Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.03.2024 w Odpowiedzi
-
Relacja z wczoraj, Ischgl, no wypas. Pod wieloma względami. Bogactwo tras, różnorodnych. Widoki przednie z górnych stacji, infrastruktura wzorcowa. I po szwajcarskiej stronie genialny, naturalny śnieg, miękki, ale trzymający świetnie. Jeden dzień to polizanie, spokojnie jest co robić przez tydzień.7 punktów
-
Kurna, zaniedbałem kolegów. SFL nie powitało nas piękną pogodą, choć początkowo mocno pochmurnie, ale potem się nieco klarowało. Podobno fajne widokowo, nie bardzo było to widać, chmurka, śnieg, trochę ciapy. Ale najeździliśmy się sporo.6 punktów
-
3 punkty
-
ta prognoza jeszcze kilka razy się zmieni przed moim wyjazdem 2 tygodnie temu miało być podobnie a było tak3 punkty
-
cieniasy😀 Cze Dzisiaj pierwszy dzień i na dzień dobry pogoda dla koneserów💪, czyli w chuj dobra😀. Gdzieś do 1600-1700 deszcz, powyżej śnieg padał. Z 10 cm świeżego spadło. Śniegu jest bardzo dużo już od 1400m. Śnieg super. Niżej ciężki ale dobrze się jeździ, jakoś się muldy nie robią, raczej odsypy. Wytrzymaliśmy do 15.30. Mokrzy, ale szczęśliwi. Dzisiaj dobry wybór sprzętowy. stara infrastruktura robi robotę, trasa dziewicza jeszcze o 12.00, bo w deszczu nikt tam nie jeździł oprócz oszołomów z PL😀 Po chwili zastanowienia, to zajebiście było. Coś dla duszy też było. pozdro ps. Jutro ma się nieco popsuć pogoda, ma świecić ☀️, jakoś to przeżyjemy.2 punkty
-
Nie. Nie żartuj. 🙂 Jadę w skos stoku, odciążam dolna nartę, przenoszę ciężar na drugą nogę, a tę odciążoną pochylam lekko w kierunku nowego skrętu. Dałem mnóstwo filmów z moją jazdą i moich dzieci. To oczywiście model idealny, bo w realu jest trochę NW. W zależności od sytuacji.2 punkty
-
Za nami Livigno (2x14 miejsc w Sprint z całkiem fajnymi FIS Points, i 1x classic czyli horror z miejscem 15) ... I przesiadka do Francji via Austria ;).. A dziś pierwszy start w Pra Loup na Mistrzostwach Świata Juniorów WJC (U18-U21 czyli do 21 lat). Jak na najmłodszy rocznik 2007 źle nie jest 😉 - 7 lokata, trzecia w ramach U18 (za bardziej doświadczoną zawodniczką GER i córką ex trenera kadry Francji a obecnie kadr GB, SLO, CAN, USA ). Jutro sprint WC, potem sprint WJC i na koniec równoległy WJC. Jak na sezon "zdobywamy doświadczenie" nie jest źle - za technikę dziś zero karnych sekund jako jedyna 🙂 w WJC kobiet. Pozdrawiam, M.2 punkty
-
Kurcze czy to na prawdę tak trudnym jest wyjść poza ramy własnego ego, odrzucić wszelkie subiektywne oceny nart w kontekście własnej jazdy, wywalić na bok merketingowy bełkot i "sprzedażowe" preferencje. Czy tak trudno (jako doświadczeni narciarze) czytać między wierszami. Pomogę: 1. 20 dni w sezonie to generalnie nic zwłaszcza że szkoleniowo raczej 0 2. 30 km w dół ?? - Golgota ma 1 km a zrobiłem ją 25 razy (kiedy młody byłem) bez maszynowego przygotowania (góra lasem), bez kanapy czyli 8-16 na nogach - to wychodzi tak że jeżeli trasa ma ok 1 km z kanapą to więcej czasu odpoczywasz niż jeździsz 3. Definicyjnie - najkrótsza narta dla faceta to 165 i to tylko w wydaniu SL 4. Atomic XTi to nie narta nie twarda tylko sztywna a w kontekście w178 - d157 raczej "łyżwa" a tak na marginesie fajne deski 5. Krótsze - łatwiej skręcić - to może narty do skibobów by się nadały???? Moje typowania: 1. krótka ścieżka która może niestety prowadzić na manowce - SL 165 2. Nieco ambitniej to 7 woda po kisielu w kontekście GS - GS 185 3. Narty w segmencie "kros" na wzrost lub nieco niżej np Atomic X w wersji S Proszę nie polecać nart szerszych niż 70 pod butem no chyba że sami podejmiecie się szkolenia2 punkty
-
Nie czytałem całego wątku, ale w odniesieniu do tytułu. Sprawdziłem w necie i SL FIS są nadal dostępne w sprzedaży. Jeżdzę na takich od prawie 20 lat i w każdych warunkach, więc idealnie pasują do porównania z golfem. Narty sportowe mogę też polecić każdemu, kto chce porządnie jeździć, a do rekreacji to moim zdaniem bez znaczenia co kupisz.2 punkty
-
Sygnał wzorca 10MHz został już podany. No to teraz sygnał z obiektu regulacji uparcie dążącego do zera uchybu w procesie regulacji nadążnej /// oraz1 punkt
-
Ja ogólnie bym przyjechał. Mając jednak w doświadczeniach zlot zimowy (?????) to już nie będe nic obiecywał. Głupio by mi było jak by zaś "coś wypadło"1 punkt
-
1 punkt
-
ja żadnej drogi wskazać ci nie mogę sam musisz wybrać swą droge a serio to masz pewne wyznaczniki długość min 170 rdzen z bukiem lub jesionem może być domieszka topoli bez kompozytow Pod butem koło 70 to tak tytułem podsumowania model drugorzędny wybierz sam i wrzuć możesz też podpytać Brunera on zna się na sprzęcie nie czytaj marketingowych rewelacji1 punkt
-
Dzisiaj Nauders, bardzo mocno walił śnieg u góry i deszcz niżej. Fotek nawet nie robiliśmy. Jutro powtarzamy Nauders w pełnej lampie, a część wycieczki na Kaunertal. Mieszkamy w Feichten.1 punkt
-
@Karol111 no to do TIGNES, najlepsza prognoza na kwiecień https://pogoda.interia.pl/prognoza-dlugoterminowa-tignes,cId,13935401 punkt
-
znaczy się jedziesz w skos stoku na nartach równoległych, otwierasz pług i podnosisz dolną nartę ?1 punkt
-
Nie wiem czy się odważę. 🙂 Kiedys, gdy już jeździłem na carvingach 21 m, a więc nie takich bardzo taliowanych, przesiadłem sie na te P30. Przez chwilę nie wiedziałem co robić, ale potem stare odruchy wróciły, choć miałem wrażenie, że ciężko mi sie skręca. Teraz byłoby jeszcze gorzej. Ale tych P30 nie wyrzycacm i kiedyś... kto wie.1 punkt
-
1 punkt
-
Ona nie tyle dokłada rotaję co rotacja sama jej wychodzi po odciążeniu narty i przeniesieniu ciężaru na druga nartę. Rotacja połączona z samoskretnością narty. Sam tak jeżdżę, oczywiście bez pokazowego na filmie podnoszenia tyłu narty, tak nauczyłem jeździć moje dzieci i żonę, która jeździ bardzo ostrożnie i zachowawczo. 🙂 Skręt jest płynny, ruch ciała góra-dół ograniczony do minimum. Taki elegancki i skuteczny sposób jezdy. Ale, przyznaję, nie niezbędny.1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć Tadek - ja mam na imię Adam. Może być "tadek"??. 0 szkoleniowe było raczej w domyśle albowiem każdy nawet taki jak jak prowincjonalny instruktor z oślej łączki doradził by zaopatrzenie się w nieco dłuższe narty1 punkt
-
Może być Tadek. Choć ja zwracałem się do Ciebie po nicku;-)1 punkt
-
Nieco ukłon w stronę wątku @Tadeo - konkurs był ale nie pamiętam czy zwycięzca nagrodę odebrał??. 129 stron to tak mi się wydaje że większość użytkowników wie czym jest impuls skrętny i mało tego jest w stanie w kontekście dyskusji z @a_senior odróżnić pojęcie "uruchomienie skrętu" - "impuls skrętny". @Tadeonapisał "zamknięcie wektorów" ja mówię "strzał z nadgarstka". Na tym etapie dyskusji pochylę się nad @a_senior - oporowe wbicie kijka jest schematem ruchowym który pośrednio "uruchamia skręt"...pośrednio albowiem pojawia się po "inicjacji" i ma za zadanie wymusić/przyśpieszyć zmianę kierunku. Kiedy ten element stosujemy - z pewnością w trakcie krótkich dynamicznych skrętów, z pewnością na trasach o dużym nachyleniu a także w konkursie na pierdylion skrętów. https://www.facebook.com/reel/4089068518288591 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
No i zatrybiła maszynka - brawo dla Ciebie i brawo dla @Tadeo a i brawo dla SL9.....1 punkt
-
Ano 🙂 Szkoda mi wyjazdu, żeby się potem okazało że przejazd z Szwajcarii do Włoch lub odwrotnie będzie wiecznie zamknięty 🙂 Już kiedyś w Laax byłem kiedy były codzienne opady śniegu to przez tydzień połowy tras Szwajcarzy nawet nie podjęli się przygotowania chociaż raz tych tras, więc były zamknięte 😫1 punkt
-
1 punkt
-
W sakwie pod siodełkiem wożę taki zestaw jak na dołączonych zdjęciach, jest jeszcze miejsce na kilka par rękawiczek lateksowych plus ścierka do wycierania łańcucha i przerzutek.1 punkt
-
Nie to bym zniechęcał do nauki NW. Myślę, że na pewnym etapie, raczej początkowym, jest konieczna. Ale ciekaw jestem czy uczy sie tego co na filmie. A jeśli sie nie uczy to dlaczego. https://youtu.be/2765E3PGyM4?si=fDONOZ0BYJVUqVL61 punkt
-
Nie ma było sensu jechać w zeszłym tygodniu, slalom w ciapie niestety między przetarciami. Zostały tylko alpy1 punkt
-
Proszę Was o poradę, czy pchalibyście się na Zermatt/Cervinia przy takiej prognozie pogody? Czy przy takiej prognozie nie okaże się, że połączenie ze Szwajcarią będzie cały tydzień zamknięte? Bardzo ciężko z żoną nam podjąć ostateczną decyzję, bo albo Zermatt albo Teneryfa 😂 Byliśmy już tydzień w Val Gardenie gdzie przez 6 dni jazdy mieliśmy maks 1 dzień słoneczny a reszta chmura i śnieg, więc jesteśmy zniechęcenie do walki ze stokiem, szukamy przyjemnej jazdy. W normalnym czasach (kiedy nie było ocieplenia) pojechałbym do Ischgl ale tam w tym roku w terminie 06-13 kwietnia to wszystko będzie płynęło 😞1 punkt
-
1 punkt
-
A co ja inżynier drewna jestem ? Albo, co ważniejsze, instruktor narciarski ? Topola jest lżejsza (i tańsza). To wiem.1 punkt
-
To jest kluczowy problem, reszta to detale.1 punkt
-
Tu jest szczególny przypadek. Większość uczniów zrobi może 30% tego co instruktor w pokazie, dlatego przerysowana wersja zazwyczaj się sprawdza.1 punkt
-
Wklejamy tu tragedie górskie, ale zginąć można również po drodze na narty. Zapinacie pasy siedząc z tyłu/w busie/w autokarze? Przypomniała mi się dawna historia z klubu z Bielska, gdzie dzieciaki jechały busem na narty w Alpy. Bus miał wypadek i większości nic się nie stało, ale jeden dzieciak wypadł z busa i niestety zginał na miejscu. Gdyby miał pasy nie tylko by przeżył, ale pewnie nie doznał nawet poważniejszych obrażeń.1 punkt
-
Dużo rozmowy o s/max, to może ktoś z Was jeździł na szerszych s/max xt ? https://www.salomon.com/pl-pl/shop-emea/product/s-max-10-xt-and-m12-li5411.html#color=84685 PS: ten Völkl to musi mieć duży fundusz marketingowy. Większy niż fischer/head/salomon. Inaczej trudno byłoby się tak regularnie wpychać np. w world skitest.1 punkt
-
Instruktor przerysowuje aby oddać o co mu chodzi a uczeń wiernie go naśladuje.. to normalne - w praniu wyblaknie..1 punkt
-
Mati,dasz radę wstawić z grudnia dla porównania, ale to samo lub gdybyś miał pół pług lub krótki z tych dwóch okresów dla porównania .To może być ciekawy wątek dla tych co jeszcze się zastanawiają czy warto iść drogą szkolenia przez profesjonalistów czy jednak samouctwo przeczytawszy bibliotekę. A spięcie do kamery znam i wiem doskonale o czym piszesz . Ten wzrok i nie musi nic mówić żebym wiedział o co chodzi-bezcenne 🙃 pozdro1 punkt
-
Leośka zwróciła najbardziej uwagę na ten obrazek podprogowy i musiałem tłumaczyć że Tadeo tak ma…1 punkt
-
1 punkt
-
Latający Tadeo 🫣 grubo Tadziu grubo ⛷️ Spiochu a tu jak z piętkami ? 😉 Pozdro serdeczne1 punkt
-
Yoss, jak ja Ci jestem wdzięczny! Chyba jeszcze nigdy nie bawiłem się tak dobrze na nartach. Wiosenny Chopok - ciepło, jedynie w nocy temperatura spadała do zera stopni. Odsypy, muldy, przemoczony deszczem śnieg. Tam gdzie inni walczyli, gdzie narzekali na warunki, tam ja bawiłem się najlepiej - tu sobie podskoczyłem, tam pobawiłem się zacieśnieniem skrętów (narta coś tam oddaje), gdzie indziej pocisnąłem dłuższym. Cały czas szukałem miejsc, gdzie są odsypy, gdzie zgromadził się "ten biały luźny syf" (cytat ze znajomych). Narta podłoże wybierała koncertowo, mięciutko przelatywała po kopnym śniegu. Pozwalała na jeżdżenie przez caaaały dzień bez zmęczenia. Było suuuuuper! P.S. Ale nie jest to narta sportowa - na lód wolę SL.1 punkt
-
Jak wciśnie się za głęboko końcówkę wężyka pompki, to nie dają się napompować.1 punkt
-
Powtarzam drugi raz, nie napisałem tego postu prowokacyjnie,i powtarzam ,wiem że umiem jezdzić ,ale chętnie posłucham uwag z innego spojrzenia. Część komentarzy traktuję jako bicie piany a część naprawdę serio. Nie jestem najlepszym narciarzem na świecie i wiem że mogę być poddany konstruktywnej ocenie z której być może wyciągnę wnioski choć w moim wieku nie jest to łatwe,😋 Co do wbijania kijów ,to robię to na różne sposoby, w zależności od sytuacji,chęci ,charakteru jazdy ,a ten filmik ( jeden z setek innych ) akurat pokazuje jazdę agresywną i w takiej jezdzie ( którą bardzo lubię ) wbijam mocniej żeby z większą siłą zapiąć wektory ( jak ja to mówię ) i mocniej nacisnąć nartę zewnętrzną , oraz wywołać mocniejszy moment obrotowy który jest skutkiem dość mocno wbitego kija i pod odpowiednim kątem, zwłaszcza na stromym. Jeżeli czytałeś Le Mastera to w rozdziale o wbijaniu kijów pisze że kij powinien być wbity solidnie . Więc chyba nie będę rezygnował z tego sposobu ,zwłaszcza że stosuje inne łagodniejsze wersje również 😊1 punkt
-
Pewnie tak jest ale tu doszedł czynnik ferii. Dużo szkółek z dzieciakami głównie cz/sk, bo Np. Bratysława miała ferie. do tego Hochkar zupełnie nie jest ośrodkiem do nauki od zera. Nie ma nawet jednego płaskiego lotniska a niebieskie stanowią mniejszość i są dość wymagające. Za to sporo jest czerwonych i czarnych ścianek i tu nie ma lipy czarne są konkretne a nie tylko kolor.1 punkt
-
@Marcos73 Tak, byliśmy tydzień na Hochkarze (6 dni jazdy + 1 wycieczka po nartach). Warunki zmienne, od kiepskich po doskonałe. Tylko według realnej oceny a nie tak jak ktoś opisał Rohace gdzie przy +10 i tłumie ludzi były "bardzo dobre". Najgorsze co spotkaliśmy to wlaśnie taka wiosenna ciapa, albo kupy śniegu na betonie, jak w Twoim zdjęciu z Kasprowego. Najlepsze to był lekko puszczający sztruks, albo puch na sztruksie. W ośrodku zupełnie zimowo, (prawie?) wszystkie trasy czynne włącznie z czarnymi. Ludzi na niebieskich sporo, na czarnych pustki. Jak znajdę czas to napiszę coś więcej. @zając Wyjazd się udał, ale czy się wcągnie w narciarstwo to trudno powiedzieć. Na razie dziewczyna przejmowała się tym, że jej "nie idzie". A po 5 dniach, jeździła już po wszystkich niebieskich (dość wymagających) i połowie czerwonych. Porównuje się z koleżanką, która podobno już drugiego dnia w życiu zjeżdżała na luzie po czerwonych trasach i to równolegle, nie pługiem.1 punkt
-
Ale uważajcie z rana: VID-20220717-WA0028.mp41 punkt
-
Dobrze pamiętam ten bar. Często zatrzymywaliśmy sie w nim wracając autobusem z wycieczki. W sam raz w połowie drogi między Zakopanem i Krakowem. Dużo sie tam teraz zmieniło.1 punkt