Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.12.2022 w Odpowiedzi

  1. Wszystko jedno które. Serio. Sprawdź tylko czy przypadkiem nie mają rockera. W slalomkach "to se nie godzi'....
    2 punkty
  2. Właśnie znalazłem w przapastnych zasobach skiforum: "Jedno słowo na stoku da więcej niż 1000 tutaj" ( wg Niko130 to cytat " z Mitka") z czym zgadzam się w całej rozciągłości.... choć w oryginale dotyczył demonstracji na stoku. Krzysiek, znajdź kogoś lepszego i jeździj za nim, obok i przed, w zmiennym rytmie, w lewo i prawo, w dół i trawersem, szybko( ale uważnie) i powolii, na jednej i na obu nartach. Przejechanych kilometrów nic nie zastąpi! Poza tym na Tyliczu znasz już chyba kazdy metr trasy i każda górkę, nawet jak ma 20 cm... 😉 zmieniaj stoki i warunki, nachylenia też. Nie bój się grząskiego śniegu i białego lodu. Szukaj utrudnień a nie ułatwień w jeździe. Chwila kiedy stwierdzisz "już umiem" będzie końcem postępów i zabetonuje umiejetnosci... Niestety, nie mam kompletnie wiedzy metodycznej, a narciarska jest sprzed 50 lat , więc raczej nie pomogę w detalach. Ale nieco "filozofii praktycznej" też może sie przydać.
    2 punkty
  3. @Adam ..DUCH niestety cięty czucia śniegu nie robi. Czucie terenu pod stopami w jakimś zakresie tak, ale nie śniegu, krawędź że swojej natury jest brutalna. Dodatkowo siły o których słusznie wspominasz kompensują niedoróbki. Uwaga, że GS [sorry, dla mnie zaczyna się od R>21 juniorsko] i wolne obroty mega piękna. Ustawiałem kiedyś ambitnego akademickiego zawodnika na R>30 - było zabawnie, tu pole, tam siatka .. Tydzień później jeździł w nich z dzieckami 🙂 Moja uwaga - zawsze wszystko jest w nas i za często podpieramy tyłek fizyką. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy choć wielu próbuje. Pozdrawiam, M.
    2 punkty
  4. Myślę że tiprocker w GS to raczej kolejna próba obejścia nienajmądrzejszych przepisów...... Te SL (1 sklepowe) jeszcze nie miały:
    1 punkt
  5. A racja. SL R WC nie maja. Za to GS R WC maja ,😂
    1 punkt
  6. Jeździć i pamiętać o postawie. Odchylenie na stromym to normalna reakcja na stromiznę dla początkującego. Tak schodzimy po pochyłości czy po schodach. Każdy z nas tak zachowuje się "od zawsze" nie mając nart na nogach, wiec jest to mocno wbudowany odruch. Trzeba go zwalczyć, bo na nartach mocno przeszkadza. P.S. tu masz fajnie pokazany moment kiedy górna narta staje się zewnętrzną...(tak przy okazji, bo dziewczyna pokazuje coś innego)
    1 punkt
  7. Jakiej idei???? Chcesz być garbikiem??? Tu nie ma żadnej idei. Mam tłumaczyć jak chodzi się po różnych nawierzchniach..???
    1 punkt
  8. Nie wierzę. NW to ruch max kilka cm, przy dużym odciążeniu skocznym to może kilkanaście. To nie ma prawa zmęczyć/boleć. Uda (głownie mięśnie z przodu) bolą przeważnie z powodu odchylenia. Poczuj, że jedziesz/stoisz na całej stopie, lub na jej przedniej części. Jesli nie potrafisz utrzymać przez dłuższą chwile tego nacisku i stopa jedzie do przodu to coś jest nie tak z postawą, lub też z butami ( najcześciej za duże, za luźne na klamrach lub kiepska wkładka) ale nie będę zgadywał...
    1 punkt
  9. Dziś byłem w Tylicz Ski, ten czerwony .. powiem wam, że po zmianach wygląda bardzo ok. Natomiast ja nigdy nie zniose tak grubego klińca na parkingu, szczegolnie że po tym się idzie w butach narciarskich. Jazda super, pełna kontrola, praca nad NW ... Cały czas NW, jedynie na płaskich troszkę szukanie krawędzi. Od NW bolą uda. Bo moje N nie siada goleniami w butach a powinno chyba .. prawda? Żeby chociaż mięśnie odpoczęły ten ułamek chwili. No i w końcu mogłem pomówić po czesku .... 🤣 ...Słowaków dużo. Jak się cały naśniezy, to ten stok będzie kapitalny. Tam przecinki w lesie, połączenia, cuda wianki, jeździsz jak chcesz .... Było super .
    1 punkt
  10. Oni już sami nie wiedzą kogą będę powoływać. PIS analizuje słupki i czekają na sygnał od wodza. Co do samych szkoleń, to podejrzewam że jak jakiś zapaleniec ze szwagrem kupią kilka cywilnych dronów i nauczą się z netu jak robić improwizowane ładunki to odjebią cały pluton takich "przeszkolonych".
    1 punkt
  11. To jest największa tajemnica i jednocześnie największa trudność skrętu ciętego - czucie "śniegu" zaufanie do sprzętu a przede wszystkim fizyka....fizyka polegająca na tym, iż: jeżeli mamy czucie śniegu zaufanie do sprzętu to Newton nie pozwoli nam się przewrócić - to jest ta różnica pomiędzy klasykiem gdzie wszystko co możemy zrobić jest w nas a w ciętym gzie musimy zaufać prawom fizyki????? To taka rada nie dla ciebie ale np dla @nikon255....jest ok ale nie nadrabiajmy prędkością ale ułożeniem. Wolne obroty na GS-ach....to jest wyzwanie......
    1 punkt
  12. Czasami mruczę pod nosem "za dużo nart w nartach" .. mówimy przecież nie o przemieszczaniu się za pomocą dwóch przypiętych do nóg desek tylko o złożonej formie ruchu .. I jak ten ruch ma się udać jeśli się nie ruszamy? M.
    1 punkt
  13. Pozdrowienia z wesołego autobusu. Prawie godzinę temu opuściliśmy Katowice, teraz się zmiękczamy przed dobrym spaniem.
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...