Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.12.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Ja się reaktywowałem narciarsko, w tym sensie, że po odejściu z branży turystycznej na wiosnę 2016 roku znów wracam do pilotażu oraz nauki jazdy na nartach, przy czym na zasadach towarzyskich, hobbystycznych. Na wyjazdach z Jurasem, Jarem, Zberkiem czy Gajowym poznałem całą masę zajebistych ludzi, którzy bardzo pozytywnie wpłynęli na poprawę mojego samopoczucia oraz relacji z otoczeniem. Po mrocznych depresyjnych latach znów zaświeciło słoneczko. 🙂5 punktów
-
Od jutra oficjalny trening a w weekend polski debiut w FIS/PŚ .. uprasza się o trzymanie kciuków (za przejazd Curexa i moje zdrowie psychiczne 😉 )😉 M.4 punkty
-
Dopatrzyłem się tu lekkiej zaczepki, która w mojej opinii nie była do końca potrzebna. Zwłaszcza, że poszło to w Twoją stronę, a uważam Cię za przesympatycznego człowieka. Natomiast nie usprawiedliwia to dla mnie nazywania kogoś pajacem. Nie znam całej historii wszystkich animozji ze wszystkich forów, bo mam konto tylko na SF od dwóch lat, ale w moim odczuciu są tutaj osoby, które mocno dostawały słownie w kość jak Star czy Gabrik. Niby konfrontacja z Mitkiem jak ospa wietrzna i każdy musi przejść, żeby mieć pełnoprawne konto na SF, ale czasami zbierze się cała wataha, żeby zryć komuś beret. Ostatecznie patrząc przez pryzmat wszystkich forumowych zbiorowych wycieczek w stronę stara, uważam że gość i tak wykazuje klasę w swoich wypowiedziach. Ostatecznie też wolałbym słuchać, że jazda na nartach to coś co się Szymkom i Filomatom nie śniło, niż że jestem pajacem, kosmitą czy innym. Ale cóż homo homini lupus est. P.S. Od razu wszystkich przepraszam, że psuję wątek poradniczy o bezpieczeństwie. Bo ja i star psujemy wątki, podczas kiedy reszta kolegów tylko dokonuje wtrąceń lekko odbiegających od tematu 🙂4 punkty
-
na żadnej narcie typu SL nie wolno jechać prosto4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Byłem wczoraj wieczorem na Siglanach. Temperatura powyżej zera i na górze i na dole. Około +2 może +3 stopni. Bardzo duża wilgotność, momentalnie przez stok przechodziła mgła. Warunki śniegowe nad podziw dobre. Ludzi mało itp. Ogólnie fajna górka do treningu 🙂4 punkty
-
Cześć Wybacz kolego Mitchu, ale Twój wpis jest całkowicie niespójny. Nie chcę go całościowo oceniać ale piszesz, że lubisz szybszą jazdę a wybierasz typową nartę SL? Dziwisz się, że na narcie SL nie da się jechać nie w skręcie? Mylisz sporo pojęć a o technice jazdy - jej opisie masz niestety pojęcie słabe. Wybacz ale tak jest. Nie wiem co zamierzasz testować ale- jeżeli już - skup się na poznaniu zachowania różnych grup nart - SL, GS, Hybryda, AM - jako grupy. Wybieranie konkretnej narty na podstawie testów jeżeli nie odróżniasz nart z różnych grup - a o tym pisałeś - to trochę bez sensu jest wybieranie konkretnej narty z grupy na podstawie testu. Chętnie pomogę ale sugeruję, żebyś spokojnie uporządkował swoje pytanie a najlepiej przesłał filmik z jazdy - one najwięcej mówią. Pozdrowienia serdeczne3 punkty
-
Jadę jutro około 20 z Żor do Tyrolu, okolice Ischgl. Mam taki grafik, że jeden tydzień na nartach w Austrii a kolejny w Polsce, z przerwą na Andorrę. Mam tyrolską sezonówkę, a celem jest minimum 60 dni jazdy w sezonie.3 punkty
-
3 punkty
-
W zacytowanym tekście masz LM 005 - to opona zimowa, nie całoroczna. Blizzaków A005 w ogóle nie ma.2 punkty
-
Cześć Ale do samochodu kupuje się opony a nie buty. Nic dziwnego, że się nie spisały... Pozdro2 punkty
-
Cześć Mitchu popatrz na ptk.1: "Lubię szybszą jazdę..." i teraz: "Dla mnie to zdanie oznacza głównie, że prędkości którymi się poruszam często oscylują w granicach mojego poczucia bezpieczeństwa" i w ptk.2: "Najbardziej cenie sobie kontrole..." Sorry, jeżdżę ponad 50 lat na nartach a uczyłem pewnie ze 30 ale to są stwierdzenia sprzeczne całkowicie. Podobnie sprzeczna jest jazda szybka i narta SL. ptk.3 Jest oczywisty i naprawdę warto trochę poczytać czy pojechać na kurs - otwierają się człowiekowi oczy co to jest narciarstwo i jak wygląda porządna jazda. ptk.4 Przy jeździe siłowej i skrętach zamachowych długość narty przeszkadza. Filmik zdradzi tajemnice opisu. Pytania pomocnicze: Gdzie jeździsz najczęściej, gdzie Ci się najlepiej jeździło, jakie warunki lubisz a jakich nie. Konkretne stoki, konkretne górki. Pozdro2 punkty
-
Cześć To znakomita sprawa - a jako, że większość wymienionych znam albo chociaż poznałem - czyli widziałem/rozmawiałem z raz lub dwa - to rzeczywiście ekipa doborowa. Oby tak dalej w takim razie. Jakby co mam fajne dojście do świeżych zjazdówek, no bo to 193 cm to jednak pedalstwo. 😉 Pozdro2 punkty
-
Nie da się pogodzić tych dwóch pożądanych cech. Jak się chcę pobawić krótkimi skrętami to ubieram SL FIS 165 cm. Jak chcę jeździć szybko, dynamicznie, stabilnie ale nie na wyścigi to ubieram GS 186 cm, radius 25 m. Jak chcę zabić innych to ubieram GS FIS 193 cm, radius > 30 m. Jeśli musiałbym wybrać jedną nartę to szukałbym mastera, ale krótszego niż 186 cm. Takie 178-183 cm z radiusem rzędu 18-20 metrów. Najlepsze jakie znam to Stockli Laser GS, ale są drogie jak cholera. Jak lubisz Salomona, to bierz ich mastera na 180 cm: https://skiracecenter.pl/salomon/10288-170-s-race-gs-12-x12-tl-gw-23.html2 punkty
-
Nic nie rozumiesz, to wpisy Mitka mają nie być moderowane, tak to ma działać. A Mitek ma moderować, a jakże. Cudze. Decydować kto kolega, a kto wróg. Kto mądry niesłychanie, a kto głupi niczym but. Czego jeszcze nie rozumiesz? Chętnie wyjaśnię.2 punkty
-
u mnie spada co 10 lat o 1 oczko chociaż dzisiaj pewien młodzieniec w Livigno próbował pozbawić mnie wszystkich punktów. Na szczęście był o połowę lżejszy i ustałem uderzenie a on nie, jeszcze tylko podjechał ojciec wydzierając się "czemu k...a zajechałeś drogę dziecku !?"2 punkty
-
To się nazywa wysługa lat Janie. pozdro2 punkty
-
Michał nie prowokuj pajaca bo znowu będziemy musieli słuchać czytać wiersze, linków tysiąc itd. Po co zlej to.2 punkty
-
To jak offtopujemy i krypto reklamy walimy to się dołączę.Jak w góry to same opony często nie wystarczą. Czyli łańcuchy.Ale jak ich zakładanie trwa wieki albo jest skomplikowane/problematyczne to rzadko je się zakłada. Najczęściej jak już się ugrzęźnie, na środku drogi lub podjazdu. Dlatego szukałem czegoś szybkiego i prostego do zakładania i zdejmowania. I wybór padł (producentowi i dystrybutorowi numer konta podeślę w późniejszym terminie)na Michelin Easy Grip EVO. Za pół ceny (bo rączka torby była zerwana) nówki z Allegro (oni już numer konta mają) . "Łańcuchy" kewlarowe. Zaleta - szybkie zakładanie. Wady - torba 2 x większa niż klasyczne łańcuchy (w większych bieżnikach potencjalnie jeszcze więcej), po użyciu pewnie wypadało by przepłukać i osuszyć. Wada dyskusyjna - jak popędzi się je szybciej na gołym asfalcie to można poprzecierać, ale przecież żadnych łańcuchów nie powinno się używać na asfalcie (choć przy tych nie jest to aż tak uciążliwe ze względu na mniejszą ilość metalu i gęstszą siatkę). Kolejna wada dyskusyjna to koszt wyższy od klasycznych łańcuchów (od tych lepszych nie aż tak dramatycznie) chociaż jeszcze nie aż tak duży jak w tych sztywnych wynalazkach montowanych do śrub koła. Kolejna wada dyskusyjna to że jest dużo rozmiarów (zakres na jakie pasuje dany typ jest wąski).2 punkty
-
Też się nabrałem swego czasu na te recenzje . W sezonie letnim nie dało się jeździć na tych oponach były tak głośne że słów brakuje . Pierwszej zimy zdały egzamin ale latni okres bo był prawdziwy koszmar i w następnym sezonie reklamowałem ,reklamacja uwzględniona . Dziś leżę pod płotem bo nawet nie miałem kiedy ich wywalić ! Wróciłem do ogumienia lato i zima !2 punkty
-
Micheliny alpin to opony na których nauczyłem się, że opony zimowe w 4 sezonie są dużo gorsze niż były w 3. Teraz wymieniam zimówki zawsze po 3 sezonach i nie kombinuję. Mam na aucie kombi którym jeżdżę w góry komplet Blizaków drugi rok i nie narzekam na przyczepność. Może sprawdź geometrię zawieszenia, bo te Twoje negatywne doświadczenia są mocno zastanawiające...2 punkty
-
Coś z kronikarskiego obowiązku napiszę ... A i jak będzie znany wrzucę jutro link do live. Na razie słowa magiczne to "skok" i "oficjalna sesja zdjęciowa dla FIS" 😄 ... w tym drugim przypadku na szczęście nie ja dobieram smary 😉 M.1 punkt
-
1. "Lubię szybszą jazdę" - To jest odczucie. Być może dla was prędkości które osiągam to wcale nie jest szybko. Dla mnie to zdanie oznacza głównie, że prędkości którymi się poruszam często oscylują w granicach mojego poczucia bezpieczeństwa. Po drugie, to twierdzenie opieram też na podstawie porównania z innymi na stoku. Nie jestem może demonem prędkości, ale jeżdżę po prostu szybciej niż większość. 2. Najbardziej cenie sobie kontrole i jazdę dynamiczną - to sprawia mi największą przyjemność. Lubie gdy dużo się dzieje podczas jazdy, jest fun. Na tej narcie slalomowej czułem się bardzo dobrze. 3. Być może brakuje mi pojęć do opisu jazdy - bardzo możliwe. Nie jestem ekspertem, tylko gościem, który przetestował dwie pary nart, ma jakieś odczucia względem jazdy na nich, próbuje je opisać i chciałby lepiej zrozumieć z czego te odczucia wynikają, a następnie zakupić nartę najlepiej pasującą do swojego stylu/możliwości. Dlatego przyszedłem na forum, żeby swoje odczucia przerobić z waszą pomocą na wiedzę przydatną w zakupie nowych nart. Nie posiadam niestety sensownego filmiku z jazdy. 4. Na bazie waszych wpisów upewniam się, że narty Slalomowe to nie koniecznie musi być najlepszy wybór. Aaaale poprzednio wybrałem narty all-around (wspomniane Salomon S/max 8 ) i się nie spisały. Być może to kwestia modelu? Być może jesteście w stanie zadać mi jakieś pytania pomocnicze w celu lepszego zrozumienia się wzajemnie?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Moje buty naricarskie przemokły w czasie letniej kąpieli w Bałtyku. Na plaży też się słabo spisują, piach się wsypuje i gorąco w stopy. Chyba muszę je reklamować. Pochwaliłeś się producentowi używaniem zimowych opon latem? Trudno o głupszy pomysł.1 punkt
-
1 punkt
-
Może szkoda, ale prawdziwe Yeti 🙂 Problem jest w tym, że Pasek to jest dokładna odwrtoność auta na zimę w góry. Tutaj szukaj problemu. Jest długi, niski, ma duże zwisy, napęd tylko na przód i jeszcze masz zjechane zawieszenie. Ostatnio parkowałem w śniegu głębszym od prześwitu paska i dalej był lajt. Oblodzenia też były. W górach byłem wiele razy. Przez 2,5 sezonu nie miałem nawet jednej sytuacji żeby był jakiś kłopot z ruszeniem czy zatrzymaniem. Łańcuchów nie posiadam. Także te opony są bardzo dobre, również w warunkach zimowych. A mokre jest w PL jeszcze bardziej istotne. Przez większość czasu jeździ się właśnie po roztopach lub błocie pośniegowym. Jakbyś chciał opony typowo na srogie zimy to są modele nordyckie Np. nokian hakkapeliitta , również bez kolców, tyle że to w naszych warunkach bezsens. Co do ESP to jego wyłączanie nie ma sensu. Wyłącz co najwyżej ASR. Choć ja nawet tego nie potrzebowałem robić.1 punkt
-
1 punkt
-
Heee byłem tydzien temu na rozpoczęciu sezonu i stwierdziłem, że za słabo się oceniłem stąd teraz te 6.5 😉1 punkt
-
1 punkt
-
Zmawiamy się na wyjazd w okolicach lutego marca: Mikoski, Chertan i kilku kolegów. Na pewno jakiś termin uda się zgrać. Może być też tak, że zostanę na kilka kolejnych tygodni w Austrii, w zależności od tego ile będzie osób o podobnych planach jak ja. Jaro ma 4 busy i wszystko będzie zależeć od logistyki. Jeśli zostałoby powiedzmy 8 osób to cały bus na miejscu pozostanie. Ja mam jeździć dużym Masterem, bo tam się zmieszczą moje narty na 186 oraz 193 cm nawet w pokrowcu na 203 cm. 😀1 punkt
-
szkoda że przestałeś pisać tutaj http://kolumber.pl/photos/show/place:1775449/page:1 bo fajnie się czytało i oglądało obrazki1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć Bo Tomku Drogi, różnicę charakterów i uwielbienie dla anarchii bym ścierpiał ale kolega jest jednym z niewielu ludzi do których pisałem, że o coś proszę... i zawsze mnie zlewał bo musiał się odezwać choć nie miał nic do powiedzenia. ostatnio stosunki były poprawne ale znowu pojechał z nieuzasadniona prowokacją w sprawie kasków przywołując mnie zupełnie bez sensu, więc .... Nie używamy słów niecenzuralnych. Pozdro1 punkt
-
1 punkt
-
Oglądałem z odtworzenia bo musiałem wymienić sterownik w kominku przed wyjazdem. Bennett pogodził Kilde i Odermata 🙂 . A boa cóż, nie znam, za to z kolegą, byłym już BOA jutro zaczynamy sezon 😊.1 punkt
-
Jesli mowisz o moim to zadziałał, nawet jak nie miał prawa, może nie wiedział i zadziałał bezprawnie, są takie rzeczy na świecie o jakich fizjologom i migom się nie śniło.1 punkt
-
Napisz do Jara albo przez What's Up albo zwyczajnie zadzwoń, bo on na skiforum wchodzi raz na kwartał.1 punkt
-
Piotrek, nie pamiętasz już, że czerwone same jadą, byle by im w tym nie przeszkadzać. A najlepiej podparte żółto-zielonymi gaciami. 😀 Co do slalomek to przesadziłeś, dobra jedzie sama, byle by jej nie przeszkadzać. Przykładowo taka jak poniżej (testowałem, świetnie jeździ a w dodatku ma piękny czerwony kolor):1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Znajdziesz na miejscu bez żadnego problemu. Kilka minut rozmowy i będziesz wiedział czy to właściwa osoba. Większość ma dobre przygotowanie pedagogiczne i wiedzą jak podejść do młodego człowieka. W końcu to ich chleb i słabi nie utrzymają się na rynku pracy. Korzystałem w zeszłym roku z usług pani Honoratki dla córki. Wyślę Ci numer telefonu na priv. A ładnych paręnaście lat temu syna wdrażał ś.p. pan Jurek. To był prześwietny gość! Młody był pod jego wrażeniem długi czas i przestrzegał wytycznych jak dekalogu. Powodzenia.1 punkt
-
Tu jest porównanie obu opon: https://www.opontest.pl/vs/michelin-crossclimate-2/michelin-crossclimate-plus/ Odnośnie porównania z Fuldą, to nie wiem jaki miałeś model, więc ciężko mi się odnieść.1 punkt
-
A to ciekawe bo ja jeżdżę na takich z powodzeniem od 5 lat. Choć chyba "plus" nie "2". Fakt, przebiegi roczne niewielkie, ok. 10 tys. km. W deszczu OK, na śniegu średnie, ale nie gorsze od zimowych Fuld, które wcześniej używałem. Te kaskowe dyskusje wracają cyklicznie i powtarzają się te same argumenty włącznie z nauką. 🙂 O jednym warto pamiętać, o czym wspomniał Wujot. Typowy kask narciarski nie chroni przed wstrząśnieniem mózgu. Ani go nie osłabia. No chyba że się rozleci na kawałki przyjmując cześć energii. Na pewno chroni przed guzem. 🙂 Od zeszłego roku jeżdżę w kasku i nie narzekam na niego. Ma swoje zalety. A dlaczego zacząłem na starość w nim jeździć? Bo stałem się bardziej przesądny. 🙂 Starzy ludzie tak mają. 🙂1 punkt
-
Moje wrażenia są następujące: 1. W gęstym, kopnym śniegu ocena dobry plus, tylko Fulda potrafi dać nieco większą siłę ciągu. 2. Przy podjeździe pod stromą, oblodzoną górkę ocena bardzo dobra, na poziomie Fuldy. 3. Na mokrej nawierzchni ocena rewelacyjna, dużo stabilniej niż Fulda, bez aquaplaningu. 4. Na autostradzie ocena rewelacyjna, dużo ciszej i równiej niż Fulda. 5. Na suchym ocena bardzo dobra, też lepiej niż Fulda, bo ciszej oraz stabilniej, aczkolwiek tu różnice nie są duże. 6. Kultura jazdy na dużo wyższym poziomie niż Fulda. 7. Poziom hałasu generowany przez Blizzaki zauważalnie niższy, aczkolwiek znam dużo lepsze pod tym względem opony (Michelin Alpin). 8. Fulda nie wykazywała wzrostu spalania w porównaniu do letnich opon. Blizzak zużywa jakieś 0,2-0,3 litra więcej niż letnie Continentale o tym samym profilu. 9. W moim prywatnym teście wzorowanym na Auto-Bild, Blizzak otrzymał 91,5%, a Fulda 87%. 10. Z innych opon - 91,5% otrzymały letnie Conti Contact 5. 11. Tę samą ocenę co Fulda uzyskały zimowe Pirelli Cinturato Winter 2. 12. Najlepsze letnie opony na których jeździłem to Toyo Proxes R55A oraz Dunlop SP Sport Maxx RT.1 punkt
-
Zapraszam na profesjonalne szkolenia narciarskie na każdym stopniu zaawansowania ,we włoskiej miejscowości Sappada w terminach luty marzec 2024 . Dobre warunki szkoleniowe mieszkalne oraz finansowe. InShot_20230306_233241925.mp41 punkt
-
Dwóch moich kolegów zawdzięcza życie temu że mieli kask. Jeden wpadł z całym impetem w metalowy słupek koło wyciągu - kask się złożył na pół, a doktorzy w szpitalu we Włoszech chcieli ten kask odkupić na pamiątkę. Doszło do krwiaka, ale nie trwałego uszkodzenia mózgu. Drugi przypadek był taki, że człowiek schodził po śliskich schodach do kibla i rąbnął na plecy. Szczęśliwie miał założony kask i w niego trafił tyłem głowy. Bez niego pewnie by nie wyszedł cało. Jak chodzi o moje doświadczenia, to w grudniu 2007 roku mocno pizłem na trasie FIS w Val d'Isere i od tamtej pory zawsze jeżdżę w kasku.1 punkt