombinacja dobrze dobranych kółek, techniki skrętu, parametrów asfaltu itd. Stąd ucieczka w bieg lub fałszywe odepchnięcie, stąd wąskie prowadzenie nóg, stąd niechęć do szuflady bo nie odwrócisz kierunku będąc na wykroku .. i tak dalej 🙂 ...
Pozdrawiam,
M.
VID-20240527-WA0004(1).mp4