Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.12.2023 w Odpowiedzi
-
Ja się reaktywowałem narciarsko, w tym sensie, że po odejściu z branży turystycznej na wiosnę 2016 roku znów wracam do pilotażu oraz nauki jazdy na nartach, przy czym na zasadach towarzyskich, hobbystycznych. Na wyjazdach z Jurasem, Jarem, Zberkiem czy Gajowym poznałem całą masę zajebistych ludzi, którzy bardzo pozytywnie wpłynęli na poprawę mojego samopoczucia oraz relacji z otoczeniem. Po mrocznych depresyjnych latach znów zaświeciło słoneczko. 🙂5 punktów
-
Od jutra oficjalny trening a w weekend polski debiut w FIS/PŚ .. uprasza się o trzymanie kciuków (za przejazd Curexa i moje zdrowie psychiczne 😉 )😉 M.4 punkty
-
Dopatrzyłem się tu lekkiej zaczepki, która w mojej opinii nie była do końca potrzebna. Zwłaszcza, że poszło to w Twoją stronę, a uważam Cię za przesympatycznego człowieka. Natomiast nie usprawiedliwia to dla mnie nazywania kogoś pajacem. Nie znam całej historii wszystkich animozji ze wszystkich forów, bo mam konto tylko na SF od dwóch lat, ale w moim odczuciu są tutaj osoby, które mocno dostawały słownie w kość jak Star czy Gabrik. Niby konfrontacja z Mitkiem jak ospa wietrzna i każdy musi przejść, żeby mieć pełnoprawne konto na SF, ale czasami zbierze się cała wataha, żeby zryć komuś beret. Ostatecznie patrząc przez pryzmat wszystkich forumowych zbiorowych wycieczek w stronę stara, uważam że gość i tak wykazuje klasę w swoich wypowiedziach. Ostatecznie też wolałbym słuchać, że jazda na nartach to coś co się Szymkom i Filomatom nie śniło, niż że jestem pajacem, kosmitą czy innym. Ale cóż homo homini lupus est. P.S. Od razu wszystkich przepraszam, że psuję wątek poradniczy o bezpieczeństwie. Bo ja i star psujemy wątki, podczas kiedy reszta kolegów tylko dokonuje wtrąceń lekko odbiegających od tematu 🙂4 punkty
-
na żadnej narcie typu SL nie wolno jechać prosto4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Byłem wczoraj wieczorem na Siglanach. Temperatura powyżej zera i na górze i na dole. Około +2 może +3 stopni. Bardzo duża wilgotność, momentalnie przez stok przechodziła mgła. Warunki śniegowe nad podziw dobre. Ludzi mało itp. Ogólnie fajna górka do treningu 🙂4 punkty
-
Cześć Wybacz kolego Mitchu, ale Twój wpis jest całkowicie niespójny. Nie chcę go całościowo oceniać ale piszesz, że lubisz szybszą jazdę a wybierasz typową nartę SL? Dziwisz się, że na narcie SL nie da się jechać nie w skręcie? Mylisz sporo pojęć a o technice jazdy - jej opisie masz niestety pojęcie słabe. Wybacz ale tak jest. Nie wiem co zamierzasz testować ale- jeżeli już - skup się na poznaniu zachowania różnych grup nart - SL, GS, Hybryda, AM - jako grupy. Wybieranie konkretnej narty na podstawie testów jeżeli nie odróżniasz nart z różnych grup - a o tym pisałeś - to trochę bez sensu jest wybieranie konkretnej narty z grupy na podstawie testu. Chętnie pomogę ale sugeruję, żebyś spokojnie uporządkował swoje pytanie a najlepiej przesłał filmik z jazdy - one najwięcej mówią. Pozdrowienia serdeczne3 punkty
-
Jadę jutro około 20 z Żor do Tyrolu, okolice Ischgl. Mam taki grafik, że jeden tydzień na nartach w Austrii a kolejny w Polsce, z przerwą na Andorrę. Mam tyrolską sezonówkę, a celem jest minimum 60 dni jazdy w sezonie.3 punkty
-
3 punkty
-
W zacytowanym tekście masz LM 005 - to opona zimowa, nie całoroczna. Blizzaków A005 w ogóle nie ma.2 punkty
-
Cześć Ale do samochodu kupuje się opony a nie buty. Nic dziwnego, że się nie spisały... Pozdro2 punkty
-
Cześć Mitchu popatrz na ptk.1: "Lubię szybszą jazdę..." i teraz: "Dla mnie to zdanie oznacza głównie, że prędkości którymi się poruszam często oscylują w granicach mojego poczucia bezpieczeństwa" i w ptk.2: "Najbardziej cenie sobie kontrole..." Sorry, jeżdżę ponad 50 lat na nartach a uczyłem pewnie ze 30 ale to są stwierdzenia sprzeczne całkowicie. Podobnie sprzeczna jest jazda szybka i narta SL. ptk.3 Jest oczywisty i naprawdę warto trochę poczytać czy pojechać na kurs - otwierają się człowiekowi oczy co to jest narciarstwo i jak wygląda porządna jazda. ptk.4 Przy jeździe siłowej i skrętach zamachowych długość narty przeszkadza. Filmik zdradzi tajemnice opisu. Pytania pomocnicze: Gdzie jeździsz najczęściej, gdzie Ci się najlepiej jeździło, jakie warunki lubisz a jakich nie. Konkretne stoki, konkretne górki. Pozdro2 punkty
-
Cześć To znakomita sprawa - a jako, że większość wymienionych znam albo chociaż poznałem - czyli widziałem/rozmawiałem z raz lub dwa - to rzeczywiście ekipa doborowa. Oby tak dalej w takim razie. Jakby co mam fajne dojście do świeżych zjazdówek, no bo to 193 cm to jednak pedalstwo. 😉 Pozdro2 punkty
-
Nie da się pogodzić tych dwóch pożądanych cech. Jak się chcę pobawić krótkimi skrętami to ubieram SL FIS 165 cm. Jak chcę jeździć szybko, dynamicznie, stabilnie ale nie na wyścigi to ubieram GS 186 cm, radius 25 m. Jak chcę zabić innych to ubieram GS FIS 193 cm, radius > 30 m. Jeśli musiałbym wybrać jedną nartę to szukałbym mastera, ale krótszego niż 186 cm. Takie 178-183 cm z radiusem rzędu 18-20 metrów. Najlepsze jakie znam to Stockli Laser GS, ale są drogie jak cholera. Jak lubisz Salomona, to bierz ich mastera na 180 cm: https://skiracecenter.pl/salomon/10288-170-s-race-gs-12-x12-tl-gw-23.html2 punkty
-
Nic nie rozumiesz, to wpisy Mitka mają nie być moderowane, tak to ma działać. A Mitek ma moderować, a jakże. Cudze. Decydować kto kolega, a kto wróg. Kto mądry niesłychanie, a kto głupi niczym but. Czego jeszcze nie rozumiesz? Chętnie wyjaśnię.2 punkty
-
u mnie spada co 10 lat o 1 oczko chociaż dzisiaj pewien młodzieniec w Livigno próbował pozbawić mnie wszystkich punktów. Na szczęście był o połowę lżejszy i ustałem uderzenie a on nie, jeszcze tylko podjechał ojciec wydzierając się "czemu k...a zajechałeś drogę dziecku !?"2 punkty
-
To się nazywa wysługa lat Janie. pozdro2 punkty
-
Michał nie prowokuj pajaca bo znowu będziemy musieli słuchać czytać wiersze, linków tysiąc itd. Po co zlej to.2 punkty
-
To jak offtopujemy i krypto reklamy walimy to się dołączę.Jak w góry to same opony często nie wystarczą. Czyli łańcuchy.Ale jak ich zakładanie trwa wieki albo jest skomplikowane/problematyczne to rzadko je się zakłada. Najczęściej jak już się ugrzęźnie, na środku drogi lub podjazdu. Dlatego szukałem czegoś szybkiego i prostego do zakładania i zdejmowania. I wybór padł (producentowi i dystrybutorowi numer konta podeślę w późniejszym terminie)na Michelin Easy Grip EVO. Za pół ceny (bo rączka torby była zerwana) nówki z Allegro (oni już numer konta mają) . "Łańcuchy" kewlarowe. Zaleta - szybkie zakładanie. Wady - torba 2 x większa niż klasyczne łańcuchy (w większych bieżnikach potencjalnie jeszcze więcej), po użyciu pewnie wypadało by przepłukać i osuszyć. Wada dyskusyjna - jak popędzi się je szybciej na gołym asfalcie to można poprzecierać, ale przecież żadnych łańcuchów nie powinno się używać na asfalcie (choć przy tych nie jest to aż tak uciążliwe ze względu na mniejszą ilość metalu i gęstszą siatkę). Kolejna wada dyskusyjna to koszt wyższy od klasycznych łańcuchów (od tych lepszych nie aż tak dramatycznie) chociaż jeszcze nie aż tak duży jak w tych sztywnych wynalazkach montowanych do śrub koła. Kolejna wada dyskusyjna to że jest dużo rozmiarów (zakres na jakie pasuje dany typ jest wąski).2 punkty
-
Też się nabrałem swego czasu na te recenzje . W sezonie letnim nie dało się jeździć na tych oponach były tak głośne że słów brakuje . Pierwszej zimy zdały egzamin ale latni okres bo był prawdziwy koszmar i w następnym sezonie reklamowałem ,reklamacja uwzględniona . Dziś leżę pod płotem bo nawet nie miałem kiedy ich wywalić ! Wróciłem do ogumienia lato i zima !2 punkty
-
Micheliny alpin to opony na których nauczyłem się, że opony zimowe w 4 sezonie są dużo gorsze niż były w 3. Teraz wymieniam zimówki zawsze po 3 sezonach i nie kombinuję. Mam na aucie kombi którym jeżdżę w góry komplet Blizaków drugi rok i nie narzekam na przyczepność. Może sprawdź geometrię zawieszenia, bo te Twoje negatywne doświadczenia są mocno zastanawiające...2 punkty
-
GS master czyli gigantka ale o skróconym w stosunku do narty z homologacją FIS promieniu. Na FISowskiej o radiusie powyżej 30m jeździ się dość ciężko, więc powstała taka odmiana nart dla dobrze jeżdżących amatorów, instruktorów czy zawodników zawodów typu puchar beskidów, które ma podobne walory trakcyjne (szybkość) ale jest o niebo łatwiejsza w sterowaniu.1 punkt
-
Dla mnie wszystko jasne. Tak jak napisałem potrzebujesz masterki z radiusem 18-20 metrów. A jaka to będzie marka to już kwestia osobistych preferencji. Każdy będzie mieć swoje zdanie. Mikoski jeździ na Stoeckli, Star na Rossignolach oraz Dynastarach, Chertan na Blizzardach. Osobiście wybrałbym Stoeckli ale tu niewątpliwie barierą jest cena. Prywatnie używam Heada, ale tych nart nie polecam bez wzrokowej oceny tego jak jeździsz, bo są raczej z tych trudniejszych, no i mają radius 25 a nie 20m.1 punkt
-
Moje buty naricarskie przemokły w czasie letniej kąpieli w Bałtyku. Na plaży też się słabo spisują, piach się wsypuje i gorąco w stopy. Chyba muszę je reklamować. Pochwaliłeś się producentowi używaniem zimowych opon latem? Trudno o głupszy pomysł.1 punkt
-
1 punkt
-
Może szkoda, ale prawdziwe Yeti 🙂 Problem jest w tym, że Pasek to jest dokładna odwrtoność auta na zimę w góry. Tutaj szukaj problemu. Jest długi, niski, ma duże zwisy, napęd tylko na przód i jeszcze masz zjechane zawieszenie. Ostatnio parkowałem w śniegu głębszym od prześwitu paska i dalej był lajt. Oblodzenia też były. W górach byłem wiele razy. Przez 2,5 sezonu nie miałem nawet jednej sytuacji żeby był jakiś kłopot z ruszeniem czy zatrzymaniem. Łańcuchów nie posiadam. Także te opony są bardzo dobre, również w warunkach zimowych. A mokre jest w PL jeszcze bardziej istotne. Przez większość czasu jeździ się właśnie po roztopach lub błocie pośniegowym. Jakbyś chciał opony typowo na srogie zimy to są modele nordyckie Np. nokian hakkapeliitta , również bez kolców, tyle że to w naszych warunkach bezsens. Co do ESP to jego wyłączanie nie ma sensu. Wyłącz co najwyżej ASR. Choć ja nawet tego nie potrzebowałem robić.1 punkt
-
Cześć, Na poczatku postu mały wstęp. Dwa lata temu miałem wypadek w wyniku którego była połamana prawa noga , kość strzałkowa i piszczelowa w kilku miejscach. Dodatkowo rozerwane więzadła stopy w wyniku urazu skretnego. Po dwóch operacjach i fizjoterapii jeżdżę na nartach w miarę komfortowo ale.... Prawa noga (podudzie i staw skokowy) są około 2 cm grubsze od lewej i pojawił sie problem z butami a konkretnie prawym butem. Uwiera mnie w miejscu gdzie kończy się język i dociska do cholewy buta ( mniej więcej w 1/3 łydki). Po godzinie jazdy noga wymaga reanimacji 🤣. czyli ściagnięcia buta i rozmasowania inaczej zaczyna drętwieć. Macie jakiś patent , coś żeby podłozyć w to miejsce?1 punkt
-
szkoda że przestałeś pisać tutaj http://kolumber.pl/photos/show/place:1775449/page:1 bo fajnie się czytało i oglądało obrazki1 punkt
-
O tym w sumie nie pisałem bo mnie nie dotyczy ale te szmaciaki też są do małego prześwitu. Jeszcze nie użyte więc zobaczymy jak im pójdzie przy najbliższej okazji. W tamtym roku strasznie się męczyłem z zakładaniem metalowych a pogoda nie sprzyjała, tu powinno być 5 min i założone.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mitku drogi, ja doceniam grzeczność twoją, tu poprosisz o milczenie, tam o opuszczenie forum, mądrość nieprzebraną takoż, celność sądów i osądów, kto ma coś, a kto nic nie ma tutaj nam do powiedzenia. Ex cathedra nauczanie, dla maluczkich zaś słuchanie, lub też słuszne połajanie jeśli nie ignorowanie. To pisałem ja, grafoman wierny, zwykle będąc bierny, ale gotów na każde zawołanie.1 punkt
-
Przecież postawa przeciw autokracji nie oznacza, że ktoś jest anarchistą... ani tym bardziej pajacem!1 punkt
-
Sam pisałeś, ze zadziałał dopiero za drugim razem czyli kłamiesz w oczywisty sposob wtedy lub teraz :-). Raczej teraz bo: >>>pierwsza z łańcuchami zabuksowałem się dokładnie w tym samym miejscu. Może w imię poprawności powinienem napisać, że konfabulujesz więc niech Ci będzie. Jeszcze raz: Taki typ ogniw służy chyba tylko po to, by ładnie wyglądał. Nie wetnie się w lód. Czekam na przyspiewke z youtuba.1 punkt
-
1 punkt
-
Jesli mowisz o moim to zadziałał, nawet jak nie miał prawa, może nie wiedział i zadziałał bezprawnie, są takie rzeczy na świecie o jakich fizjologom i migom się nie śniło.1 punkt
-
Ta na której jeździłeś jest bardzo dobra, mam na myśli e-Race. Choć jakbyś jeździł na e-Speed to powiedziałbym to samo, bo ja między nimi specjalnych różnic nie czuję. 🙂1 punkt
-
Slalomka pojedzie sama (chociaż trzeba jej baardzo nie przeszkadzać, a najlepiej pomagać) ale kręcąc slalomy, bo do tego jest przeznaczona. Bujanie się na dużym promieniu to nie jest jej przeznaczenie, chociaż się da, byle nie za szybko. A kolega chce jazdy bardziej uniwersalnej. Dlatego hybryda będzie zapewne lepsza, taka dłuższa 175-180 cm z promieniem 16-18 m. A ten krótki Zenith może ze zostać do rozjeżdżenia. A potem wypożyczalnia i kilka niezłych nart z różnych grup.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Spoko. Ja też wolę lekką nadsterowność niż podsterowność 🙂 Napisałeś, że 20 letni alpin lepszy od Blizzaka, a ja bym powiedział, że 4 letni gorszy od Blizzaka. Pisałeś też, że boisz się wyłączyć ESP, a ja korzystając z obecności śniegu wyłączam je celowo. ABS zapompował mi przez chwilę w tym sezonie tylko raz na szklance, a nie jestem jakimś dobrym kierowcą z wybitnym czuciem samochodu. U mnie opony dają radę na śniegu, choć żyjąc na północy Szwecji i jeżdżąc w puchu celowałbym w bardziej nastawione na śnieg niż na mokre. Może mamy inne odczucia, a może u Ciebie z jakiegoś powodu to faktycznie nie lepi. Nie wiem, nie znam się, poczekajmy na jakiegoś znawcę 🙂1 punkt
-
Niezła rozprawka. Oprócz Vredesteina (dizajn) rozpatrywałem Dunlop. Przypomnij na jakim aucie to testowałes. Ja liczyłem ze jak zmienię 20 letnie michelin alpin pilot (stan dobry mimo wieku na jeden sezon czyli 22tysi za 200 jak znalazł potem już się zaczęła sypać) na nowki blizzaka to bedzie szał a nie było. Wcześniej ze sezon na jakichś zastanych jeździłem niestety porywnywalnie. PS dla mnie najlepsze pod katem zużycia i pewności oraz uniwersalności były chyba michelin alpin a5 ale to już jazz, nokiany spoko tylko ścierały się, firestone twarde dość fabrycznie i z wiekiem… było kilka innych w różnych autach ale nie pomnę. Z zimowych. O letnich nie pisze. ps sprawdziłem i miałem stare zimówki Conti i Dunlop (mogę podać modele dla zainteresowanych) oprócz wspomnianych Michelin tak wiec te Bridgestone miały jako nowe być lepsze a nie są w warunkach zimowo-górskich bo jesienno-miejskich czy zimowo-autostradowych są dla mnie bardzo dobre; opinia Tomky który pisze ze jak by nie patrzeć z niższej polki Fulda jest równie dobra w górach gdy zima a nawet lepsza to widać ze za A na etykiecie za hamowanie na mokrym zapłacili gorszymi osiągami w śniegu i lodzie…1 punkt
-
Moje wrażenia są następujące: 1. W gęstym, kopnym śniegu ocena dobry plus, tylko Fulda potrafi dać nieco większą siłę ciągu. 2. Przy podjeździe pod stromą, oblodzoną górkę ocena bardzo dobra, na poziomie Fuldy. 3. Na mokrej nawierzchni ocena rewelacyjna, dużo stabilniej niż Fulda, bez aquaplaningu. 4. Na autostradzie ocena rewelacyjna, dużo ciszej i równiej niż Fulda. 5. Na suchym ocena bardzo dobra, też lepiej niż Fulda, bo ciszej oraz stabilniej, aczkolwiek tu różnice nie są duże. 6. Kultura jazdy na dużo wyższym poziomie niż Fulda. 7. Poziom hałasu generowany przez Blizzaki zauważalnie niższy, aczkolwiek znam dużo lepsze pod tym względem opony (Michelin Alpin). 8. Fulda nie wykazywała wzrostu spalania w porównaniu do letnich opon. Blizzak zużywa jakieś 0,2-0,3 litra więcej niż letnie Continentale o tym samym profilu. 9. W moim prywatnym teście wzorowanym na Auto-Bild, Blizzak otrzymał 91,5%, a Fulda 87%. 10. Z innych opon - 91,5% otrzymały letnie Conti Contact 5. 11. Tę samą ocenę co Fulda uzyskały zimowe Pirelli Cinturato Winter 2. 12. Najlepsze letnie opony na których jeździłem to Toyo Proxes R55A oraz Dunlop SP Sport Maxx RT.1 punkt
-
Ale to dalej passat 😉 Ja mam takie w Yeti i jeździ się bardzo dobrze. Ostatnio był atak zimy, głęboki śnieg, zalodzone parkingi, absolutnie zero problemów. Wyjeżdżam jak po asfalcie. Oczywiście powoli i ostrożnie, ale nawet nie pamiętam żeby mi koło zaboksowało. Może od passka dają plastikową wersję żeby było niższe spalanie i dlatego star narzeka. 😉1 punkt
-
Zapraszam na profesjonalne szkolenia narciarskie na każdym stopniu zaawansowania ,we włoskiej miejscowości Sappada w terminach luty marzec 2024 . Dobre warunki szkoleniowe mieszkalne oraz finansowe. InShot_20230306_233241925.mp41 punkt
-
Szczyrk ad 2023 12 grudzien. Czynne: 3a, i 3 i 4 reszta kiedyś tam może będzie. Mimo to kilka godzin fajnej jazdy. sam bym się tam nie wybrał ale dla towarzystwa to i cygan... itd. 3a w gęstej mgle (chmury na 1000m), ale przydaje się by nie drałować pod górę do talerzyka na Małe Skrzyczne. Podobnie w chmurach połowa trasy 3 z Małego. 4 cała poniżej mgly. Hala i powyżej - snieg zmrożony i dość twardo, 4 do Soliska lekko puszczała, ale równo i w miare twardo, nawet po południu. Wyjazd i zjazd gondolą. Raczej pustawo na trasach (raczej trasie) Fajny dzień na nartach a TadeuszaT nie widziałem już 3 lata wiec mieliśmy co gadać.... Panorama z Hali - od Czantorii, przez Soszów do Stożka, w tle Javorowy i Lysa Hora.1 punkt
-
Po co bierzesz w góry plecak lawinowy ? Przereklamowany ten sprzęt ,niewielu przeżywa po spotkaniu z lawiną, można go nie brać tak samo jak jeździć bez kasku i tak nic nie daje według Ciebie.1 punkt
-
Depilacja nie boli długo. Miałem próbę używania depilatora. Motywacja głupia, co czują kobiety, na łydce dałem radę, wyżej bez szans. Ale nie bolało długo.1 punkt