Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.12.2022 w Odpowiedzi

  1. A pojeżdżone jak trza. Były 2 grupy, jedna głównie szuraczy i druga od różnych technik i w niej byłem. W sumie sporą rozbieżność umiejętności, wiele ćwiczeń znam i sam robię regularnie, natomiast Filip dał naprawdę sporo wskazówek a ich wdrażanie od razu poprawiło kilka aspektów. Swoją drogą Filip raz że świetnie jeździ, a dwa też doskonale tłumaczy i wyłapuje problemy. Boję się pisać za dużo, bo potem Mitek napisze o onanizowaniu się. Zima wspaniała, było i sporo świeżego i lampeczka, fajna atmosfera i jak zwykle poznałem kilka fajnych osób.
    2 punkty
  2. Gdyby ktoś miał ochotę, to można kupić normalny skipass TatrySki 3/5 dni w cenie 232zł. Czy niezłej, i na pewno niższej niż skipass ulgowy na ten sam okres. Warunkiem jest wybranie dni startu karnetu w zakresie 14-20.12.2022. Pewnie ktoś się pomylił wklepując do systemu cenę i powinno być 323zł. Śnieg jest, promocja też - nic tylko jeździć!
    2 punkty
  3. Objechałem też nową nartkę, Blizzard WRC 180 cm, fajna maszynka, na Kronplatz jak znalazł, bo trasy tam słusznej długości. A z kolei w pierwszych dniach w świeżym śniegu na slalomce było jechane, ale było twardo pod chyba 20 cm świeżego, więc po prostu sobie cięła. A kolejne 3 dni to już twardo. W grupie starszaków pan od wuefu pozwalał na dużo, ponieważ byliśmy grzeczni to nawet narty mogliśmy założyć.
    1 punkt
  4. Czyli starszaki😉. Ale w PL też zima na całego, ja jutro jadę do Bukowiny na objazdówkę. Byłem w sobotę, był taki beton jak się patrzy, jutro liczę na puszek na betonowym podkładzie No imali gawiedzi. pozdrawiam ps. A onanizować się możesz bo już duży jesteś😁
    1 punkt
  5. Bardzo dobre pytanie. Choć z jego odpowiedzi słyszę...: "jakieś uniwersalne". To nie jest jeszcze wiek w którym dziecko przestaje rosnąć, więc nie będę mu kupowała 2-3 par nart dedykowanych typowo do zjazdów, typowo na off-piste, bądź do slalomu, albo carving'u. Dziś ma chęć jeżdżenia carvingowo, jutro spadnie śnieg i będzie chciał tylko w puchu... Potrzebuję więc kilka typów modeli, które sprawdzą się dobrze i na stoku i poza nim. Coś może w stylu jak Salomony X-Drive? Typy mogą dotyczyć sprzed 3-4 sezonów - bo poszukam też używanych.
    1 punkt
  6. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Karabin_maszynowy_RPK-74
    1 punkt
  7. Ta dyskusja o pochyleniach i odchyleniach na płaskim i na stromym sprowadza się do odpowiedzi na pytanie co jest osią równowagi narciarza???? To jest absolutne abecadło narciarstwa. Potem można dyskutować co robić, żeby balansować blisko tej osi na płaskim czy na stromym.
    1 punkt
  8. Nie przeczę, że kiedyś były zajebiste, sam takie ujeżdżałem. Zobacz jednak na zdjęcie ślizgów tego egzemplarza. Niemiec nie płakał jak sprzedawał. 😃
    1 punkt
  9. Tam wcześniej wspomniałem o NW z "zabraniem nogi" - ćwiczenie (z dedykacją dla Krzyśka) - Chodzi mi o sam początek filmu. Impulsem skrętnym jest zmiana zakrawędziowania i rotacja stóp. Zwróć uwagę jak pomaga sobie antycypacją (W gdzie barki idą w kierunku przyszłego skrętu). Znika pojęcie narty dolnej a pojawia się pojęcie narty prowadzącej skręt a na tym zdjęciu jest to wyraźnie prawa narta - górna. W bez przeprostu - kolana dalej są nieco zgięte to umożliwia im pełną ruchomość i amortyzację a tym samym ruch barków nie tworzy "sztywnej" belki skrętnej.
    1 punkt
  10. I dlatego należy na etapie początkowym starać się wykonywać "pełne skręty" - dość długie tak aby faza sterowania w jak największym wymiarze przypadała na trawers gdzie w sposób naturalny nasza sylwetka jest poprawna.
    1 punkt
  11. To jest największa tajemnica i jednocześnie największa trudność skrętu ciętego - czucie "śniegu" zaufanie do sprzętu a przede wszystkim fizyka....fizyka polegająca na tym, iż: jeżeli mamy czucie śniegu zaufanie do sprzętu to Newton nie pozwoli nam się przewrócić - to jest ta różnica pomiędzy klasykiem gdzie wszystko co możemy zrobić jest w nas a w ciętym gzie musimy zaufać prawom fizyki????? To taka rada nie dla ciebie ale np dla @nikon255....jest ok ale nie nadrabiajmy prędkością ale ułożeniem. Wolne obroty na GS-ach....to jest wyzwanie......
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...