Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.03.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Myśmy lokalnie też jednak sezonu nie skończyli, wbrew temu, co niedawno pisałem. Byłem przekonany, że narty na kołek, ale jednak dzisiejszy warun nie mógł się zmarnować. A tak prosiłem @Marcos73, że litościwie mnie zabrał pod pachę. I przy okazji zapoznałem kolejnego sympatycznego człeka dotychczas znanego z wirtuala, @Lexi 🙋‍♂️. Byliśmy, olaboga, w Białce Tatrzańskiej. W ogóle syf, słońce, mróz, 8 cm świeżego, miękko, a pod spodem twardo, cisza, mało ludzi i dwóch Marków w stereo na krześle. Więc jeżeli ktoś będzie twierdził, że w Białce są tłumy, to mu zarzucę kłamstwo w żywe oczy. Na tzw. FIS i pobocznych bywało, że ani człeka nie było, żodyn nie jechał, żodyn! A myśmy się wybujali na tych niebieskich łąkach za wszystkie czasy. Narty nie zawsze chciały jechać, chłopaki nawet poszli nasmarować i niby było lepiej, ale w sumie nie wiem. Miałem się okazję karnąć na Kastle RX12SL i gdyby mi zakleili oczy, to nie odróżnilbym od moich Blizzardów SRC (no były nieco ostrzejsze). Taka sobie przyjazna narta slalomowa. Dzięki chłopy za wypaśny dzień i jednak jeszcze nart na kołek nie wieszam.
    9 punktów
  2. wczoraj miałem przyjemność wraz z @bruner odwiedzić Czarną Górę - być może po raz ostatni w tym sezonie. Ludzi ilość symboliczna, czynne A i B, przy czym na A warunki już nieciekawe, zatem jeżdziliśmy B. Narty z lamusa wyjęte - felki RC 175 i dynki SL FIS dobrze się sprawdziły, a podłoże świetne - na wierzchu troszkę świeżego śnieżku, a pod spodem mocno twardo. Jazda bardzo przyjemna, a przy braku ludzi można było i szerzej i wąsko i jak noga podała 😄 Wróciłem z bananem na gębie jak rzadko!!!!
    4 punkty
  3. Manewry narciarskie oczywiście byli... 🙂
    3 punkty
  4. I tak trzymaj.... dzięki za wspólne nartownie i rozmowy kanapowe... Tak sobie myśle że za wcześnie odpuściliśmy "6"-kę... boska jazda w puchu - jak na Białke nie do podrobienia... cały dzień zresztą niezwykły... WIELKIE DZIĘKI... .. a warun jak warun .. z MarkamiTM .. jest gwarantowany.. 🙂
    3 punkty
  5. Ale Mitek już napisał co było do napisania. Sama pozycja jest niezła, nieco ją usztywnia nieruchome trzymanie rąk, daje to pewien balans, ale z drugiej strony utrudnia zacieśnianie skrętu, o którym pisze Mitek, nawet ruch ręki pod koniec skrętu mający imitować wbicie kijka spowoduje jeszcze dodatkowe wygięcie tułowia i dociążenie narty dolnej z pogłębieniem skrętu, a przy okazji nada dynamiki samej jeździe. Nogi fajnie zgięte, wejście na krawędź przyzwoite, dokręcenia skrętu nieco tylko brakuje. Jak to określał @filinator ma to być uczucie, jakby pomiędzy ręką zewnętrzną i biodrem była piłka, a narciarz ma ją zgniatać łokciem/ramieniem, ale nie samym ruchem ramienia, ale tułowiem, przybliżając bark do kolana. W ten sposób jeszcze zwiększa się kąt zakrawędziowania, narta się wygina, a potem jest odpuszczenie narty (daje małego lub większego kopa, trzeba się przemieścić nieco na pięty) i przekrawędziowanie (które @macok robi fajnie), ze stopniowym ponownym pogłębianiem pozycji (piłka).
    3 punkty
  6. Lekarz przepisał jazde lewym pasem na pustej drodze 😉 ?
    3 punkty
  7. Panowie nadaje się na Czarny Groń 👍 za rok może wbijać 😁 kolego nie będę się czepiać jest prawie Ok. Więcej luzu i zabawy jazdą.
    3 punkty
  8. Cze A ja bym poznał, Twoje się odpinają podczas jazdy. Reasumując dywagacje nt. nastawów, tabelki to można w 4 litery wsadzić. Ludziów więcej w jedynej otwartej knajpie niż na stokach. Białczańska klientela nie przszkadzała dzisiaj. 6-ka rano - rewelacja. Pojeżdżone. Blisko 40km zjazdów w Białce to zakrawa na rekord Guinnessa. Szkoda że Labas wymiękł, mógłby liznąć nieco techniki. pozdrawiam ps. Ale to nie koniec, została jeszcze wisienka na torcie.
    2 punkty
  9. W Łodzi jest duże rondo turbinowe. To najsensowniejszy typ ronda bo pozwala na bezkolizyjne zjazdy. Jest doskonale oznakowane, ale tępy lud i tak nie ogarnia. We wrocku za to wszędzie pchają pachołki, także trzeba dodatkowo uważać na takie utrudnienia. Tutaj mają chcyba cały zespół planistów, którzy pracują tylko nad tym, jak uprzykżyć życie kierowcom. Rowerzystę akurat dużo trudniej zauważyć. Lepiej przepuścić auto, które nie ma pierwszeństwa niż się połamać. Ty trafisz do szpitala, a on co najwyżej mandat dostanie.
    2 punkty
  10. Najważniejsze, weź dobrego instruktora (IW) i nich Cię nauczy techniki. Na priv mogę Ci wysłać nazwiska. Czytanie porad tutaj mijają się z celem. Większość jeździ na Twoim poziomie lub niższym a Ty masz już różne nawyki, które trudno będzie wyeliminować. Jazda jest niezła, ale bardzo chaotyczna. Na plus, że trzymasz ślad cięty i jednak podjeżdżasz pod górkę. Gorzej początek skrętu. Za szybko chcesz zmienić krawędź, przechylasz się na wewnętrzną. robisz też wykrok. Możliwe, że te błędy częściowo są efektem naśladowania kogoś z youtube. Odpuść takie kombinacje, jedynie generują złe nawyki.
    2 punkty
  11. No nie taka była moja intencja, po prostu być może złośliwy za kółkiem stwierdził, że zrobi chamówę jeszcze raz. Takie indywidua niestety jeżdżą.
    2 punkty
  12. Z jednej strony sporo się wybudowało, z drugiej knajpa tuż przy stoku jest zamknięta od dobrego sezonu, a apartamenty Lola (duży żółty budynek widoczny na kamerkach)wystawione na sprzedaż od jesieni 2022.
    2 punkty
  13. Mówisz o kamolach na wyrównanej nartostradzie.
    2 punkty
  14. Ski Arena nie składa broni:
    2 punkty
  15. Cześć Wydłużenie skrętu będzie raczej zwiększało prędkość. Myślę, że chodziło Ci o zmniejszenie promienia skrętu tzw. podkręcenie, bo to jest rzeczywiście element kontroli prędkości w długim skręcie. No to u Ciebie tego nie widać. /w skręcie jesteś dość statyczny. Przyjmujesz dość szybko układ jaki sobie wymyśliłeś jako fajny (zaznaczam, że ten układ wcale nie jest zły) i statycznie w nim pozostajesz do momentu przekrawędziowania. Nie ma aktywnego podkręcenia czyli aktywnej fazy sterowania. To zresztą rzecz niełatwa - nie wiem czy nie najtrudniejsza we współczesnej technice. Pozdro
    2 punkty
  16. Już mrozi i sypie znowu. Zima wróciła do Tyrolu na całego! W weekend kolejne dwa dni porządnych opadów śniegu 🙂
    2 punkty
  17. Jeżeli ktoś ma chwilkę to poproszę o analizę mojej jazdy. Podczas zjazdu starałem się skupiać na mocnym ugięciu kolan, wkładaniu kolan w środek skrętu i dociążaniu języka dolnej narty. Starałem się też stosować technikę "flexed release". VID-20230328-WA0002.mp4
    1 punkt
  18. Ćwiczyliście pozycje zjazdową coby przez ten "płaskowyż" (w środku stoku) sie przebić jakoś.. 🙂
    1 punkt
  19. Tia, wygląda jak byśmy wiatry puszczali żeby te nieliczne chmury rozwiać, a i narty jakoś się pomieszały czy co?
    1 punkt
  20. Cześć Nie możemy podesłać tutoriala i... prośba: Mogę z Tobą pogadać o technice bo coś tam wiem ale ostatni raz używamy jakiegoś sieciowego slangu dla leszczy OK? To tyle co dotyczy zasad. Co dotyczy jazdy zaś to piszesz o tym samym co ja tylko nie znasz mechaniki skrętu stąd niezrozumienie - nauka z tutoriali jakichś kosmitów. Ty robisz dokładnie to co napisałeś - zostajesz na krawędzi. To powoduje, że skręt ciągnie się ale się nie zacieśnia - a o tym mówimy. Aby się zacieśniał musisz aktywnie dociążać krawędź poprzez obniżanie pozycji tym szybsze im mniejszy promień chcesz osiągnąć. U Ciebie jest zapoczątkowanie i wejście w ustalony układ .... koniec. Brakuje aktywnego sterowania więc narta skręca tylko na początku a później sunie na promieniu. Kiedyś tam zacieśni ale wcześniej się przestarszysz i wrzucisz w ześlizg. Pozdro
    1 punkt
  21. W Pieninach, ferie, wakacje, weekendy, istny koszmar.
    1 punkt
  22. Porównując jabłko do jabłka - zobacz, jak rozwinięta jest infrastruktura narciarska w polskim vs czeskim Parku Narodowym w Karkonoszach, zapraszam szczególnie do weryfikacji Harrachov vs Szklarska.
    1 punkt
  23. Mi przez wydłużenie skrętu chodziło o pozostanie na krawędzi aż zacznę jechać poziomo, albo nawet trochę pod górkę. To jest metoda kontroli prędkości w carvingu, którą znam i starałem się tutaj zastosować. Tej waszej metody nie znam, możecie podesłać jakiś tutorial? @Jan Nie wiem nic o La Grave, do L2A można zjechać ale śnieg leży tylko na trasie i jest mokry.
    1 punkt
  24. Broń Boże coli, toż to jest profanacja zacnego trunku. Przestrzegam tej zasady jako świętej i nienaruszalnej.
    1 punkt
  25. Zacny trunek w dobrej cenie. Znam. Uprasza się nie dodawać żadnego świństwa typu cola czycuś ... Można schłodzić, można z lodem, można nie - zawsze fajna. Jest też odmiana z ciemną etykietą, bardziej / lekko dymna - doskonała. Jest też jakaś ,,ruby '' z wzlatującą kurką - nie polecam.
    1 punkt
  26. Passaty mają zezwolenie na jazdę lewym pasem.
    1 punkt
  27. Kolega pisze w drodze do Szklarskiej, no chyba że Szklarska została anektowana przez Zjednoczone Królestwo 😄 , to nie dosłyszałem pytania 😉 .
    1 punkt
  28. Generalnie masz rację, że w Parku Narodowym przyroda nieożywiona jest pod kontrolą. Z tym, że całkiem sporo drzew zostało wcześniej wyciętych pod budowę Karkonosza. ON powinien współpracować z Parkiem i vice versa. Bo Szklarska bez porządnego systemu naśnieżania i wyrównania tras [krzaczory i kamienie] zawsze będzie czekać na metr i więcej białego, żeby otworzyć podstawowe trasy. ON to rozwój gospodarczy, nowe miejsca pracy, usługi hotelowo-gastronomiczne, wypożyczalnie i instruktorzy.
    1 punkt
  29. przy ruchu lewostronnym oczywiste - kolega pisze z Wielkiej Brytanii
    1 punkt
  30. Dokładnie o to mi chodziło.
    1 punkt
  31. oczywiście - w Parku Narodowym kamole też są pod ochroną
    1 punkt
  32. Ja wszystko rozumiem, jestem dość tolerancyjny. Ino, to zdjęcie robiła moja 9 letnia córka.
    1 punkt
  33. Jak byliśmy z Jurasem w Austrii to saunowaliśmy się na waleta. Analogicznie w ten sam sposób zaliczaliśmy śnieżnego orła. Pomimo obaw o odmrożenie, krioterapia wackowi nie zaszkodziła. 😀
    1 punkt
  34. Ale wcale szybko tu nie jedziesz. Przynajmniej w mojej percepcji, nie mówiąc już o Mikoskim;-) Osobiście wolę mocniej dociąć i pojechać krótszym za to bardziej dynamicznym skrętem. Nie jestem mistrzem tłumaczenia, musiałbym Ci to pokazać w realu.
    1 punkt
  35. Starałem się pojechać czysto na krawędziach, więc wydłużenie skrętu jest chyba jedyną metodą, by wytracić prędkość? Stok wbrew pozorom był dosyć stromy (taka typowa czerwona).
    1 punkt
  36. Dzięki za odpowiedzi! Tak jak napisałeś @Marcos73, kładę rękę na śniegu żeby upewnić się, że jestem dostatecznie nisko. Za pewne jest to niepotrzebne i tak jak napisałeś ciągnie bark w dół. Mam jeszcze 3 dni w Les Deux Alpes, postaram się poprawić:)
    1 punkt
  37. Te promocje lub raczej moja słabość mnie wykończą 🤪 nie poznacie mnie przyszłym sezonie jak wszystko się dobrze poskłada
    1 punkt
  38. To chyba zrozumiałe że zadaniem Parku Narodowego jest ochrona przyrody i krajobrazu a nie jego dewastacja.
    1 punkt
  39. To tez pokazuje, ze KPN skutecznie blokuje rozwój narciarstwa. Kilka lat temu była akcja rozbijania większych kamieni na Loli, po latach nowe zaczęły wyłazić i sytuacja robi się jak na Kasprowym: jak nie spadnie 2m białego, to nie otworzą.
    1 punkt
  40. Dziecko robiło, karmiłem je wtedy... ps poręczny iPhone mini
    1 punkt
  41. Cześć Zatrzymałem go po chwili na prostej i koleś był po prostu przerażony, przepraszał i mówił, że prawo jazdy ma. Nie pojmuje jak mógł je dostać. Samochodem jeszcze łatwiej zabić niż na nartach... Pozdro
    0 punktów
  42. nie dalej jak tydzień temu Tesla na ukraińskich numerach, skręcając w prawo zajechała mi drogę na ścieżce dla rowerów. Zatrzymałem się na jej drzwiach
    0 punktów
  43. Tylko te z 20tego wieku....
    0 punktów
  44. Może ceny za wysokie? Szklarska z ego co pamiętam zawsze była dość droga, a od tego czasu wybudowano sporo apartamentów i konkurencja wzrosła.
    0 punktów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...