Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.03.2024 w Odpowiedzi
-
Ale uważajcie z rana: VID-20220717-WA0028.mp44 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Pewnie tak jest ale tu doszedł czynnik ferii. Dużo szkółek z dzieciakami głównie cz/sk, bo Np. Bratysława miała ferie. do tego Hochkar zupełnie nie jest ośrodkiem do nauki od zera. Nie ma nawet jednego płaskiego lotniska a niebieskie stanowią mniejszość i są dość wymagające. Za to sporo jest czerwonych i czarnych ścianek i tu nie ma lipy czarne są konkretne a nie tylko kolor.3 punkty
-
3 punkty
-
Na zakończenie sezonu, już niedługo, bo 1. 04. wyruszamy do Les 2 Alpes. Planowane 12 dni jazdy. Na kamerkach widać, że warunki są całkiem fajne więc już trochę przebieramy nogami. Pozdr4all 🙂 !3 punkty
-
Niedokładności w jeździe są solą tego sportu, tylko czasami udaje się jakaś dłuższa sekwencja "idealnych" skrętów, o czym wiedzą wszyscy doświadczeni narciarze. Jak dla mnie błędy są wtedy, jeśli wspomniana niedokładność ma charakter cykliczny, powtarzalny.3 punkty
-
Jeśli sala wewnątrz to Halka, jeśli wewnątrz i na zewnątrz to Zgoda..3 punkty
-
Najważniejsze,że cały i zdrowy/żyje a jak tego dokonałem to do teraz rozkminiam 🤔🫣 oby jeszcze gawron doleciał i będzie gitara arrivederci 🤣2 punkty
-
Gdyby się nie otworzył to szukaj na FB YT lub Insta Tadeo c452a3c8-3582-4295-82ea-c0860327c8d6.mov2 punkty
-
2 punkty
-
🤣🤣🤣🤣 poszedłem jak dzida do góry ale koordynacja ruchowa jakoś mnie utrzymała 😜😜😜 jechać za nim to nie takie proste jak komuś się może wydawać 🤷♂️ a ja amator kilkunastu dni 🤦♂️2 punkty
-
2 punkty
-
Si Troche materiału nakręciliśmy przez ten tydzień . Lekko nie miałem 🫣 a nadarzyć za tym 🐱 trzeba się nie bać 😜2 punkty
-
Bo ten film rozwala system😄Albo umisz jeździć ,albo nie😁Dlatego po raz drugi na forum go wrzuciłem. A Tadeo,bez wątpienia umi jeździć 😄2 punkty
-
No i zburzyłeś cały ustalony porządek opierający się na potędze sprzętu i jedynym słusznym rodzaju skrętu. 🤣2 punkty
-
Nie było burzy, ale była uwaga Spiocha o "niepotrzebnym" obślizgu tyłów nart. Przypuszczam, że był to żart albo podpucha, ale pewności nie mam. A reszta to luźne gadanie o d... Maryny. Jak to na forum. 🙂 Cieszy mnie, że ten sposób jazdy, czyli mieszany skręt krótki w układzie frontalnym jak mądrze piszesz, jest obecnie promowany. To najbardziej uniwersalny skret. Pojedzie się nim wszędzie, w przeciwieństwie do innych rodzajów skrętu. 🙂 A przy okazji "załapał" mi się taki film Tadka. https://youtu.be/rj4LFbn4KQc?si=YCMiGTqyxKZwcVte Powrót do przeszłości. Też takie mam w piwnicy (Volkl P30 SL), ale bałbym się ich popróbować.2 punkty
-
Nie bardzo rozumiem początkowej burzy. @Tadeo przeprowadził demonstrację ewolucji w postaci skrętu krótkiego wykonanego w technice mieszanej w układzie frontalnym - obecnie układ ten jest bardzo promowany - jazda wyśmienita Prowokacyjnie poprosił o analizę. Tadziu (jeżeli tak mogę się zwracać) nie sądzisz że wbijasz zbyt oporowo kijki?? Ja wiem że jest to prawdopodobnie spowodowane bardzo niską-agresywną-sportową górą ale mimo wszystko nieco ale tylko nieco psuje całość.😉2 punkty
-
Skład jest pancerny a sezon trwać będzie do 15 maja. To przypomnienie dla niedowiarków. 🙂2 punkty
-
@Mikoski ale to nie do Ciebie miało być😀, tylko do @Victor, bo sobie nie przypominam, abyś kiedykolwiek narzekał na warunki. Ten etap to już dawno masz za sobą. Sorka. pozdro2 punkty
-
2 punkty
-
Dziś robiłem za kamerzystę a warun wiosenny, uwielbiany przez Tadeo …mam coś z jazdy do kolejnej analizy 🫣tylko pamiętajcie,że narta 13 letnia bo boi się używać młodszych 🤣 c452a3c8-3582-4295-82ea-c0860327c8d6.mov2 punkty
-
2 punkty
-
... właśnie tą technikę chcę doskonalić bo trochę umię.... inaczej nie umię więc co tu doskonalić2 punkty
-
2 punkty
-
Cze Tadeo trochę prowokacyjnie. Nie bardzo rozumiem jakieś bzdurne komentarze. Narciarz kompletny o wysokich umiejętnościach. Skręt krótki, czy też śmig jechany na luzie, z pełna kontrola prędkości. Może nie idealnie wszystko wychodzi, ale taka jest jazda na żywo w pierwszych lepszych warunkach. Osobiście nie podoba mi się mechaniczna azjatycka doprowadzona do perfekcji jazda. Jazda na bramkach bardzo dobra technicznie. Nie ma się do czego przyczepić. Sam Tadeo odwiedzę w przyszłym sezonie, bo u mnie śmig jest w dupie, czegoś się nauczę, odwiedzę Sappadę, bo lubię takie miejscówki, a i Tadeo poznam chętnie a jak wieść niesie ma mocna głowę, ja nie tak bardzo, ale lubię się napić 😉 pozdro2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
W Austrii jest podobnie, co mnie osobiście doprowadza do szewskiej pasji. Przychodzę z podopiecznym i mówię co mają dać, a oni próbują mi wcisnąć co innego i zaczynają dyskusję na zasadzie, że wiedzą lepiej. Zazwyczaj ją ucinam mówiąc, że ma przynieść to co powiedziałem, co zazwyczaj powoduje wielkiego focha. 😃2 punkty
-
Byłaby ciekawsza w oglądaniu i pokazywała pełnię umiejętności. Film z takim lajtowym przejazdem, to tak jakby nagrać sprintera, jak biegnie rozgrzewkowym truchtem. Dla zaawansowanego narciarza, lajtowy śmig nie jest żadnym wyzwaniem. Oczywiście nie każdy umie na tyle ładnie/poprawnie, ale dążenie do perfekcji w lajtowych przejazdach to jak ćwiczenie kaligrafii w porównaniu do tworzenia poruszającej opowieści. Dla mnie główną radość jazdy stanowi walka z przeciążeniami i balansowanie na granicy możliwości. Miłe spędzanie czasu na stoku to zdecydowanie za mało.1 punkt
-
A w czym taka bardziej agresywna jazda na krawędzi (bez obsuwania tyłów :)) byłaby lepsza, ładniejsza, bezpieczniejsza od tej pokazanej? Rozumiem, że taka agresywana jazda ma sens na zawodach, gdzie walczy się o ułamki sekund, ale w takiej lajtowej jeździe?1 punkt
-
Z punktu widzenia sprzętu, jak staniesz na nartach na stoku to one naturalnie jadą na krechę, jak pochylisz narty to śladem ciętym. jak kogoś "poniosą" narty to tak też odjeżdzają. To ześlizg bokiem jest wymuszony i wymaga wyczucia by nie zachaczyć krawędzią. Dlatego początkującym tempi się dzioby/pietki, stosuje krótkie narty, rockery itp. by ten ześlizg ułatwić. A z punktu widzenia nawyków człowieka to ogólnie poprawna jazda na narach jest nie naturalna. Znacznie bliższe naszej codzienności są rotacyjne skręty inicjowane zamachem ramion, dlatego są tak popularne na stokach. Zgadzam się, że natomiast, że większości sytuacji carving jest trudny w zastosowaniu a często niemożliwy. Szczególnie w warunkach dużej frekwencji.1 punkt
-
Ale to standard, magia kolorów. W Gerlitzen teraz - a nie było idealnie musieliśmy zjechać do gondoli na koniec dnia. 2 trasy - czerwona w trawersie zmuldzona jak baranie jajca i "czarna" - która notabene łączyła się z ową czerwoną. Jak myślisz gdzie jechali wszyscy 🙂. Na czarną pojechałem ja i chrześnica i był jeszcze 1 gość - cała reszta czerwoną. Przy gondoli byliśmy pierwsi, bo owa czarna to z 400 m płaskiej polany i idealna ścianka ze 200 m, prawie nie ruszona, a i sporo krótsza niż czerwona która ja objeżdżała. pozdro1 punkt
-
A już z tymi kilkunastoma dniami nie przesadzaj. Tadeo cisnął i utrzymać jego tempo na tej trasie i warunkach to wyzwanie nie lada. Brawo Ty. pozdro.1 punkt
-
@Marcos73 Tak, byliśmy tydzień na Hochkarze (6 dni jazdy + 1 wycieczka po nartach). Warunki zmienne, od kiepskich po doskonałe. Tylko według realnej oceny a nie tak jak ktoś opisał Rohace gdzie przy +10 i tłumie ludzi były "bardzo dobre". Najgorsze co spotkaliśmy to wlaśnie taka wiosenna ciapa, albo kupy śniegu na betonie, jak w Twoim zdjęciu z Kasprowego. Najlepsze to był lekko puszczający sztruks, albo puch na sztruksie. W ośrodku zupełnie zimowo, (prawie?) wszystkie trasy czynne włącznie z czarnymi. Ludzi na niebieskich sporo, na czarnych pustki. Jak znajdę czas to napiszę coś więcej. @zając Wyjazd się udał, ale czy się wcągnie w narciarstwo to trudno powiedzieć. Na razie dziewczyna przejmowała się tym, że jej "nie idzie". A po 5 dniach, jeździła już po wszystkich niebieskich (dość wymagających) i połowie czerwonych. Porównuje się z koleżanką, która podobno już drugiego dnia w życiu zjeżdżała na luzie po czerwonych trasach i to równolegle, nie pługiem.1 punkt
-
Przejdź na 1 x 10/11. Wywalasz tył, dopasowujesz przedni blat (powinno wyjść bez dodatkowych kosztów). Plus wymiana zużytej kasety. Ten napęd nawet na góry się nadaje, szczególnie dla takiego kozaka jak Ty. Ja na tym w ramach sprawdzenia zaliczyłem Biskupią Kopę. Końcówkę był wpych ale na napędzie 2 x 10 też bym musiał pchać.1 punkt
-
1 punkt
-
Na codzienne dojazdy jako kieszonki/pojemnika na telefon używam paśnika przy kierownicy (tekstylny uchwyt na bidon jak to google czasem podają:-)) - budżetowy model z Decathlona Rivereside. Natomiast przy kilkudniowych wypadach ten uchwyt służy mi jako drugi uchwyt na bidon i do przewożenia pierdół (telefon, jakaś drobna kasa/karty płatnicze, batony itp.) zakupiłem sakwę/płetwę na górną rurę od Jack Pack. Całkiem nieźle się sprawdza, wodoodporna nie jest, ale w zestawie dostarczany jest pokrowiec na deszcz. Natomiast w codziennych dojazdach nie używam jej, bo irytowała mnie mocno gdy np. stoję na światłach mając górną rurę między nogami - po prostu robi się za mało miejsca między nią, a siodełkiem, aby swobodnie stać i nie dotykać klejnotami tej sakwy i jednocześnie nie mieć tyłka na siodełku.1 punkt
-
No jak fajnie nam idzie… póki co Zgody z lekką przewagą. Czekamy na głosy @mig i @Chertan Jak tak dalej pójdzie, to dopniemy sprawy organizacyjne w jeszcze w tym tygodniu…? 😲😉1 punkt
-
1 punkt
-
Zaje fajnie 👍 zazdraszczam ale tylko do jutra ,wieczorem wyruszamy ⛷️ w bardzo mocnym składzie . Miał to być koniec sezonu ale koledzy coś tam jeszcze znaleźli więc będzie....ale to na później zostawimy 😜1 punkt
-
Wytłumaczę na przykładach : 1) filmuje przejazd na zawodach jadąc wzdłuż trasy. Najprościej jest mi jechać kombinacją pług ześlizg równoległy aby kontrolować prędkość i filmować 2) postałem dłuższą chwilę, koniec imprezy, mam tylko zjechać, pług pozwala mi kontrolować prędkość nawet jak jadę po prostej na prawie dowolnym nachyleniu stoku 3) oglądam trasę na zawodach : pług plus ześlizg - inaczej będzie problem 4) zwożę 1-2 pary nart, jakiś racebag - pług i ześlizg, równolegle na plaskatym 5) zmieniam narty bądź buty - pług, żeby poczuć co i jak jest zrobione i jak ten układ pracuje 6) nic nie widzę i trochę wieje, nie znam terenu - łuki płużne 7) poza trasą dziwny śnieg i nie chcę go dociążyć - łuki płużne i tak dalej .... Każda ewolucja ma swoje zastosowanie - to jak abecadło. Pominiesz literkę i słowa wyjdą krzywo. A pług to takie A. M.1 punkt
-
1 punkt
-
Matko s córkom... znowu będę musiał w delegacje żeby se młodzież krzywdy nie zrobiła.. 😉1 punkt
-
To byłoby nas dwóch nawet do pokursowania, a napicia się też nie odmówię. Może i kobitę zabiorę, bo ryk Tadeo w logu MGM powinien swoje zrobić i zadziałać porywająco na kursantkę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Rozumiem, że prowokujesz bo jest to jazda niemal wzorcowa ale, ale, ale spóźniasz wejście na zewnętrzną, dlatego "niemal"🙂1 punkt
-
Cześć Weź się nie wygłupiaj. Porządny śmig jechany w sposób naturalny z pełna kontrola na niezłej szybkości - choć ja osobiście bardzo nie lubię sekwencji zwolnionych - zaburzają poczucie dynamiki jazdy. Mało jest takiej jazdy w prezentacjach, zazwyczaj jest wyciskany w sterylnych warunkach cięty na dużych kątach co jest znakomite dla onanizowania się przez mało ogarniętych początkujących i kończy się żonglowaniem nartami. Dobrego narciarza najlepiej poznaje się po tym jak w trakcie jazdy robi z takiej czy innej przyczyny błąd i natychmiast go koryguje powracając do rytmu i uporządkowanej pozycji w jednym skręcie. Zawsze mi się podobała i imponowała mi Twoja jazda bo jest naturalna, sylwetka jest rozluźniona a brak zbędnego, w tej sytuacji, atrybutu ochronnego czyni Cię sprawnym człowiekiem na nartach a nie grunwaldzkim rycerzem. Trzymaj się serdecznie.1 punkt
-
Król!!! a najlepsze ze nawet w butach narciarskich potrafi kierowac hehe1 punkt