Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.03.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Myśmy lokalnie też jednak sezonu nie skończyli, wbrew temu, co niedawno pisałem. Byłem przekonany, że narty na kołek, ale jednak dzisiejszy warun nie mógł się zmarnować. A tak prosiłem @Marcos73, że litościwie mnie zabrał pod pachę. I przy okazji zapoznałem kolejnego sympatycznego człeka dotychczas znanego z wirtuala, @Lexi 🙋♂️. Byliśmy, olaboga, w Białce Tatrzańskiej. W ogóle syf, słońce, mróz, 8 cm świeżego, miękko, a pod spodem twardo, cisza, mało ludzi i dwóch Marków w stereo na krześle. Więc jeżeli ktoś będzie twierdził, że w Białce są tłumy, to mu zarzucę kłamstwo w żywe oczy. Na tzw. FIS i pobocznych bywało, że ani człeka nie było, żodyn nie jechał, żodyn! A myśmy się wybujali na tych niebieskich łąkach za wszystkie czasy. Narty nie zawsze chciały jechać, chłopaki nawet poszli nasmarować i niby było lepiej, ale w sumie nie wiem. Miałem się okazję karnąć na Kastle RX12SL i gdyby mi zakleili oczy, to nie odróżnilbym od moich Blizzardów SRC (no były nieco ostrzejsze). Taka sobie przyjazna narta slalomowa. Dzięki chłopy za wypaśny dzień i jednak jeszcze nart na kołek nie wieszam.9 punktów
-
wczoraj miałem przyjemność wraz z @bruner odwiedzić Czarną Górę - być może po raz ostatni w tym sezonie. Ludzi ilość symboliczna, czynne A i B, przy czym na A warunki już nieciekawe, zatem jeżdziliśmy B. Narty z lamusa wyjęte - felki RC 175 i dynki SL FIS dobrze się sprawdziły, a podłoże świetne - na wierzchu troszkę świeżego śnieżku, a pod spodem mocno twardo. Jazda bardzo przyjemna, a przy braku ludzi można było i szerzej i wąsko i jak noga podała 😄 Wróciłem z bananem na gębie jak rzadko!!!!4 punkty
-
3 punkty
-
I tak trzymaj.... dzięki za wspólne nartownie i rozmowy kanapowe... Tak sobie myśle że za wcześnie odpuściliśmy "6"-kę... boska jazda w puchu - jak na Białke nie do podrobienia... cały dzień zresztą niezwykły... WIELKIE DZIĘKI... .. a warun jak warun .. z MarkamiTM .. jest gwarantowany.. 🙂3 punkty
-
Ale Mitek już napisał co było do napisania. Sama pozycja jest niezła, nieco ją usztywnia nieruchome trzymanie rąk, daje to pewien balans, ale z drugiej strony utrudnia zacieśnianie skrętu, o którym pisze Mitek, nawet ruch ręki pod koniec skrętu mający imitować wbicie kijka spowoduje jeszcze dodatkowe wygięcie tułowia i dociążenie narty dolnej z pogłębieniem skrętu, a przy okazji nada dynamiki samej jeździe. Nogi fajnie zgięte, wejście na krawędź przyzwoite, dokręcenia skrętu nieco tylko brakuje. Jak to określał @filinator ma to być uczucie, jakby pomiędzy ręką zewnętrzną i biodrem była piłka, a narciarz ma ją zgniatać łokciem/ramieniem, ale nie samym ruchem ramienia, ale tułowiem, przybliżając bark do kolana. W ten sposób jeszcze zwiększa się kąt zakrawędziowania, narta się wygina, a potem jest odpuszczenie narty (daje małego lub większego kopa, trzeba się przemieścić nieco na pięty) i przekrawędziowanie (które @macok robi fajnie), ze stopniowym ponownym pogłębianiem pozycji (piłka).3 punkty
-
3 punkty
-
Panowie nadaje się na Czarny Groń 👍 za rok może wbijać 😁 kolego nie będę się czepiać jest prawie Ok. Więcej luzu i zabawy jazdą.3 punkty
-
Cze A ja bym poznał, Twoje się odpinają podczas jazdy. Reasumując dywagacje nt. nastawów, tabelki to można w 4 litery wsadzić. Ludziów więcej w jedynej otwartej knajpie niż na stokach. Białczańska klientela nie przszkadzała dzisiaj. 6-ka rano - rewelacja. Pojeżdżone. Blisko 40km zjazdów w Białce to zakrawa na rekord Guinnessa. Szkoda że Labas wymiękł, mógłby liznąć nieco techniki. pozdrawiam ps. Ale to nie koniec, została jeszcze wisienka na torcie.2 punkty
-
W Łodzi jest duże rondo turbinowe. To najsensowniejszy typ ronda bo pozwala na bezkolizyjne zjazdy. Jest doskonale oznakowane, ale tępy lud i tak nie ogarnia. We wrocku za to wszędzie pchają pachołki, także trzeba dodatkowo uważać na takie utrudnienia. Tutaj mają chcyba cały zespół planistów, którzy pracują tylko nad tym, jak uprzykżyć życie kierowcom. Rowerzystę akurat dużo trudniej zauważyć. Lepiej przepuścić auto, które nie ma pierwszeństwa niż się połamać. Ty trafisz do szpitala, a on co najwyżej mandat dostanie.2 punkty
-
Najważniejsze, weź dobrego instruktora (IW) i nich Cię nauczy techniki. Na priv mogę Ci wysłać nazwiska. Czytanie porad tutaj mijają się z celem. Większość jeździ na Twoim poziomie lub niższym a Ty masz już różne nawyki, które trudno będzie wyeliminować. Jazda jest niezła, ale bardzo chaotyczna. Na plus, że trzymasz ślad cięty i jednak podjeżdżasz pod górkę. Gorzej początek skrętu. Za szybko chcesz zmienić krawędź, przechylasz się na wewnętrzną. robisz też wykrok. Możliwe, że te błędy częściowo są efektem naśladowania kogoś z youtube. Odpuść takie kombinacje, jedynie generują złe nawyki.2 punkty
-
No nie taka była moja intencja, po prostu być może złośliwy za kółkiem stwierdził, że zrobi chamówę jeszcze raz. Takie indywidua niestety jeżdżą.2 punkty
-
Z jednej strony sporo się wybudowało, z drugiej knajpa tuż przy stoku jest zamknięta od dobrego sezonu, a apartamenty Lola (duży żółty budynek widoczny na kamerkach)wystawione na sprzedaż od jesieni 2022.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć Wydłużenie skrętu będzie raczej zwiększało prędkość. Myślę, że chodziło Ci o zmniejszenie promienia skrętu tzw. podkręcenie, bo to jest rzeczywiście element kontroli prędkości w długim skręcie. No to u Ciebie tego nie widać. /w skręcie jesteś dość statyczny. Przyjmujesz dość szybko układ jaki sobie wymyśliłeś jako fajny (zaznaczam, że ten układ wcale nie jest zły) i statycznie w nim pozostajesz do momentu przekrawędziowania. Nie ma aktywnego podkręcenia czyli aktywnej fazy sterowania. To zresztą rzecz niełatwa - nie wiem czy nie najtrudniejsza we współczesnej technice. Pozdro2 punkty
-
Już mrozi i sypie znowu. Zima wróciła do Tyrolu na całego! W weekend kolejne dwa dni porządnych opadów śniegu 🙂2 punkty
-
Jeżeli ktoś ma chwilkę to poproszę o analizę mojej jazdy. Podczas zjazdu starałem się skupiać na mocnym ugięciu kolan, wkładaniu kolan w środek skrętu i dociążaniu języka dolnej narty. Starałem się też stosować technikę "flexed release". VID-20230328-WA0002.mp41 punkt
-
Ćwiczyliście pozycje zjazdową coby przez ten "płaskowyż" (w środku stoku) sie przebić jakoś.. 🙂1 punkt
-
Tia, wygląda jak byśmy wiatry puszczali żeby te nieliczne chmury rozwiać, a i narty jakoś się pomieszały czy co?1 punkt
-
Cześć Nie możemy podesłać tutoriala i... prośba: Mogę z Tobą pogadać o technice bo coś tam wiem ale ostatni raz używamy jakiegoś sieciowego slangu dla leszczy OK? To tyle co dotyczy zasad. Co dotyczy jazdy zaś to piszesz o tym samym co ja tylko nie znasz mechaniki skrętu stąd niezrozumienie - nauka z tutoriali jakichś kosmitów. Ty robisz dokładnie to co napisałeś - zostajesz na krawędzi. To powoduje, że skręt ciągnie się ale się nie zacieśnia - a o tym mówimy. Aby się zacieśniał musisz aktywnie dociążać krawędź poprzez obniżanie pozycji tym szybsze im mniejszy promień chcesz osiągnąć. U Ciebie jest zapoczątkowanie i wejście w ustalony układ .... koniec. Brakuje aktywnego sterowania więc narta skręca tylko na początku a później sunie na promieniu. Kiedyś tam zacieśni ale wcześniej się przestarszysz i wrzucisz w ześlizg. Pozdro1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Porównując jabłko do jabłka - zobacz, jak rozwinięta jest infrastruktura narciarska w polskim vs czeskim Parku Narodowym w Karkonoszach, zapraszam szczególnie do weryfikacji Harrachov vs Szklarska.1 punkt
-
Mi przez wydłużenie skrętu chodziło o pozostanie na krawędzi aż zacznę jechać poziomo, albo nawet trochę pod górkę. To jest metoda kontroli prędkości w carvingu, którą znam i starałem się tutaj zastosować. Tej waszej metody nie znam, możecie podesłać jakiś tutorial? @Jan Nie wiem nic o La Grave, do L2A można zjechać ale śnieg leży tylko na trasie i jest mokry.1 punkt
-
Broń Boże coli, toż to jest profanacja zacnego trunku. Przestrzegam tej zasady jako świętej i nienaruszalnej.1 punkt
-
Zacny trunek w dobrej cenie. Znam. Uprasza się nie dodawać żadnego świństwa typu cola czycuś ... Można schłodzić, można z lodem, można nie - zawsze fajna. Jest też odmiana z ciemną etykietą, bardziej / lekko dymna - doskonała. Jest też jakaś ,,ruby '' z wzlatującą kurką - nie polecam.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kolega pisze w drodze do Szklarskiej, no chyba że Szklarska została anektowana przez Zjednoczone Królestwo 😄 , to nie dosłyszałem pytania 😉 .1 punkt
-
Generalnie masz rację, że w Parku Narodowym przyroda nieożywiona jest pod kontrolą. Z tym, że całkiem sporo drzew zostało wcześniej wyciętych pod budowę Karkonosza. ON powinien współpracować z Parkiem i vice versa. Bo Szklarska bez porządnego systemu naśnieżania i wyrównania tras [krzaczory i kamienie] zawsze będzie czekać na metr i więcej białego, żeby otworzyć podstawowe trasy. ON to rozwój gospodarczy, nowe miejsca pracy, usługi hotelowo-gastronomiczne, wypożyczalnie i instruktorzy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja wszystko rozumiem, jestem dość tolerancyjny. Ino, to zdjęcie robiła moja 9 letnia córka.1 punkt
-
Jak byliśmy z Jurasem w Austrii to saunowaliśmy się na waleta. Analogicznie w ten sam sposób zaliczaliśmy śnieżnego orła. Pomimo obaw o odmrożenie, krioterapia wackowi nie zaszkodziła. 😀1 punkt
-
Ale wcale szybko tu nie jedziesz. Przynajmniej w mojej percepcji, nie mówiąc już o Mikoskim;-) Osobiście wolę mocniej dociąć i pojechać krótszym za to bardziej dynamicznym skrętem. Nie jestem mistrzem tłumaczenia, musiałbym Ci to pokazać w realu.1 punkt
-
Starałem się pojechać czysto na krawędziach, więc wydłużenie skrętu jest chyba jedyną metodą, by wytracić prędkość? Stok wbrew pozorom był dosyć stromy (taka typowa czerwona).1 punkt
-
Dzięki za odpowiedzi! Tak jak napisałeś @Marcos73, kładę rękę na śniegu żeby upewnić się, że jestem dostatecznie nisko. Za pewne jest to niepotrzebne i tak jak napisałeś ciągnie bark w dół. Mam jeszcze 3 dni w Les Deux Alpes, postaram się poprawić:)1 punkt
-
Te promocje lub raczej moja słabość mnie wykończą 🤪 nie poznacie mnie przyszłym sezonie jak wszystko się dobrze poskłada1 punkt
-
To chyba zrozumiałe że zadaniem Parku Narodowego jest ochrona przyrody i krajobrazu a nie jego dewastacja.1 punkt
-
To tez pokazuje, ze KPN skutecznie blokuje rozwój narciarstwa. Kilka lat temu była akcja rozbijania większych kamieni na Loli, po latach nowe zaczęły wyłazić i sytuacja robi się jak na Kasprowym: jak nie spadnie 2m białego, to nie otworzą.1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć Zatrzymałem go po chwili na prostej i koleś był po prostu przerażony, przepraszał i mówił, że prawo jazdy ma. Nie pojmuje jak mógł je dostać. Samochodem jeszcze łatwiej zabić niż na nartach... Pozdro0 punktów
-
nie dalej jak tydzień temu Tesla na ukraińskich numerach, skręcając w prawo zajechała mi drogę na ścieżce dla rowerów. Zatrzymałem się na jej drzwiach0 punktów
-
0 punktów
-
Może ceny za wysokie? Szklarska z ego co pamiętam zawsze była dość droga, a od tego czasu wybudowano sporo apartamentów i konkurencja wzrosła.0 punktów