Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.06.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Na MTB łatwiej się zmęczyć i ma szerszą kierę więc łatwiej kogoś trafić?!?! 🤣 Swoją drogą po nowelizacji, to nawet jak jest ciąg pieszo-rowerowy to nie wolno jechać asfaltem, więc nie powinna dziwić obecność szos na ścieżkach, skoro ludzie mają szanować zasady...4 punkty
-
Bo może taki mają w stajni? Ja mam trzy, to który mam wybrać? A generalizowanie, że rowerzyści na droższym sprzęcie to kombinatorzy rozpychający się łokciami (w domyśle złodzieje), może świadczyć co najwyżej o jakichś kompleksach. Debile zdarzają się w każdej grupie. Ps. a możesz mi wyjaśnić dlaczego ścigasz się z każdym napotkanym szosowcem? Pisałeś o tym wiele razy. Co chcesz tym ludziom udowodnić i jaka jest różnica w zapierdalaniu na rowerze szosowym a na mtb na zatłoczonych ścieżkach rowerowych?4 punkty
-
To oczywiste, przecież dobry rower szosowy swoje kosztuje, więc mogą sobie pozwolić na niego tylko kombinatorzy rozpychający się łokciami. To ta sama grupa ludzi co jeżdżący w górach na ebike, tyle, że po szosie.4 punkty
-
Droczę się. W Warszawie jeżdżę po DDR tylko kawałek od Ochoty do Ronda Daszynskiego. Czasami jadę do domu rowerem, ale dojazd DDR z Ronda Daszynskiego do Zabranieckiej to koszmar. Wszyscy ci ściganci na mtb czy elektrycznych hulajnogach, którzy mają wewnętrzny przymus, aby na każdych światłach ustawiać się jako pierwsi, a później trzeba ich omijać, bo się wloką. Czuję się bezpieczniej na zwykłej drodze niż na DDR. A na drogach publicznych nauczyłem się jeździć co najmniej w śladzie prawego koła samochodów. Jak jeździłem za blisko krawężnika, to zawsze znalazł się jakiś idiota w samochodzie wyprzedzający na trzeciego i spychający mnie do rowu czy na pobocze. Na czerwonym też nie przejeżdżam.3 punkty
-
Cześć Wygrać nie chcę,... to znaczy chcę ale jestem realistą i wiem, że nie mam na to najmniejszych szans. Trochę za dużo lat, trochę za krótko jeżdżę, nie mam przeszłości zawodniczej ani środków na zbudowanie/dobranie optymalnego setupu na każdy wyścig a to są podstawowe warunki aby w ogóle o tym myśleć. Natomiast pokonanie własnych czasów - tak to ma dla mnie duże znaczenie. Było sporo podjazdów, na których dwa lata temu nawet nie dojechałem do połowy a teraz poszły ze średniej tarczy co jest bardzo dużym progresem. Ewka jechała w takiej imprezie po raz pierwszy i wbiła się w środek stawki dziewczyn co już jest sporym sukcesem tym bardziej, że nikomu nic nie wymawiając (nie czyta chyba) była jedną ze starszych uczestniczek. Jest jednak tak, że na rowerze w tego typu jeździe liczy się technika i psychika w powiązaniu z wytrzymałością co gdzie wiek nie gra aż takiej roli. Pozdro3 punkty
-
Bo o to w tej imprezie chodzi, gdzie amatorzy startują nawet z zawodnikami. Jest impreza otwarta dla wszystkich chętnych. Parę osób walczy o zwycięstwo - część chce tylko przejechać, część pobić własny rekord. Dla Ewy szacunek za start i przejechanie całej trasy o własnych siłach. Wynik mało istotny, bo i grupa startowa mała. Nie umniejszam faktu wyniku, tylko sam start jak widać jest tylko dla twardzielek. Technika i psychika pozwala Wam to przejechać, także wystarczająca siła i kondycja. Co do wieku - to się nie zgadzam z Tobą. Jeśli chodzi o samo ukończenie - to zgoda, ma mniejsze znaczenie - jeśli chodzi o wynik - to już tak. Niestety czasu się nie da zatrzymać, wydolność, zdolność regeneracji a także siła i wytrzymałość spada. Możemy to jedynie spowolnić, ale nie zatrzymać. Ty widzisz u siebie progres, bo stosunkowo od niedawna się tym zajmujesz tak powiedzmy na "poważnie", ale gdybyś to robił od dziecka, zauważył byś spadek. pozdrawiam2 punkty
-
2 punkty
-
Cze Czyli jak ktoś jest biedny (gorzej sytuowany) to pewnie jest alkoholikiem, więc nie powinien dostać zgody na prowadzenie jakichkolwiek pojazdów aby wyeliminować statystyczne ryzyko? Nie wspominam już o budowlańcach - bo przecież to oczywiste, że wszyscy z nich piją na potęgę. Ludzi małych też trzeba by eliminować, obligatoryjnie są złośliwi, bo się im serce w gównie macza. Trzeba zabronić tym wszystkim grupom łączyć się w pary, aby ten łańcuch przerwać? pozdrawiam2 punkty
-
Mitku Być może mają takie same podejście do życia jak Ty, mają jeden rower do wszystkiego - a że to szosa.... pozdrawiam2 punkty
-
Piotrek Bo to są kilkudniowe tripy. Mitek startuje - to wie i ma sprawdzone w praktyce, jemu pasuje, może mógłby nieco zmienić - ale nie chce. Przy Twoim zapotrzebowaniu na paszę, to pewnie na takim dystansie musiałbyś zabrać przyczepę z jedzeniem, najlepiej dwuosiową z podajnikiem, bo byś więcej stał niż jechał 😉 pozdrawiam btw. Mitek chce to z Ewa przejechać, a nie wygrać, może pobić własny rekord i nic więcej. Sam przejazd takiego dystansu jest godny podziwu sam w sobie.2 punkty
-
To niepodważalne... ale powiedz mi dla czego ludziom którzy na codzień są kierowcami samochodów gdy tylko przesiądą sie na rower włącza sie tryb debila.....ludzie nagminnie łamią przepisy normujące ruch drogowy - i potrafią sie jeszcze stawiać... wprowadziłbym chętnie obowiązek posiadania karty rowerowej bo rowerzyści nie znają przepisów ruchu drogowego dotyczących poruszania sie jednośladem.2 punkty
-
Z moich doświadczeń wynika, że zestawy naprawcze do opon/dętek to podstawa. Jak jeździsz na mleku to nabój, uszczelniacz, mleko albo dętka, łatki, pompka. No i łyżki. Reszta to sprawa mocno dyskusyjna. Przede wszystkim narzędzia w multitoolach to są pseudonarzędzia. Jak będziesz coś większego musiał odkręcić to i tak tego nie zrobisz. Narzędzie musi mieć swój wymiar i wagę. Natomiast skuwacz i spinka przydałaby mi się raz (akurat nie zabrałem) i zaoszczędziłaby mi 2 godz. dymania. Raz złamałem hak ale wtedy spojrzałem na mapę, podwiązałem flaki, dopchnąłem rower na przełęcz i dojechałem grawitacyjnie pół kilometra od dworca. Nie wysnułem z tego wniosku, że hak też trzeba wozić. Raz złamała mi się sztyca, byłaby to bardzo wredna okoliczność tyle tylko, że wujek G. pokazał, że w pobliskim miasteczku jest serwis rowerowy, podjechałem i cała strata to był kwadrans czasu plus drugie tyle niewygodnej jazdy. Ogólnie jestem zwolennikiem starannego serwisu i przygotowania w domu i sam oprócz dętek (na dłuższych wyjazdach mam dwie) mam ten skuwacz (bo jest mały i skuteczny) i spinki. Bardziej, moim zdaniem, przydałby się awaryjny drugi telefon. Nie mniej jednak gdybym jechał na daleką wyprawę w miejsce gdzie serwisu nie będzie to jednak coś bym zabrał.1 punkt
-
Tak się zastanawiam, czy to wożenie narzędzi, to nie relikt dawnych czasów? Mam cały komplet (pompkę, multitool ze skuwaczem, kombinerki, uszczelniacz i kołki do opon, czasem też dętkę i łyżki) Do tej pory, nie użyłem ani razu. Inna sprawa, że jak coś sie realnie popsuje to i tak sobie z tym nie poradzę.1 punkt
-
Kiedyś brałem udział w pieszym ultra i zmieściłem się do plecaka 9L i w sumie 3,5kg. Waga łączna plecaka z 2L wody i prowiantem. Po prostu na trasie uzupełniałem zapasy. Wszystkie sklepy/schroniska miałem wcześniej zaplanowane a dystanse miedzy nimi wyliczone. Takie podejście pozwolilo mi przekroczyć granice własnych możliwości. Moim zdaniem Mitek jest dużo mocniejszy niż pokazują wyniki i może osiągnąć lepszy rezultat.1 punkt
-
Rozpięcie łańcucha ze spinkami jest dziecinnie proste i nie wymaga dedykowanych do tego narzędzi. Wystarczą zwykle szczypce, kombinerki czy obcęgi. Do zapięcia spinek wystarczy trochę siły w rękach i żadne narzędzia nie są potrzebne. Trudniej jest z łańcuchem tradycyjnym, tu już przydaje się rozkuwacz do łańcucha.1 punkt
-
1 punkt
-
Te szczypce są właśnie dla Ciebie! Bo nawet niepełnosprawny nieogar tym da radę lewą ręką. Łańcuch z spinką dogadasz w serwisie.1 punkt
-
Tak ma, więc jakiś totalnych rewolucji się nie zrobi. Nawiasem mówiąc łańcuch też bez żadnych problemów można zmieniać, wystarczy założyć rozpinane ogniwo a do niego nabyć szczypce dwupozycyjne (zarówno do rozpinania i zapinania). Łańcuch nie jest dodatkowym kosztem bo to część zużywalna.1 punkt
-
Cze A łańcuch ? Nie znam się więc pytam - ma on chyba jakiś określony zakres zębatek które może obsłużyć? Czy też jest to obojętne? Nie będę zmieniał, ale "Warto rozmawiać" 🙂 . pozdrawiam ps. Ja ostatnio na prostej przy wietrze w plecy wykręciłem 49,6 km/h (wg. Wahoo), na szczęście droga się skończyła bo już puchłem 😉 , ale rower szedł jak burza.1 punkt
-
Twarde przełożenia bardzo przydają się także na zjeździe (niezbyt stromym) aby dokręcić. Ostatnie najczęściej tak wykorzystuję, jeszcze jak jest wiatr w plecy, czy jak się spieszę. Fajne jest to, że przy jednym blacie z przodu można go przed jazdą wymienić pod temat. To dosłownie 4 śruby do odkręcenia/przykręcenia. Myślę aby jeszcze kupić 32 zęby.1 punkt
-
Jak chcesz sobie zobaczyć jak wygląda ta trasa to zajrzyj na https://trasy.depcore.pl/ tam odszukaj Andrzejówkę kliknij na zieloną linię pętli. Otworzy Ci się skrócona metryczka, na jej dole możesz pobrać gpx albo kliknąć opis. Te 40 fot i komentarze to jest bardzo, bardzo skrócony ogląd... ale jako całość mimo wszystko daje pojęcie co można spotkać. Objazd pętli był pewnie ze 4 lata temu, ZUL od tego czasu zniszczyły parę fragmentów drogi (to wiem). Nowa ekipa strefy miała dokonać inwentaryzacji i być może niezbędnych korekt trasy. Albo wymusić naprawę. Jeśli coś się zmieniło to wrzucę aktualniejszy gpx.1 punkt
-
1 punkt
-
Szymek, a tak mi się przypomniało. Czy chodzisz w nich tak jak jeździsz na nartach? Bo jak tak, to może nie przewidzieli że większość czasu ktoś w nich może tyłem chodzić. Bo pięty całe? pozdrawiam serdecznie1 punkt
-
Cześć Jasne Marek, oczywiście. Dodam jeszcze - co jakoś pominąłem a jest równie ważne (jeżeli nawet nie najważniejsze) to fakt poznawania przy okazji naprawdę znakomitych ludzi oraz zwykłej fajnej zabawy. My jesteśmy dość kontaktowi a to owocuje kupą znajomości, fajnych rozmów i zwykłej sympatycznej zabawy nawet wtedy gdy jesteś cały usmarowany błotem czy zakurzony - zabawa jeszcze większa. No mówię Ci jak sobie przypomnę Rybelka, który coś tam kupował ze śmiechem w sklepie będąc cała, łącznie z twarzą w takich szaroburych solnoziemnych zaciekach to ... no po prostu - O TO CHODZI! Może to mało ambitnie wygląda bo usmarować się błotem i zapocić można wszędzie ale w takich warunkach ma to wyjątkową wartość. 🙂 Pozdro1 punkt
-
Michał Mam dwustronne bez platform, jeździłem ale nie chcę. Dla mnie uciążliwe w mieście (bo trzeba non stop odpinać, przypinać - jak to ruchu miejskim), przy moim słabym poziomie jazdy grawitacyjnej w lesie - niebezpieczne, bo wywrotki są i pewnie jeszcze długo będą. Długie dystanse robię rzadko, zazwyczaj są to 40-60km kółka - a tutaj to marginalne znaczenie, bo część asfaltem, a część różnymi drogami, więc nie przeszkadza mi aż tak bardzo. pozdrawiam1 punkt
-
Większość ( zdecydowana) rowerzystów, poza małolatami ma prawo jazdy. Skłaniałbym się do zdania Witka. To te same osoby które odwalają kaszane w samochodach. Tyle ze tam to mniej widać. Jadą w kolumnie i jakoś to leci.1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć Dość dziwne te Wasze opory przed akceptacją faktów. Jeżeli jakieś zjawisko się powtarza czy też jest po prostu nagminne to dlaczego mu zaprzeczać? Nie ja podnosiłem związek - status finansowy-chamstwo ale niestety również daje się on zauważyć w wielu wypadkach. Jestem rowerzystą, spędzam na rowerze bardzo dużo czasu, to moja obecnie największa pasja ale... nie przeszkadza mi to jednak zauważać, że większość ludzi poruszających się na rowerach w moim mieście (celowo nie nazywam ich rowerzystami bo nimi nie są) to banda bezmyślnych idiotów, poruszających się bez żadnych zasad, bez poszanowania innych, bez szacunku dla siebie nawet. I tyle. Kolesie i koleżanki na szosach to też niezły temat. Zawsze mnie zastanawia na przykład jaki jest sens brania takiego roweru i zapierdalania na nim w centrum miasta po najbardziej zatłoczonych ścieżkach rowerowych, kto to wyjaśni? Pozdro1 punkt
-
Nie pisałeś o statystyce, tylko o rozpychaniu łokciami przez ludzi których stać na więcej. Wystarczająco długo już żyje, aby odróżnić stereotyp od rzeczywistości. Jak jadę na szosowce, to każdy rowerzysta z naprzeciwka też na szosowce unosi dłoń w geście pozdrowienia. Może więcej uprzejmości na drodze czy szlaku zamiast uprzedzeń.1 punkt
-
Mitku, ale tak to wygląda. Startujesz w wyścigu a pakujesz sie na piknik. Jeszcze tylko browarów w plecaku brakuje 😉 Ja się na razie mieszczę do małej torby na kierownicę i na górze ramy. Zabieram narzędzia, apteczkę, kurtkę, drugie rękawiczki, długą koszulkę, sporo żarcia i 1.5 litra wody (butelka w koszyku). Sprawdza się to w terenie i plecak nie jest niezbędny. Jak bym mial jeszcze takie torby jak Ty, to juz na kilkudniowe tripy starczy.1 punkt
-
Piotrze nie zachowuj się jak betonowy kloc. Żeby było śmieszniej, plecak ma nawet Radek Gołębiewski, który ma rekordy we wszystkich ultra w których jechał. Wiezie w nim zakupy i w miarę spożycia (jadąc!!!) przekłada to co zostaje do kieszeni a plecak - to właściwie taka torba na jedno ramię po przekątnej z materiału - chowa do kieszeni. Zresztą podejrzewam, że jakbym skorzystał z Twoich rad to czas jazdy i skuteczność byłyby znacznie gorsze bo bym plecaka cały czas szukał. 🙂 Pozdro1 punkt
-
Cześć ??? Marek, oprócz tego trójkąta resztę mam na rowerze zawsze. Czy to jest potrzebne - oczywiście nie. Czy sensowne..? Z mojego punktu widzenia tak bo na długim dystansie nie czuję różnicy, taką mam filozofię treningu. 😉 🙂 - poważnie daje to efekt - wierz mi. Tak rogi są dość popularne i pomagają w długich dystansach przy zmianie chwytu. Mam chyba dwa czy trzy komplety ale do żadnych jak na razie nie nabrałem zaufania ale rozmawiałem na ten temat z paroma osobami, które wiedzą o co chodzi i mam jakieś pomysły w tej kwestii, czekam jednak bo są też inne pomysły. Pozdro1 punkt
-
A co do rzeczy ma środek ciężkości roweru? Plecak jest najbliżej środka ciężkości rowerzysty a to on jest decydujący. Obwieszając rower zwiększasz radykalnie jego moment bezwładności przez co musisz takiego klocka przerzucać pod sobą. Ludzie jeżdżą z plecakami bo to pozwala lepiej panować nad rowerem i torem jazdy. I na pewno nie zahaczysz plecakiem o gałęzie. No chyba. że jakimś wyprawowym. Natomiast sakwy na kole to dramatyczne utrudnienie (haczenie i odległość od środka ciężkości).1 punkt
-
Tu też jest dobry podjazd dla Mitka, równe nachylenie przez wiekszość trasy: https://pjammcycling.com/climb/9.Mauna-Loa-Bike-Ride1 punkt