Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 30.10.2023 w Odpowiedzi
-
6 punktów
-
U początkującego COM jest pomiędzy BOS. Tzn, pomiędzy ich stopami , które są szeroko rozstawione aby utrzymać się w balansie. U osoby zaawansowanej COM, musi być w środku nowego skrętu przed przekroczeniem lini spadku stoku. Wpływa na to dużo rzeczy , między innymi Toppling. COM znajduje się w obrębie naszych bioder a to jest niestety najcięższa cześć naszego ciała. Tak Adam , nakręcił ładny filmik. I jestem dużo mądrych rzeczy. Jeżeli ktoś chce próbować z nowymi trendami technicznymi , to radzę pod okiem doświadczonego instruktora. Jak właśnie Adam. Inaczej można nabawić się złych nawyków a to kończy się bólem kolan czy pokrywanymi ścięgnami. Najlepiej zorganizować warsztaty narciarskie. Aby się lepiej doszkolić. Porozmawiajcie z Adamem i z innymi instruktorami i napewno coś zorganizujecie . W kraju czy może nawet w Alpach? Może was odwiedzę 🙂 Dla przykładu, w tym sezonie, Ofca trawel organizuje wyjazd do Kanady na szkolenia ze mną i Heli Ski . Myśle ze jak by byli chętni to można by coś zrobić w Europie . Zobacz na zdjęcie COM, w środku nowego skrętu , przed linia spadku stoku. Pozdrowienia3 punkty
-
Nie wiem , jak dużo jeździsz na inline skates, ale poślizg jest. Szczególnie jak się jest na stromym stoku i szybkość jest za dużo do promienia skrętu . Jak wiemy , konsystencja śniegu zmienia się podczas jazdy , wiec aby cały czas zachować prawidłowy kat platformy nasz staw skokowy cały czas podświadomie czy instynktownie pracuje I reguluje nasza postawę . Osoby , które maja za ciasne buty narciarskie i nie czuja pracy stawu skokowego dużo tracą na technice jazdy na nartach. Tak, mam książki Rona , i je czytałem. Nie wiem czy pamiętasz , ale w czasach prostych nart, instruktor składał kijki w krzyż i pokazywał kat prosty. Pokazywał , jego zachowanie , podczas jazdy, aby się nie odchylać . To kat platformy w pozycji przód / tył. My omawiamy na boki. Nie bez powodu, łańcuszek kinetyczny zaczyna się od ruchu stopami. Pamiętaj, ze obciążenie i ruch kolan , pozwolą ci skręcić narty. Ale czy to jest najbardziej efektowna jazda techniczna ? Zostawiam to tobie do zastanowienia się , podczas jazdy na nartach w tym sezonie . Pozdrowienia2 punkty
-
1 punkt
-
Rowy od ratraka jak w Czarnej Górze:D a śniegu malutko. Raczej nikogo w tym miejscu nie rzucało więc nie był to problem.1 punkt
-
Wg mnie to nie smarowanie albo nie tylko smarowanie. Dół był mega podkręcony - ilość bramek musiała się zgadzać. Na płaskim podkręcone więc slalomista Schrarz nadrobił 🙂 Co nie zmienia faktu że Odermatt kozacko wyglądał na ściance. Jak ja żałuje że nie jeździ Hirscher - co to byłaby za walka. Liczę że jednak Brathen wróci bo w GS liczyłem głównie na niego na walkę z Odermattem. Mam nadzieję że związek ustąpi a Lucas trochę też stonuje z tym prawem do wolności. Kiedyś Henryczek chciał koniecznie mieć kask redbulla i było bardzo podobnie. Szkoda transmisji 1 przejazdu ale podobno Maryna podobnie jak w drugim przejeździe zrobiła babola przed ścianką. Na ściance było całkiem całkiem w drugim. Ogólnie widać że mało treningu u zawodników. Wszyscy podobno stłoczeni na Piztal i tłuką obok siebie.1 punkt
-
Cześć Sorry za lakoniczność poprzedniego postu. Trochę dalej ale lepszy śnieg, bardziej zróżnicowane trasy, stoki do ogarnięcia przez dzieci na różnym poziomie, wyciągi krzesełkowe ale i talerzykowe, bardzo edukacyjne. Chyba lepsze ceny i jakieś karnety rodzinne zawsze były. Więcej możliwości w okolicy: Polana Sosny, Słowacja itd. Pozdro1 punkt
-
Nie rozważałem pytania jaka narta jak trzyma i która bardziej tylko kiedy, pod jaki obciażeniem zaczyna trzymać.1 punkt
-
1 punkt
-
Bo tak było 😉 , zimnica taka, że aż zęby dzwoniły, ale być nad morzem i nie wybrać się na plażę nie wypadało .1 punkt
-
Tutaj masz , oczym ja mówiłem. Narty z wiosny . Skates , są z wczoraj . Zobacz na ruch stopami i co on robi z pozycja kolan. FullSizeRender.MOV1 punkt
-
Jeżeli według ciebie o trzymaniu narty decyduje wyłącznie jej sposób obciążenia a owo obciążenie uzyskujesz tylko poprzez ruch kolan w dół do środka skrętu to czy mógłbyś to zaprezentować ? Daj filmik z twoja jazda gdzie to jest widoczne . Pozdrowienia1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dzisiaj zaczyna z kolegą kolejny rajd tym razem w Hiszpanii, legendarnym autem , startują w kategorii samochodów zabytkowych.1 punkt
-
Pasja mojej córki zajmuje mi garaż i cześć podwórza 😁 razem z zięciem dłubią ciągle przy starych autach . Ale są i wyniki 👍 to z soboty.1 punkt
-
Cześć Dla mnie skitouring nie jest i nie będzie nigdy "ostatecznym celem" ale z pewnością tego typu umiejętności poruszania się w górach na nartach tak w podejściu jak i w zjeździe, bez szlaku, czasami/często w terenie typowo wysokogórskim są moim zdaniem najwyższą formą narciarskiego wtajemniczenie a jednocześnie najpierwotniejszą. Pozdro1 punkt
-
Faktycznie prędkość i zdecydowanie przeważnie bardzo pomagają. Niestety po drugiej stronie jest rosnące ryzyko poważnych obrażeń. Na przykład można pojechać zdecydowanie w szreni, tyle tylko, że podczas upadku wpadamy jak między potłuczone szkło. Pocięcie spodni to może być bardzo łagodna kara. Podobnie jest z jazdą zagrożoną kamieniami czy pieńkami drzew. Przy pewnym doświadczeniu uderzenie od spodu narty nie powinno robić większego wrażenia ale aż do momentu gdy nam wypnie nartę. Ale jest to wskazanie do wyższego prowadzenia dziobów. Bo o ile uderzenie od dołu, jak wspomniałem powinno skutkować szybkim przejściem na drugą nartę i szybkim sprowadzeniem narty na śnieg to uderzenie centralnie przodem wypina tył. Skutkiem może być utrata zębów. W ogóle na freeride jesteśmy zdecydowanie bardziej zagrożeni upadkiem na przód. W każdym razie kontrola toru na małej prędkości to podstawa. Ważne jest też aby widzieć linię jazdy daleko w przód - niejako myśleć o wiele bardzie strategicznie jak w normalnym narciarstwie. To zresztą jest duży problem bo jednocześnie trzeba bardzo uważnie obserwować bliższe otoczenie aby wyłapać czy czegoś nie ma pod śniegiem i bieżącą linię. Dla mnie to jest czasem największa trudność jazdy offpiste - konieczność obserwacji na trzech dystansach równocześnie. Mam wrażenie, że głowa mi się gotuje. Dosłownie.1 punkt
-
Cześć He he - Nie tyle wyjdzie ile tak po prostu jest. Dynamika nie oznacza gwałtowności czy miotaniny, zwłaszcza w narciarstwie. "Na szybkości" jazda jest po prostu łatwa a już w niesterylnych warunkach osiągnięcie pewnego minimum prędkości jest warunkiem powodzenia a do tego potrzeba trochę odwagi ale i doświadczenia w jeździe delikatnej. Miękkość jest na nartach podstawą. Mario w sposób obrazowy opisuje pewne niuanse techniczne niezbędne do jazdy poza trasą ale jak się spokojnie zastanowisz to po prostu musisz porządnie technicznie jeździć i tyle. Świadomość wyważenia czy też "prowadzenie ciała rękami" to po prostu podstawy techniczne jazdy w ogóle a nie tylko jazdy free. Do tego dochodzi perfekcyjny śmig w każdym aspekcie tej ewolucji - od delikatnego płynięcia po skoczny gdzie element jazdy praktycznie nie występuje. Pozdrowienia1 punkt