Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zawsze można poprosić kolegów o pomoc .. M. received_1226142847982126.mp4
    5 punktów
  2. Cześć Mam wrażenie, że tutaj popełniasz pewien błąd w założeniach. Na miękkim śniegu w którym narty zapadają się trzeba jechać delikatnie dozując siły, które na narty wywierasz. Pamiętaj, że każdej akcji towarzyszy reakcja i gdy pancernie odciążasz to skutkiem jest również solidniejsze dociążenie nart a tu chodzi o to aby narty nie zapadały się, nie orały podłoża tylko jechały po powierzchni. Prędkość nie jest tu problemem bo śnieg Cię skutecznie wyhamowuje. No i wtedy też każda rotacja - a odciążasz po to żeby rotować - powoduje opieranie się nart o zwały śniegu o z kolei zmusza do siłowej jazdy wyrywania nart ze śniegu itd. Tak więc na takim śniegu raczej delikatnie i z dziobami skierowanymi w dół, unikamy przesuwania bocznego nart, a prędkość wykorzystujemy do rozbijania luźnego śniegu. klucz to miękkość kolan oraz wykorzystywanie sił, które stwarza nierówny teren a więc czytanie stoku i odciążanie bierne. Pozdrowienia z Nowym Rokiem PS. Czego nie miałem? 🙂
    3 punkty
  3. Załączony film wyjaśnia ładnie kontrolę szybkości w karwingu na stoku, o wzrastającej stromiźnie. Ponieważ wtedy jest najtrudniej kontrolować szybkość. Komentarz jest w języku angielskim, więc go przetłumaczę, zanaczając czas, w którym się pojawia. Czas w min. i sek., np. 1,45 – minuta czterdzieści pięć sekund. 1,00 – Kris jedzie po stoku płaskim, który się robi coraz bardziej stromy. 1, 45 - Na największej stromiżnie Kris ma dwie opcje – defensywną(hamulec) lub ofensywną(gaz). 2,00 – Kris wybrał hamulec(ześlizg) 2,25 – Kris hamuje ześlizgiem. To nie jest carving ! 3,10 – Kris postanawia jechać ofensywnie 3,18 – Jedzie ofensywnie karwingiem. Po skręcie narty na krawędziach jadą poziomo, szybkość maleje. Taka jazda nazywa się szybką, ale wolną linią(długą). 4,36 – Teraz się jeździ szybko, szybką linią(najkrótszą). Która daje największą stabilność zawodnika. Pierwsza część skrętu jest pokonana obrotem nart(pivot), praktycznie bez kontaktu ze śniegiem. Narty w tym obrocie ustawione są pod pewnym kątem do śniegu. 4,46 - 5,35 - Czarny, lodowy stok w Austrii. https://www.youtube.com/watch?v=1IDwoN_fdJA
    2 punkty
  4. Jako, że to moja ostatnia relacja w tym roku, Życzę Wam wszystkiego Naj w nadchodzącym 2023. Metra śniegu pod nartami, pełnych portfeli, tanich karnetów, dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności. Dziś otwieraliśmy stok, nawet uprzejmi Ratownicy udostępnili nam prawa pierwszego zjazdu, za co serdecznie im dziękujemy. Strasznie wiało, miejscami wiatr nas niemalże zawracał. Dół stoku trzyma się dobrze, góra coraz słabsza. Kto rano wstaje, temu puste bramki się daje. Objazd i dół stoku trzyma się dobrze. Góra puszcza. Ratownicy poprawiają siatki, rozstawiają zabezpieczenia, oznaczają miejsca niebezpieczne. U nas robi to raczej obsługa danej stacji narciarskiej.
    2 punkty
  5. W ofercie Tylicza sympatyczna nowość czyli Centrum testowe Nordica .. dla chętnych spróbowania różnych kombinacji sprzętowych miejsce godne uwagi.. lokalizacja : po drodze z Krynicy do Tylicza. (Telemarkowego sprzętu nie mają 😉 ) M.
    2 punkty
  6. Wczoraj odwiedziłem Bieszczad.ski. U nas ciepło, wszędzie trudne warunki, a oni mają grubą bazę, więc z rana jest fajnie. Śnieg miękki, równo, fajna jazda, dużo ćwiczeń z NW żeby po ,,wysoko,, razu ,,złapała,, stara wewnętrzna i poprowadziła łuk skrętujako nowa zewnętrzna. Zajawke złapałem że wtedy pojawiaja sie fajna odśrodkowa. Potem stok się zrobił trudny. Śnieg bardzo ciężki, że mimo mocnego odciążenia czasem łapało mi piętki. To jak sądzę mój błąd bo spanikowany nierównościami stoku chciałem zniwelować prędkość obracając na siłę narty zamiast dać im pojechać swoje.... Doszlo zmęczenie, granica bezpieczeństwa... Pass. Do domu. Fajna jazda.
    2 punkty
  7. ... na problem miękkiego, mokrego na plusie śniegu i zakopujących się w nim nart jest jakaś rada ... problem można szybko zredukować o 50% ;). Pozdrawiam, M. IMG_9350_001.mp4
    1 punkt
  8. Sezon wczoraj rozpoczęty w Bałtowie. Ale czy rozpoczęty czy niezakończony to ciężko powiedzieć bo w takich samych warunkach kończyłem poprzedni. Śnieg mokry, plastelinowaty ale jeszcze nie płynący. Pierwsze kroki ciężkie ale z każdym zjazdem coraz lepiej. Do 14 warunki całkiem przyjemne. Potem większy ruch i snowboardu zrobiły bałagan w dole krzesełek. Na górze miejscami śnieg przemieszany z piachem ale bez przetarć na wylot i dało się omijać.
    1 punkt
  9. Po co kask jak tematem jest miękki śnieg, ze zacytuje klasyka https://www.facebook.com/watch/?v=1971686703084331 co się panu może w śniegu stać miękkie to białe...
    1 punkt
  10. Hehe pojęcia nie mam.... Ale fajna jazda .... I o takie jazdy mi chodzi.
    1 punkt
  11. Racja i nie. Wszystko zależy od psychiki. Jak masz waleczny nastrój to taka orka na ugorze plus odrobina szczęścia skutkują pozytywnie. Ale jak czujesz się nieswojo to nie ma co cisnąć na siłę, zjechać raz czy dwa i do domu, góry poczekają narty też a dwie sprawne nogi przydadzą się na przyszłość. Ja pamietam jak w lekkiej zadymce katowałem Stoh z samej góry miękkie nawiane na lodzie od połowy tyczki z juniorami za przyzwoleniem bo oni kończyli. Innym razem zjechałem jakoś w kwietniu Lolą słownie raz pani nie chciała mnie puścić samego na górę lód i wiatr szukać trza było miejsc do skrętu. Po zjeździe dumny ze żyje i jestem w jednym kawałku do auta i do domu. Podobnie na CzG jakaś nocna odhaczylem po ciemku z księżycem czarna zamknięta powtórzyłem dwa razy lodowo odsypową czerwoną na niebieskiej ze trzy razy i do domu na ligę mistrzów szczęśliwy ze już jeździć nie musze. Na skiturach idąc na Studicni kończyłem w bardzo różnych miejscach w zależności od humoru i warunków. Jakoś niczego za bardzo nie żałuje. Z wiekiem odpuszczam coraz częściej. Za młodu przeambitny. Ot takie wycinki z życia miekiszona. Pozdrawiam noworocznie życząc udanego szusowania i odpuszczania wg uznania…
    1 punkt
  12. Poniekąd tak, ale dobrze przyjechać na takie ,,trudne warunki,, wypoczęty, bo ... Sam rozumiesz, jak już się jedzie na oparach. Ani to dydaktyczne, ani bezpieczne 😕
    1 punkt
  13. Im częściej i szybciej "uciekasz" z takiego stoku, tym zabierasz sobie szansę na jazdę w trudnych ale dobrych do nauki warunkach. Balans, lekkość, swoboda, w takich warunkach praca nad nimi przyśpiesza.
    1 punkt
  14. Cześć Czy ja w którymś momencie napisałem cokolwiek o technice ciętej jako warunku czegokolwiek??? Myślę, że masz rację ale niestety w praktyce Twoja słuszna koncepcja w większości wypadków nie jest realizowana. Mit skrętu ciętego jako jedynego słusznego uczynił w narciarstwie istne spustoszenie w sensie świadomości jazdy. Pozdro
    1 punkt
  15. @KrzysiekK niestety robilem porzadki i skleilem z karwingiem 😛 tu stare czasy 2018 i jeszcze jakies slizganki a tu bardziej wartosc humorystyczna. Troche sie zagalopowalem 😂
    1 punkt
  16. Dla mnie koks jest bardziej nieprzewidywalny. W górach spędziłem ze 2tys dni i wiem jak się w nich odnaleźć. Zmieniałem pracę i przeprowadzałem się wielokrotnie, więc doskonale wiem, z czym się to wiąże. Zmieniałem branże i województwa, uczyłem się zupełnie nowych rzeczy. Jedynie za granicą jeszcze nie próbowałem ale i to może się zmienić. Od czego mam się odciąć i co przeleci? Od lat nie mieszkam z rodzicami, sam się utrzymuje, znalazłem (kolejną) partnerkę i razem żyjemy. Dbam o zdrowie, nie mam nałogów, znajduje czas na swoje pasje... Sam podajesz przykład, że pracownik się zwolnił i wyjechał. Czyli u Ciebie nie miał szans na godziwe wynagrodzenia za pracę. U lokalnej konkurencji pewnie też nie, a w Niemczech już tak. W tym właśnie problem. No właśnie chciałbym żeby nie przeszkadzało, a bardzo przeszkadza. Ja nie oczekuję zasiłków i dodatków. Państwo natomiast wspiera lobbystów a niszczy zwykłych ludzi. Wzajemnie. Życzę również, żebyś znalazł więcej czasu wolnego od pracy 🙂
    1 punkt
  17. Najpierw ćwiczenie „polewoj” - a bezwładność sama się znajdzie
    1 punkt
  18. Uwielbiam ogladac taka jazde na dlugich nartach 😄
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...